SAD JE SNAŽNIJI

Svetogrđe ili dobar potez? Ovaj Porsche 911 umjesto legendarnog boksera ima moćnog četverocilindraša iz Honde

Video na YouTube kanalu The Drive pokazao je rezultate jedne zamjene koja je izazvala mnogo kritika, ali još više pozitivnih komentara

1997. - 2006. Porsche 911 (996), ilustracija

 Porsche

Hondin 2,4-litreni četverocilindrični motor K24, koji se nekada ugrađivao u Accord Type-S vrlo je cijenjen. Motor koji se voli vrtjeti i istodobno radi vrlo uglađeno i štedljivo obožavali su mnogi vlasnici Honde u Europi, no najveću popularnost je stekao u SAD-u gdje je u međuvremenu postao omiljen među tunerima. Pokazalo se da motor jako dobro radi i uz turbo punjač, a te se u međuvremenu počeo ugrađivati u razne druge automobile.

Nedavni video na YouTube kanalu The Drive pokazao je rezultate jedne takve zamjene koja je izazvala mnogo kritika, ali još više pozitivnih komentara. Naime, Hondin motor je ovoga puta završio u Porscheu 911 generacije 996. Njegov vlasnik, Ben Sipson, bio je toliko impresioniran malim Smartom s Hondinim motorom od gotovo 600 KS koji su napravili njegovi prijatelji, da se odlučio upustiti u vlastitu "transplantaciju Hondinog srca" u Porsche.

Mnogi projekti zamjene motora počinju kada se originalni motor pokvari, ali to se nije dogodilo u ovom slučaju. Originalni 3,4-litreni, vodom hlađen bokser savršeno je radio kada se Sipson odlučio na preradu pa ga je izvadio iz auta i prodao.

Sredstva prikupljena tom prodajom pomogla su mu u plaćanju prerade i ugradnje 2,4-litrenog rednog četverocilindraša. Motor ima dorađen blok, Pulsar 6262G twin-scroll turbo punjač, Haltech 1500 Elite elektroniku, intercooler iz BMW-a 335i, novi usisni razvodnik, unaprijeđene pumpe za gorivo i još mnogo toga. Kennedy Engineering Products adapterska ploča, spojka i komplet zamašnjaka pomažu Hondinom motoru spajanje s Porscheovim mjenjačem.

image

1997. - 2006. Porsche 911 (996), ilustracija

Porsche

Sipson je svoj 996 postavio na valjke prije zamjene i automobil je razvijao 260 KS s originalnim motorom. Nakon prelaska na Hondin motor razvija više od 500 KS, a i ima potencijal za mnogo više. Tuneri vole K24 motore jer su robusni i prilagodljivi, ali i jeftini za kupnju i preradu. Ako se pokvari, mnogo je jeftiniji za prepravljanje nego što bi bio tunirani Porscheov bokser motor.

Sipson je sam stvorio mnoge komponente potrebne za zamjenu i sada prodaje komplete za nosače motora kako bi pomogao drugim vlasnicima 911 izvršiti istu zamjenu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. ožujak 2025 21:59