
Ako ne koristite često svoj automobil, vozite samo na kratke udaljenosti ili koristite benzin E10, na čepu otvora za ulje i grlu tog otvora mogu se pojaviti naslage koje ukazuju na ozbiljne probleme. Takve naslage se službeno zovu mulj i izgledaju kao bijelo-žućkasta masa koja podsjeća na majonezu. Vidljive su odmah s unutarnje strane kad odvrnete čep za ulje. Riječ je zapravo o emulziji vode i ulja. No otkud ta voda u ulju?
Pri izgaranju jedne litre goriva nastaje i približno jedna litra vodene pare. Većina završi izvan motora kroz ispuh, ali mali postotak otpuhuje se pored klipnih prstenova i završi u karteru s ostalim plinovima izgaranja. Miješanjem s uljem ta voda stvara emulziju koja može uzrokovati začepljenja na raznim mjestima u motoru, posebno na mjestima gdje kondenzirana voda dugo ostaje hladna.
To može, na primjer, uzrokovati prekomjerni tlak u kućištu radilice, što može dovesti do istjecanja ulja iz njega. Kondenzirana voda također može uzrokovati stvaranje hrđe na ventilima i oprugama ventila i istrošenost bregastih vratila.
Kondenzirana voda, a s njom i mulj, najčešće su pojave u automobilima koji dugo miruju i koriste se za kratka putovanja malim brzinama, primjerice na kratkim dionicama u gradu. No mogućnost stvaranja mulja povećava i gorivo koje se koristi. Iako ga u Hrvatskoj praktično nema, gorivo E10 je sve češće u zapadnoj Europi te se brzo probija iz ekoloških razloga i zbog nešto manje cijene na benzinskim crpkama od klasičnog E5 goriva. Za razliku od E5 goriva koje sadrži 95 posto benzina i 5 posto etanola, u gorivu E10 je udio etanola mnogo veći, 10 posto što povećava količinu vodene pare i izglede za nastajanje mulja.
Iz tog razloga ne preporučuje se korištenje E10 goriva kada automobil koristite rijetko ili na manjim udaljenostima, no ni to neće potpuno eliminirati nastanak mulja. Stoga bi bilo dobro svako malo dobro zagrijati motor automobila kako bi se spriječilo nakupljanje mulja. To ćete i na kraćim dionicama lakše postići odabirom nižeg stupnja prijenosa u kombinaciji s višim okretajima na neko vrijeme ili naglijim ubrzavanjem nekoliko puta sa semafora.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....