POLOVNI AUTOMOBILI

RABLJENI Peugeot 308 SW se pokazuje pouzdanim za prijevoz obitlji i puno prtljage

Otkako je još 2008. zamijenio često mušičavi 307, francuski je kompakt na glasu kao prilično pouzdani automobil. U karavanskoj izvedbi prevozi i brdo prtljage (ili u verziji sa tri reda sjedala i do sedam putnika), a izuzev bržeg trošenja kočionih diskova nema nikakvih izraženijih slabosti
 / CROPIX

Još uvijek svježeg dizajna izvana i u putničkoj kabini te s prilično velikim izborom u smislu motorne ponude, prva generacija Peugeota 308 vrlo je atraktivna i kao rabljeno vozilo. Posebno se to odnosi na njezinu vrlo prostranu karavansku verziju SW, koja se osim većim prtljažnikom može pohvaliti i sa deset centimetara dužim međuosovinskim razmakom.

Foto: HANZA MEDIA

Od smjene generacija koja se dogodila 2008., kad je često mušičavi 307 poslan u mirovinu, francuski je adut u svojoj klasi, po pitanju kvalitete izrade na mnogo boljem glasu od prethodnika, što je primjetno praktički od prvog susreta s njim. Prostrana unutrašnjost jedna je od njegovih glavnih značajki, pa se za taj automobil najčešće odlučuju oni vozači kojima treba osjetno više teretnog prostora no što nudi klasični kompakt. Najčešće, kažemo, jer 308 SW osim u verziji sa 5, nudi se i u izdanju sa 7 sjedala, a u toj konfiguraciji, dakako, gotovo da treba posve zaboraviti na prtljažnik (koji se u izvedbi sa 5 sjedala vađenjem drugog reda rasteže do čak 1736 litara).

One koji se s Peugeotom 308 SW sreću po prvi put možda bi malo mogao iznenaditi njegov ovjes, jer je čvršći od očekivanja i, suprotno višestruko opjevanoj francuskoj udobnosti, na neravnoj se podlozi ponekad zna oglasiti prilično primjetno. Upravljački sustav dovoljno je precizan, ali ne i više od toga, a ručica mjenjača ponekad zna zapeti na relativno dugom putu između stupnjeva prijenosa. No, 308 SW ionako nikad nije bio sportaš, nego obiteljski prijevoznik i taj posao, primjerice, i naš testni primjerak i sa pet godina na plećima obavlja vrlo dobro. A sa serijskim ESP-om, i sa sedam zračnih jastuka, uključujući onaj za koljena, na EuroNCAP-u je svojedobno osvojio pet zvjezdica za sigurnost...

Među brojnim motorima koje je Peugeot imao u ponudi za tu generaciju Peugeota 308, srednji dizelaš 1.6 e-HDi sa 112 KS kakav ima i naš testni pokazao se dovoljno dinamičnim, ali i štedljivim, za veliku većinu potreba obiteljskih kupaca. Zahvaljujući momentu od 270 Nm već pri 1750 okretaja lijepo povuče i u situacijama kad s benzincem (primjerice dobro natovaren) ne bi imao mnogo šansi. Konkretan primjerak, k tome, radi vrlo mirno i uglađeno i ne oscilira puno po pitanju potrošnje.

I statistike kvarova govore da je 308 po pitanju kvalitete napravio kvantni skok u odnosu na prethodnika te da je od njega mnogo bolji na svim područjima. Kao najslabija točka prve generacije svih Peugeota 308 pritom se navodi natprosječno brzo trošenje kočnica, konkretno diskova, dok se tek kod starijih primjeraka znaju početi pojavljivati problemi s elektronikom te ispušnim sustavom, i to prvenstveno u vidu neispravnih lambda sondi. Izuzetaka, dakako, uvijek ima, no sve ostalo, pogotovo ako se radi o primjercima provjerene prošlosti i uredno popunjene servisne knjižice, trebalo bi biti u solidnom stanju.

Ukratko

Prtljažnik karavanskog 308 u startu prima 508 litara, što je 160 više no u klasičnoj petvratnoj verziji, a umjesto klasične klupe oba u drugom redu imaju tri sjedala. Premda je primjerak koji smo imali na testu dosad već odradio 98 tisuća kilometara jedini vidljivi znak eksploatacije u njegovoj unutrašnjosti je malo izlizana ručica mjenjača

Putnička kabina izgleda praktički jednako kao prvog dana i vrlo je prostrana i prozračna. Svakodnevna upotreba nije ostavila puno traga. Stakleni panoramski krov i za vozača i za putnike straga daje posebnu dimenziju vožnji u Peugeotovom karavanu. Sve tu dobro dihta i nema straha od mogućeg curenja vode u kabinu

Podvozje dobro podnosi lošije ceste, pa uz redovito održavanje ni tu nema problema. Statistike kvarova kao slabiju točku navode tek diskove koji se malo brže troše. Prva generacija 308 na mnogo je boljem glasu od svog prethodnika, a to se odnosi i na klasični kompakt i na njegovu prostranu karavansku izvedenicu

1.6 E-HDI (2008. - 2013.)

Godište 2012.

Kilometraža 98.000 km

Cijena 63.000 kuna

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1560 ccm

Snaga 82 kW/112 KS pri 4000/min

Moment 270 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 450 x 181,5 x 155,5 cm

Međuosovinski razmak 270,8 cm

Masa 1407 kg

Prtljažnik 508/1736 litara

Spremnik goriva 60 litara

Brzina 185 km/h

0-100 km/h 11,9 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,7 l/100 km

Ispuh CO2 124 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 21:26