BUDITE OPREZNI

Istraživanje pokazalo: Ovo su automobili kod kojih se najviše manipulira s kilometražom u Hrvatskoj

Jedan od 10 polovnjaka u Hrvatskoj ima vraćanu kilometražu, a prevare s kilometražom česte pa biste trebali biti oprezni

Povijest kilometraže (ilustracija)

 Ivan Lacković

Iako je kupnja rabljenog automobila jeftinija od kupnje novog vozila iz salona, to itekako može dovesti do dodatnih troškova. Prevare s kilometražom i skrivena oštećenja uobičajena su na tržištu polovnjaka u Europi, što rezultira visokim troškovima održavanja, povremenim mehaničkim kvarovima i sigurnosnim problemima.

Istraživanje koje je u Hrvatskoj provela tvrtka za podatke o automobilima carVertical pokazuje da jeftiniji automobili u državi imaju veću šansu za lažnu kilometražu.

image

Postotak vozila s izmijenjenom kilometražom i prijavljenim oštećenjima sortirano po cijeni (ilustracija)

carVertical

1 od 10 polovnih automobila u Hrvatskoj ima vraćenu kilometražu, što znači da su prevare s brojačem kilometara česte i vozači bi trebali biti oprezni pri kupnji vozila. Međutim, najveća je šansa da postanete žrtva prevare kada kupujete automobil između 5000 i 10.000 eura - 9,8% svih vozila s cijenom u ovom rangu imalo je alternaciju u kilometraži.

„Kupci rabljenih automobila u Hrvatskoj moraju biti svjesni da je rizik kupovanja vozila s izmijenjenim brojačem kilometara relativno visok u svim cjenovnim kategorijama. Vozila u vrijednosti od 20.000 do 30.000 eura manje su podložna prevarama, ali još uvijek je jednom od dvadeset takvih automobila ilegalno izmijenjena kilometraža", kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile u carVerticalu.

image

Matas Buzelis

carVertical

Kupci najskupljih automobila također bi trebali biti na oprezu: od svih automobila vrijednih više od 45.000 eura koje je pregledao carVertical u Hrvatskoj, njih 9,4 posto imalo je vraćanu kilometražu.

Iako su šanse da naletite na automobile sa smanjenom kilometražom u Hrvatskoj manje nego u nekim drugim zemljama srednje i istočne Europe, istraživanje je pokazalo da je prilično teško izbjeći automobil sa zabilježenim oštećenjem. 35,4 posto automobila u Hrvatskoj u vrijednosti do 5000 eura sudjelovalo je u prometnoj nesreći ili je imalo neko drugo oštećenje.

image

Kupnja rabljenog automobila (ilustracija)

Profimedia

Skuplja vozila imaju još veću vjerojatnost oštećenja. „Iako najjeftiniji automobili u Hrvatskoj imaju najmanje podataka o šteti, to se može pripisati činjenici da vozači jeftinijih ili starijih automobila obično ignoriraju manje udarce i ogrebotine. S druge strane, vlasnici skupljih automobila obično prijavljuju svoja oštećenja osiguravajućih kućama”, objašnjava Buzelis.

Najviše zabilježenih oštećenja imaju vozila vrijednosti između 30.000 i 45.000 eura - 44,7 posto njih sudjelovalo je u nesreći.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 01:22