
Najljepši automobili u svojim klasama – često se može čuti za Peugeotove modele 208 i 2008. Uobičajene su to pohvale cjelokupne vozačke publike na račun Peugeotovih dizajnera kad su u pitanju baš svi automobili ove marke, a nedavni redizajn gradskog 208 i crossoverskog 2008, a odnedavno i snižene cijene u paketima opreme Style, za pozitivnu posljedicu imaju veći interes potencijalnih kupaca, već vidljiv u prodajnim salonima.
Kako bi doznali o čemu se točno radi sjeli smo za volane oba automobila u verzijama s najprodavanijim i bitno poboljšanim turbobenzinskim motorom 1.2 PureTech od 101 KS i paketom opreme Style po akcijskoj cijeni, po kojoj će se ova dva modela prodavati do isteka zaliha.
Oba automobila najprodavanija su u Peugeotovoj ponudi, ali i među najprodavanijima u svojim klasama, što govori da su zanimljivi velikom broju hrvatskih kupaca, koji uvijek dobro reagiraju na svako sniženje.
Peugeot 208 u navedenoj verziji ima cijenu od 18.990 eura, odnosno 786 eura manju od uobičajene. U verziji s osnovnim motorom u atmosferskoj verziji od 75 KS košta još manje - 17.990 eura. Odnosno, povoljniji je 744 eura.
U svakom slučaju - riječ je o lijepoj ušteda za ljepotane gradske klase.
Što se za taj novac dobiva od opreme?
Od značajnijih vanjskih pojedinosti čelični 16-colni naplaci (gume 195/55), čiji poklopci izgledaju kao fenomenalna imitacija aluminijskih (ne vidi se da su čelični dok se sasvim ne približite), dobra LED svjetla i precizni stražnji parkirni senzori, a u unutrašnjosti, koju i dalje karakterizira otkačeni i-Cockpit s kartingaški malim volanom, grijana prednja sjedala, ručna klima, središnji info zaslon dijagonale 25,6 centimetara s Mirror screeen zrcaljenjem mobitela i digitalnim radijom, kožni volan, električni podizači svih stakala i grijani retrovizori, kao i solidan paket sigurnosnih sustava (automatsko kočenje, čitanje znakova s upozorenjem na prekoračenje brzine, držanje vozne trake…).
Turbobenzinski trocilindarski motor 1.2 PureTech od 101 KS pritom je optimalna mjera za automobil koji najveći dio svojeg vijeka provede u urbanim uvjetuima. Poletan je i rado diže okretaje, pa sve do 160 km/h fino vuče i kao da ima više konja nego što je deklarirano. U konačnici smo postigli čak 194 km/h, uz ubrzanje do stotke za 10,1 sekundu. Odlične vrijednosti za relativno mali motor. Pritom je s mjenjačem sa šest brzina i vrlo ekonomičan.
Konkretno, pri 90 km/h vrti se na 1900/min i troši 3,7 litara, pri 130 km/ radi na 2700/min i troši 5,8 litara, dok mu je u gradu dovoljno 5,5 do šest litara.
Ne čudi, dakle, što je najtraženiji motor u 208-ici, ljepotanu gradske klase.
A što je s 2008-icom? Veći je i povišeniji te pruža puno više mjesta i udobnosti. Kao i slučaju 208-ice, redizajn je u unutrašnjost donio i kvalitetnije materijale, a oprema Style sadrži sve što u 208, a dodatno i automatsku umjesto ručne klime, te vanjske retrovizore koji se pri zaključavanju automobila automatski sklapaju.
Takav 2008 košta 22.990 eura, što je među najpovoljnijim ponudama u klasi, a ušteda koju donosi akcijska cijena iznosi 948 eura. Privlačno!
Motor od 101 KS u 2008-ici je osnovni, ali i u crossoveru težem 100 kilograma od 208-ice (ukupno 1263 kilograma) pokazuje se doraslim i iznad očekivanja.
Uostalom, stotku uhvati za 11 sekundi i postiže maksimalnih 183 km/h, s time da brzine do 150 km/h s lakoćom nabire – za većinu vozača puna šaka brade, što se dokazuje činjenicom da je ovaj motor i u 2008 najtraženiji. I ovdje je štedljivost, čija važna karika je također dobar proračun mjenjača sa šest brzina - vrlina: pri 90 km/h na 2000/min troši četiri litre, pri 130 km/h na 2800/min vozi sa 6,2 litre, a slično toliko u gradu.
Za oba ljepotana, koja su redizajnom dobila novu dozu ozbiljnosti i atraktivnosti, vrijedi i da drže pozicije jednih od najudobnijih automobila u svojim klasama. Povrh toga, motori rade mirno i uglađeno, volan i papučice ostavljaju dojam podatnosti, ovjes solidno podnosi i brži ritam vožnje, a mjenjači mekano i tiho ulaze u stupnjeve prijenosa, iako je ručica zadržala karakterističan dulji hod.
Ozbiljniju manu stvarno je teško naći, pa tko želi guštati u dobrom komforu, solidnim performansama i štedljivoj vožnji, a sve to po sniženoj cijeni čemu ionako teži većina vozača, Peugeotovi lavići dobar su ulov.
Privlačno zvuči i jamstvo – pet godina.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s P Automobili.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....