MOTOCIKLI

Yamaha T-Max 560 s izgledom R1 nikad ljepši i okretniji, ali i dalje papreno skup maxi skuter

Dolazi s poznatim dvocilindrašem od 48 KS, boljom ergonomijom, digitalnim instrumentima, međutim stoji 114.000 kuna

Yamaha T Max

Premda su od posljednjeg dotjerivanja prošle samo dvije godine, Yamaha je potkraj studenoga na salonu motocikala u Milanu lansirala novu, osmu generaciju popularnog maxi-scootera T-Max.

U dva desetljeća diljem svijeta prodano je više od 275.000 primjeraka scootera čija će cijena i u novoj generaciji ostati paprena – čak 114.000 kn (15.000 eura) u osnovnom izdanju T-Max, odnosno 18.000 kn više u izdanju Tech Max. Za taj se iznos mogu dobiti hyper-naked MT-09 SP ili supersportski R6 Race, odnosno Opel Corsa 1.2.

image

Yamaha T Max

Već na prvi pogled jasno je da je riječ o novom modelu, s vitkijim linijama nego prethodnik iz 2020. i detaljima poput diodnih svjetala ili otvora za zrak koji podsjećaju na R1. Još je važnije što je upravljač sad postavljen niže i dalje prema naprijed, pa je više mjesta na osloncima za noge, dok će niži vozači hvaliti duže, a uže sjedalo.

image

Yamaha T Max

U korak s vremenom konačno ide i digitalna instrumentna ploča u boji (TFT). Tri različita rasporeda instrumenata, a kroz menije se kreće joystickom na lijevoj ručici upravljača. I, dakako, povezuje se s pametnim telefonom putem bluetootha, USB-priključka ili bežične mreže (WLAN), a uz doplatu stiže i navigacija (Garmin). Japanci su čak vratili i prepoznatljivu žutu boju s prve generacije iz 2001.

image

Yamaha T Max

Na rednom dvocilindrašu ništa nije mijenjano, jer je već i stari motor zadovoljavao aktualnu normu Euro 5. Još uvijek, dakle, razvija 48 KS pri 7500 okretaja i pristojan okretni moment od 56 njutn metara pri 5250 okretaja, a s jednim spremnikom, odnosno 15 litara goriva, prevali pristojnih 312 kilometara. Jedino što je ride-by-wire, odnosno nema više sajle gasa nego upravljačkoj elektronici položaj ručice gasa sad dojavljuje senzor (APSG).

image

Yamaha T Max

Više okretnosti osmoj generaciji trebao bi donijeti ovjes. Prednja se upside-down vilica, međutim, još uvijek ne može podešavati, a stražnji monoamortizer podesiv je samo u bazi opruge, i to isključivo u izdanju Tech MAX. Već u osnovnoj opremi, međutim, stižu novi perolaki kovani aluminijski naplaci, na koje su postavljene gume Bridgestone Battlax SC2.

Ukratko

Najugodnije iznenađenje novi je zaslon u bojama (TFT) dijagonale 18 centimetara s navigacijom Garmina, ali i pametni ključ za paljenje motora, otvaranje prtljažnika i spremnika goriva…

Nova diodna svjetla, otvori za zrak i po visini podesivi vjetrobran, koji bolje štiti vozača i pri visokim brzinama proizvodi manje buke

Stražnji kraj s diodnim svjetlom i rukohvatima za suvozača, ali i ispušnim loncem od nehrđajućeg čelika podsjeća na R1

S novom prednjom maskom, užim sjedalom, pogotovo u prednjem dijelu, podesivim osloncem za donji dio kralješnice i visokim repom djeluje vitkije nego prethodnik iz 2020.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 07:29