SAVJETNIK AUTOKLUBA

RABLJENA MAZDA 3 nepravedno u sjeni europske konkurencije

O rabljenoj Mazdi 3 malo tko razmišlja, sve dok je ne isproba u vožnji

Tražite li kvalitetan i pouzdan rabljeni kompakt, vrijedi se malo odmaknuti od uobičajenih klišeja i pikiranja na Golf, Astru, Focus… Odličan izbor, zapravo i bolji, može biti Mazda 3, a naročito ako je riječ o uredno održavanom primjerku. Naime, Mazda 3 jedini je japanski kompakt koji se doista proizvodi u Japanu, po tradicionalnim postulatima temeljitosti i preciznosti. Zorno to dokazuje naš probni primjerak s 1,6-litrenim dizelskim motorom, star 6 godina i s 113.000 prijeđenih kilometara, a u vožnji još uvijek kao nov i čvrst kao stijena, bez ijednog popratnog zvuka. Tek rijetki mali znakovi korištenja na ponekoj, često korištenoj površini izdajnički pokazuju da nije riječ o posve novom autu.

Da budemo iskreni, uz dobro i profesionalno čišćenje i pranje, mogli bi je, figurativno rečeno, „podvaliti“ pod tek godinu-dvije star auto. Mazda je u vrijeme prve Trojke bila u vlasništvu Forda, a jedna od pozitivnih posljedica suradnje je korištenje zajedničke platforme, dijelova podvozja te motora s Focusom. Trojka je tako jedan od modela s najvećim faktorom užitka u vožnji u svojoj klasi, pruženog i kroz precizan rad mjenjača i ovjesa te izravan prijenosni omjer upravljača. Bez obzira na motor koji možda i ne puca od snage, često i nesvjesno zove na vožnju na limitu, a za razliku od Focusa, udobnija je na lošem kolniku.

Preglednost joj je solidna, serijska oprema također, a jedna od najvećih vrlina je pouzdanost. Ono što se koliko-toliko može izdvojiti kao boljka su brže trošenje kočnica pri temperamentnijoj vožnji. Da, i održavanje traži nešto više novca od prosjeka za tu klasu, jer dijelovi nisu baš uvijek povoljni, čak i kad su u pitanju zamjenski. Što se motora tiče, benzinski 1.4 (84 KS) i 1.6 (105 KS) na našem su tržištu izrazito sklonom dizelašima slabije zastupljeni, premda je riječ o vrlo uglađenim i pouzdanim motorima umjerene potrošnje. Puno više se nude 1,6-litreni dizelaši (90 i 109 KS), napravljeni suradnjom s Fordom i grupom PSA, koji se stoga raširio kroz niz modela Mazde, Forda, Volva, Peugeota i Citroena.

To je zapravo možda i najbolji dizelski motor u svojoj klasi, koji se i danas ugrađuje u niz modela na tržištu (ali u Mazdu više ne) i s obzirom na omjer performansi, potrošnje i pouzdanosti jedna od najboljih preporuka za prosječne vozače. Doduše, kod snažnije verzije u početnim serijama zabilježeni su problemi s podmazivanjem i cirkulacijom ulja. Bili su to pojedinačni slučajevi, ali ipak prilikom kupnje Trojke s tim motorom treba otvoriti četvere oči i dati provjeriti motor kod dobrog mehaničara. U svakom slučaju, velike su šanse da dobro sačuvana i održavana rabljena Trojka bude odličan odabir.

MAZDA 3 1.6 CD (2003.-2009.)

GODIŠTE 2008.

CIJENA 55.000 kn

Kilometraža: 113.000

Motor: turbodizelski, 4 cil.

Obujam: 1560 ccm

Snaga: 80 kW/109 KS pri 4000/min

Moment: 240 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije: 442x176x146

Međuosovinski razmak: 264 cm

Težina: 1275 kilograma

Prtljažnik: 345 litara

Brzina: 182 km/h

0-100 km/h: 11,6 sekundi

Potrošnja: 4,8 l/100 km

C02 ispuh: 128 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 15:33