Poslije dva uvodna sprint relija početkom travnja dočekali smo na kraju istog mjeseca i svojevrsno uskrsnuće kultnog Delta relija, koji je tako doživio svoje 37. izdanje. Prošle je godine zbog niza okolnosti natjecanje moralo biti otkazano, čime je u pitanje došlo održavanje utrke Europskog prvenstva na području Hrvatske za koje je Delta niz godina bodovana. Srećom, europski reli preseljen je na riječko područje, a zagrebačka Delta 12 mjeseci intenzivno je radila na pripremi novih natjecanja i konsolidiranju.
Ako se po jutru dan poznaje, najavljena je nova etapa u organizacijskom djelovanju jednog od naših najuspješnijih i najtrofejnijih klubova.
- Sportski gledano, ovogodišnja Delta bila je niže razine, no mislimo da smo na dobrom putu da već dogodine pripremimo jače natjecanje. Krajnji nam je cilj IRC - kazao je po okončanju manifestacije u Mariji Bistrici Berislav Čegelj, predsjednik Organizacijskog odbora.
Šebaljev diferencijal
Na startu u Stubičkim Toplicama našlo se 30 posada iz Hrvatske, Austrije i Mađarske. Očekivala ih je vožnja na tri dionice brzinskih ispita podjednake duljine: Sveti Matej (9,29), Mokrice (9,85) i Hum Bistrički (9,25) ukupne duljine 85,17 km. Posebno izazovan, ali i težak bio je makadamski BI Mokrice. Možda jedina primjedba dijela posada upravo ide u tom smjeru budući da je vozni park pošteno patio.
Favoriti su bili Mađar Janos Szilagyi te povratnik na hrvatske staze Ivan Čibej, koji nastupa s austrijskom licencom uz suvozača Sašu Bittermana, i aktualni prvak Juraj Šebalj (suvozač Toni Klinc). Poveo je Szilagyi, dobio tri brzinca i poslije prvog kruga stekao prednost ispred Čibeja od 9,5 sekundi. Šebalj je uz 10 sekundi kazne za kašnjenje zaostajao još uvijek dostižne 22,3 sekunde. No, nastavak je za njega bio samo želja. Diferencijal njegova Mitsubishija nije dopustio ulazak u drugi krug brzinaca.
Ostala su samo dva asa. Ivan Čibej je na makadamu i drugim Mokricama dokazao da mu takve podloge leže. Izvrsnim vremenom nadoknadio je sav zaostatak i preuzeo vodstvo. Potom je dobio i Bistrički Hum, a Mađar se borio s puknućem gume. No, dok jednom ne smrkne - drugom ne svane. Upravo na završnom makadamu dvije puknute gume Čibeja su udaljile od druge ovogodišnje pobjede, a drugo slavlje donijele Janosu Szilagyiju kojeg je njegov Mitsubishi Lancer EVO IX doveo do liderske uloge u Međunarodnom regionalnom prvenstvu Hrvatske. Odustajanjem Šebalja put pobjedničkog postolja otvorio se iskusnom Nenadu Lončariću.
Szilagyi je tako postao ukupni pobjednik relija i MRPH, Lončarić pobjednik Prvenstva regije Sjever, a Nikola Dobrila Prvenstva Hrvatske.
Novi kvar za Bahoriće
Pazinjanu je to bila prva domaća generalka:
- Došli smo rekreativno, tek toliko da se probudimo iz zimskog sna. A ispalo je super. Sad vidim da smo mogli i bolje.
Do cilja su stigla 24 vozila. Već na prvom brzincu izletio je Branko Labaš, a na makadamskom brzincu ista je sudbina zadesila i mladog Gorana Sertića. Kvar je drugi puta ove sezone od bodova udaljio braću Bahorić, ali i još jedan brdski tandem Škaliće.
Pred nama je posljednji tjedan prijava za 38. Croatia reli, drugo natjecanje FIA Europskog prvenstva u 2011. Primitak prijava završava 5. svibnja u ponoć. Iako će posljednjih nekoliko dana dati cjelovitu sliku favorita ovog natjecanja, situacija na kraju prvog dijela prijavnog roka pozitivna je za organizatore jer je imao više od 40 prijavljenih posada, a među njima i više od polovice vozača koji su prijavljeni za EP.
U Rijeci će biti sve glavne zvijezde koje su isplivale nakon prvog natjecanja sezone (Travaglia, Oleksowicz, Betti, Iliev, Ruta, Rzeznik..). Za sada još uvijek nema službene potvrde o dolasku aktualnog euro-prvaka i pobjednika lanjske utrke u Hrvatskoj Luce Rossettija. Očekuje se nastup i brojnih kvalitetnih hrvatskih posada, počevši od Jurja Šebalja, koji je nekoliko puta bio pobjednik relija u proteklih deset godina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....