2005. - 2014.

RABLJENI: TOYOTA AYGO Još uvijek u dobroj formi

Aygo uglavnom zaslužuje iznadprosječne ocjene, a pri kupnji do pet ili šest godina starih primjeraka preporučuje se obratiti pažnju tek na eventualne naznake hrđe i stanje kočionih obloga i diskova

Uz Citroën C1 i Peugeot 107, Aygo je jedan od tri brata tehnoloških blizanaca koji su se u prvoj generaciji proizvodili od 2005. do 2014. godine i pritom uspjeli ostvariti zavidnu popularnost.

Premda vrlo kompaktnih vanjskih dimenzija, bio je to vrlo ugodan gradski automobilčić dopadljiva izgleda, za svoju veličinu prilično prostrane unutrašnjosti, kao i sasvim upotrebljiva raspoloživog prostora na prednjoj, ali i stražnjoj klupi, pa čak i prtljažniku. Dobro, možda ne u slučaju kad su se u njemu vozila četiri putnika, jer onda im je na raspolaganju bilo tek 135 litara osnovnog obujma, no to je u ovom automobilu rijetko kad bio slučaj. Kao i ostale spomenute mališane, Ayga su najviše voljele žene, koje u se u njemu najčešće vozile ili same ili s prijateljicama, odnosno djecom...

POGLEDAJTE GALERIJU

Oblikovanje kokpita s dosta tvrde plastike i krajnje jednostavnim instrumentima na prvu možda djeluje neozbiljno, no koliko stvar ima smisla pokazuje činjenica da unutrašnjost automobila jako dobro podnosi i godine i prevaljene kilometre. Reći da kabina i danas izgleda kao i prvoga dana bilo bi dakako, pretjerivanje, no u slučaju našeg testnog primjerka sa pet godina starosti i 62.000 prevaljenih kilometara, nije to ni predaleko od istine. Lako se čisti i održava, a tragove eksploatacije tu realno pokazuju tek ulašteni upravljač i ručica mjenjača. Sjedala, i stražnja i prednja, u vrlo su dobrom stanju te su i dalje gotovo u potpunosti zadržala svoj izvorni oblik i čvrstoću.

Aygo pokreće jednolitreni benzinac sa tri cilindra, inače s Daihatsuovih polica, pa ga zapravo gotovo i može smatrati pravim Toyotinim kućnim proizvodom. Glasa se prilično frktavo ali je zapravo vrlo živahan te se odlično slaže s ručnim petstupanjskim mjenjačem. To međutim ne vrijedi i za verzije s automatiziranim mjenjačem MMT, pa se uvijek radije preporučuje ručna izmjena...

Vlasnici pet i više godina starih primjeraka znali su se žaliti na probleme s gumenim brtvljenjem vrata, a oni nešto starijih godišta (od 2007. i starijih) prijavljivali su slabiju kvalitetu laka i pojavu mjehurića hrđe, uglavnom na vratima i spojevima. Sporadični problemi s anlaserom riješeni su opozivom 2011., a s propadajućom papučicom gasa još 2010. godine.

Ovjes, upravljački sustav i amortizeri općenito su u dobrom stanju, no pri šopingu i tamo nije loše baciti pogled, s obzirom na to da je prvih znakova prohrđavanja znalo biti i prije pete godine starosti. Slabija točka, uvjetno rečeno, znaju biti kočioni diskovi, koje je ponekad potrebno mijenjati češće od prosjeka, kao i obloge, koje također znaju biti meta prvih naznaka hrđe.

No, sve u svemu, uz izdržljiv motor i cijeli pogonski sklop te ispušni sustav (eventualna propuštanja ulja prava su rijetkost), Aygo kao rabljeni uglavnom zaslužuje iznadprosječne ocjene.

TOYOTA AYGO 1.0

Godište 2011.

Cijena 30.000 kuna

Kilometraža 61.942

Motor benzinski

Obujam 998 ccm

Snaga 50 kW/68 KS pri 6000/min

Moment 93 Nm pri 3600/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 341,5 x 161,5 x 146,5 cm

Osovinski razmak 234 cm

Masa 820 kg

Prtljažnik 135/780 litara

Brzina 157 km/h

0-100 km/h 14,2 sekunde

Potrošnja 5,5 l/100 km

Ispuh CO2 105 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 05:16