servis

Jeste li znali? Evo jedinog točnog razloga zašto postoje malene "dlačice" na novim gumama

Pogrešno se misli da su pokazatelj trošenja, ili da pogoduju smanjenju buke na cesti

Nove gume, ilustracija

 Profimedia

Postoji mnogo teorija i mitova vezanih uz ove male dodatke na gumama, no njihova svrha zapravo je prilično jednostavna.

Povijest guma predstavlja ključni razvojni korak u automobilskoj industriji. Dok su prvi kotači bili izrađeni od drveta, često nisu bili otporni zbog materijala i skloni su bili oštećenjima. Prve inovacije uključivale su željezne trake na drvenim kotačima, što je poboljšalo otpornost, ali pravi proboj dogodio se s uvođenjem gume. Charles Goodyear je 1839. godine otkrio vulkanizaciju, ključni proces u proizvodnji guma, što je revolucioniralo njihovu izdržljivost i sigurnost.

image

Nove gume, ilustracija

Profimedia

Nakon toga, veterinar John Boyd Dunlop je 1888. godine napravio prve zračne gume, označavajući početak modernog doba guma. Gume su često napravljene od gumenih smjesa koje sadrže različite vrste gume, punila i druge aditive. Proces proizvodnje uključuje miješanje ovih sastojaka u ogromnim miješalicama, a zatim oblikovanje smjese u trake i kalupe koji čine osnovnu strukturu gume. Nakon toga, dolazi faza vulkanizacije u kojoj se guma stvrdnjava u kalupima pod visokom temperaturom i pritiskom.

Što u toj priči predstavljaju "dlačice" na gumama? Mogli ste pročitati da su pokazatelj trošenja, da pogoduju smanjenju buke na cesti, da osiguravaju bolje prianjanje, ili da gumi daju bolju aerodinamiku. Nijedna od ovih tvrdnji nije istinita, a stvarnost je mnogo jednostavnija.

image

Nove gume, ilustracija

Profimedia

Nakon objašnjenja kako se gume izrađuju, treba znati da su "dlačice" dio tog procesa. U fazi kada kalupi koji oblikuju gumu dolaze u obzir, tekuća guma se ubrizgava u matrice. Da bi se spriječilo stvaranje zraka tijekom procesa, postoje male cijevi ili rupe koje mu pomažu da izađe, jer se bez njih mogu formirati mjehurići unutra.

Višak gume "bježi" kroz te male rupe i, nakon što je proces završen, oni su ti koji oblikuju dlake gume. Svaki put kada korisnik montira nove gume, ne mora uklanjati "dlačice", jer ne stvaraju probleme u vožnji. Uz trenje s asfaltom, oni će pasti sami od sebe.

Dakle, iako se oko "dlačica" na gumama stvaraju razne spekulacije, one zapravo proizlaze iz procesa proizvodnje guma i nemaju značajan utjecaj na performanse ili vožnju vozila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 10:30