
Najveća prestižna limuzina u gami Audija s oznakom A8 počela se proizvoditi 1994. godine s karoserijom u potpunosti izrađenom od aluminija te moćnim V8 i W12 motorima ispod poklopca. Audi je tako svima dao do znanja da želi ozbiljno zaigrati u premium segmentu gdje caruju Mercedes i BMW i ta je prva generacija sofisticirane pet metarske lađe iz Ingolstadta otvorila put Audiju do onoga što danas ta marka znači u svijetu automobila.

Istina, pravi premium automobili i sportaši prema tradiciji voze sa stražnjim pogonom čemu je Audi doskočio svojim Quattrom, dakle tehnologijom pogona na sve kotače koja je marku proslavila 80-ih na reli trkalištima tako da je riješen i taj nedostatak bilo kakve prijašnje dugogodišnje tradicije u gradnji vozila visoke klase (ako izdvojima prethodnika s oznakom V8 koji je ipak bio tek razvučeni Audi 100).

Kako bilo, naravno da je na krilima uspjeha ovog fantastičnog krstaša nekome u Audiju palo na pamet da se izradi i coupe izvedba i tako konkurira Mercedesovoj S-klasi coupe, a posao je „za probu“ bio povjeren specijalistima IVM Automotive iz Münchena. Prekrasan coupe A8 predstavljen je kao koncept na Salonu automobil u Ženevi 1997. godine, a premda se tako ne čini na prvi pogled, za prekrajanje karoserije iz limuzine u coupe bez središnjeg nosača krova školjka te gotovo ni jedan dio karoserijskih panela nije ostao isti.

Pritom su sjedala s ugrađenim pojasevima posuđena od Audija cabrio, a Audi je pokazao kako i oni znaju skrojiti elegantan veliki coupe. Nažalost sve je ostalo na tom jednom primjerku koji i danas stoji u zgradi IVM Automotivea, a razlog odustajanja od moguće serijske proizvodnje bili su visoki troškovi proizvodnje i kao orijentir slab uspjeh BMW-a Serije 8 u odnosu na Mercedesov veliki coupe.

No da se Audi i dalje „voli poigrati“ zamislima o velikom coupeu svjedoči koncept Prologue prikazan prije 4 godine na salonu Automobila u Los Angelesu, no do danas nije izašla više ni jedna informacija o mogućoj proizvodnji prestižnog luksuznog coupea s ringovima na masci hladnjaka.

Za razliku od Audija, BMW je već spreman izbaciti novi veliki luksuzno sportski coupe i to ove godine kao konkurenta S-klasi Coupe, a hoće li to biti dobar motiv i za čelnike Audija nije potpuno sigurno, jer ako postoji samo i malena naznaka računovođa tvrtke o mogućoj slaboj prodaji i visokim troškovima proizvodnje tada dizajnere ponovo nitko ništa neće pitati. A po nama, trebali bi…

Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....