fenomeni

Jedna obitelj, tri ista električna auta: Ma milota ih je za vozit’, nema mjenjača, samo kočnica i gas

Posjetili smo Matu Vincetića, 72-godišnji umirovljenika iz Viljeva koji je za sebe, kćer i snahu kupio tri Dacije Spring

Vlasnik tri Dacije Spring electric

 CROPIX

Čim sam krajem 2020. vidio prve fotografije u Auto klubu, rekao sam - to je to. A kada je izašao malo opširniji tekst, sa svim podacima, bio sam još sigurniji da želim kupiti Daciju Spring, prisjeća se Mato Vincetić, 72-godišnji umirovljenik iz Viljeva i više od dva desetljeća pretplatnik Auto kluba, trenutka kad je zaključio da je rumunjski crossover na struju upravo automobil za njega.

image

Vlasnik tri Dacije Spring electric

CROPIX

”Naumio sam kupiti električni auto i prije toga. Imao sam Renault Koleos, no želio sam da mi sljedeći automobil bude na struju. Kada sam saznao koja je cijena Dacije Spring, odmah sam odlučio kupiti dvije. Nazvao sam poslovnicu RB Auto u Zagrebu i sve dogovorio s voditeljem Igorom Kuprešakom, a potom odlučio kupiti još jednu za snahu. Malo smo dulje čekali jer smo željeli da nam sve tri dođu zajedno”, prisjeća se Mato, sretan što su svi dobili svoj primjerak isti dan, baš kako su i željeli.

Mato je pri kupnji iskoristio poticaje koje je država osigurala za kupce električnih automobila, ali umjesto najavljenih 70.000 dobio je povrat od 60.000 tadašnjih kuna. Razlog je, naravno, diskontna cijena samog Springa, ali i propozicije Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost kojima je bilo određeno da se poticajima može pokriti najviše 40 posto troška.

image

Vlasnik tri Dacije Spring electric

CROPIX

Iako se u Spring zaljubio na prvu, Mato se prije kupovine dobro informirao. Uz tehničke podatke, proučio je sve i o opremi, i to u mjeri da mu je na kraju sam Kuprešak morao priznati da o Springu zna više od njega. Uglavnom, za sva tri modela izabrao paket opreme Comfort Plus.

”Htio sam malo više opreme i izabrao model koji ima i navigaciju i kameru. Tu je i automatsko kočenje, radar, možeš spojiti telefon, a prozori su na struju, i to ne samo naprijed, nego i straga. Sve ima, ali meni to nije posebno važno. Ne idem daleko od kuće, najduža relacija je do Osijeka i nazad. Meni je najvažnije što nema mjenjača. Samo gas, kočnica i gotovo. Milota za vozit”, oduševljeno nam govori Mato.

image

Vlasnik tri Dacije Spring electric

CROPIX

Nakon dvije godine i gotovo 14.000 prijeđenih kilometara, oduševljenje nije splasnulo. Tijekom života Mato je vozio neizbježnu Zastavu 101, nekoliko Lada Niva za koje će reći da su trošile ulja koliko i goriva te brojne Škode, ali benzinski ili dizelski automobili mu definitivno više nisu na radaru.

”Razlika je ogromna. Nebo i zemlja. Trebalo mi je par dana za privikavanje, ali sada je sve milota. Kada na instrumentima piše OK, možeš krenuti. Jučer sam sreo poznanika pred domom zdravlja. Otvorim vrata da popričamo, ali onda ne mogu krenuti. Kada su vrata otvorena, nema vožnje. Ma milota”. Pored lakoće upravljanja i sigurnosti, hvali ekonomičnost i praktičnost.

”S jednim punjenjem mogu dva puta do Osijeka i natrag. Nekidan sam prešao gotovo 250 km s jednim punjenjem. Ima u gradu brzih punionica, ali ja ga punim kući. Stavim ga po noći na struju i do jutra je pun”.

image

Vlasnik tri Dacije Spring electric

CROPIX

Za Matu bi mogli reći da ekološki osviješten. Vozi električni automobil, a na krovu su i solarni paneli.

”Čujte, stalno se govori o tom zagađenju, pa rekoh - idem i ja malo doprinijeti ovoj planeti”. S tim u vezi, nagovarao je i sina Sašu da kupi auto na struju ili plug-in, ali nije uspio. No, drago mu je što mu i sin ponekad sjedne za upravljač električnog Springa.

A Spring je oduševio i njegovu suprugu Vericu. “Drago mi je najviše zbog njega. Ponovno voli voziti i kad god negdje trebam ići, spremno se nudi da me odveze. Čak mi je rekao da položim vozački, da i meni kupi jedan Spring, ali nije to za mene”.

image

Vlasnik tri Dacije Spring electric

CROPIX

Zadovoljne su i kćer Kristina Kovač i snaha Ivana Vincetić. Priznaju da su na početku bile malo skeptične, pa čak i odbijale ponudu, ali i njih je Spring osvojio lakoćom upravljanja i praktičnošću. “Tata je sve organizirao, a na nama je bilo samo da odaberemo boju”, ističe Kristina, a obije se slažu da nema boljeg automobila za parkiranje.

Ukratko

Prije točno dvije godine, bez puno buke i galame, u malo Viljevo su stigla čak tri Springa. Mato, glavni “krivac” za najezdu električara u selo smješteno u Slavonskoj Podravini, sa svojim je već napravio 14.000 km

Snaha Ivana i kćer Kristina na prvu su odbile darežljivu ponudu, ali sad im je drago što Mato nije odustao od svog nauma. Njima je, kažu, prepustio tek izbor boje

image

Vlasnik tri Dacije Spring electric

CROPIX

Matu je električna Dacia Spring osvojila izgledom, svidjela su mu se i tehnička svojstva, no cijena je presudila da kupi čak tri

Mato je itekako zadovoljan s financijskom konstrukcijom. Jedno noćno punjenje na kućnoj mreži stoji ga, kaže, oko 12 eura, a struje potom ima dovoljno da sa Springom prijeđe gotovo 250 km

Kristina i Ivana koriste svoje Dacije Spring svakodnevno, a obije ističu da je izuzetno praktičan i jednostavan za vožnju i parkiranje

Sadržaj nastao u suradnji s Dacijom

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 13:25