korisne značajke

Oprema i dodaci: Ovo je 8 korisnih stavki koje bi svatko trebao odabrati u novom automobilu

Ovu opremu trebali bi imati svi auti, no na žalost još uvijek nije tako iako se ponekad radi o vrlo jednostavnim i jeftinim rješenjima

Elementi opreme, ilustracija

Moderni automobili prepuni su tehnologija koje su se još prije samo par desetljeća činile kao nešto iz filmova znanstvene fantastike. Uz mnogo stvari koji boravak u autu i vožnju čine ugodnijima i sigurnijima, moderni automobili imaju i mnogo funkcija ili stavki opreme koje su potpuno nepotrebne. Ovdje se nećemo baviti time, već ćemo se osvrnuti na genijalnu opremu koja je zaista korisna i koja jako olakšava vozačku svakodnevicu. Svaki novi automobil trebao bi je imati, no na žalost još uvijek nije tako iako se kod nekih stavki radi o vrlo jednostavnim i jeftinim rješenjima.

image

Grijani vjetrobran

Alamy/Profimedia

Grijani vjetrobran, upravljač i sjedala

Jednostavno, genijalno i ne pretjerano skupa rješenja koje ćete znati cijeniti u hladnim zimskim mjesecima. Uz grijani vjetrobran možete zaboraviti na struganje leda. Sitni, gotovo nevidljivi grijači u vjetrobranskom staklu odleđuju prednje staklo kao što ste već navikli na stražnjem staklu. Ovu funkciju već duže vrijeme imaju neki skupi modeli, a sve je češća i u "jeftinijim" automobilima, a najviše je forsiraju u Opelu i Fordu. Grijani upravljač nije toliko koristan, no svakako je veliki plus komforu u hladna zimska jutra kao što su i grijana sjedala. Pogotovo ako su od kože ili njene imitacije koja zna biti ledeno hladna.

image

Parkirna 360 kamera

Youtube screenshot

Kamera za vožnju unatrag

Senzore za parkiranje danas imaju i najjeftiniji novi auti, barem one stražnje, no s kamerom za parkiranje mnogi proizvođači još uvijek škrtare i ne nude je u serijskoj opremi. Šteta jer to je još bolje od senzora pogotovo za nove, slabo pregledne aute kod kojih ne znate "gdje počinju, a gdje završavaju". Jednom kada se naviknete na kameru, teško ćete se odviknuti od nje.

image

Daljinsko otvaranje prozora

Profimedia

Otvaranje i zatvaranje prozora ključem

Još jedno vrlo jeftino rješenje za koje nam nije jasno zašto ga još nisu usvojili svi. Svima nam je poznata situacija kada se udaljimo od auta i shvatimo da su prozori ostali otvoreni. Slijedi hodanje natrag do auta, davanje kontakta i dizanje prozora, no sve se to može izbjeći ako se prozori mogu zatvoriti ključem. Dovoljan je samo dugačak pritisak na tipku za zaključavanje i svi prozori se automatski zatvaraju. Korisno je i prilikom dolaska do zagrijanog auta jer jednim pritiskom otvarate sve prozore i omogućujete da se auto počinje hladiti i prije nego što ste došli do njega. Ovu funkciju već godinama imaju gotovo svi automobili Volkswagen Grupe, neki Fiati i auti još nekoliko proizvođača, a nama nije jasno zašto je nisu usvojili i drugi.

Telefon umjesto ključa

Mobilni telefon je danas korisna naprava kojom možete gotovo sve, čak i plaćati kao s kreditnom karticom. Zašto onda ne bi služio i kao ključ za auto? To su si mislili i u Tesli i uveli korištenje mobitela umjesto ključa. Dovoljno se približiti se automobilu i on će se otključati. Kada je mobitel u kabini možete pokrenuti auto. Kao s klasičnim hands free ključem. Ako se baterija telefona isprazni tu je uvijek pravi ključ ili čip kartica koji će poslužiti za iste funkcije. Osim Tesle ovu funkciju polako sada usvajaju i drugi.

Upozorenje za otvaranje vrata

Danas su mnogi sustavi za pomoć u vožnji obavezni na novim automobilima, no ovaj nije, a vrlo je koristan. Sustav onemogućava otvaranje vrata ili vas upozorava kada se odostraga približava neki drugi auto, motocikl ili bicikl. Tako se ne može dogoditi da u žurbi ili smetenosti otvorite vrata i tako uzrokujete nesreću u kojima lako mogu stradati vaša vrata ali i vi ili nesretni biciklist/motociklist. Ovaj sustav smo uočili na mnogim skupljim automobilima, no sve je češći i na jeftinijima.

image

LED matrix svjetla, ilustracija

Opel

Automatska duga svjetla i LED Matrix svjetla

Mnogi vozači se ne snalaze najbolje s dugim svjetlima. Često im ostanu upaljena kada to nije potrebno pa smetaju drugim vozačima ili ih uopće ne pale jer im se to jednostavno ne da. Automatska duga svjetla su izuzetno pametan izum jer eliminiraju potrebu da sami upravljate dugim svjetlima. Umjesto vas to radi dam automobil, a rezultat je opuštenija vožnja. LED Matrix svjetla još su genijalniji izum jer omogućavaju da duga svjetla budu stalno upaljena bez da smetaju ikome u prometu. Ova svjetla to mogu jer se sama prilagođavaju i gase pojedine segmente koji bi smetali drugima. Na primjer, ako se vozite na otvorenoj cesti iza nekog drugog auta sve će oko njega biti osvijetljeno dugim svjetlima, no duga svjetla neće biti uperena i u taj auto.

image

Automatski mjenjač, ilustracija

CROPIX

Automatski mjenjač

Sve je manje automobila s ručnim mjenjačem i za to ima razloga. Automatski su postali toliko dobri da većina vozača više ne želi ni pomisliti na auto s ručnim mjenjačem. Komfor koji ide uz automatski mjenjač je mnogo veći nego kod ručnog. Možete odmarati lijevu nogu i desnu ruku, a to ćete najviše znati cijeniti u kreni-stani prometu u gradovima. Ručni mjenjači po nama još imaju smisla samo u sportskima autima.

image

Apple car play, multimedia, ilustracija

Profimedia

Infotainment s Apple CarPlay i Android Auto funkcijama te s digitalnim radiom

Infotainment sustav danas ima gotovo svaki auto. Uglavnom se sastoji od niza vrlo korisnih ali i prilično nekorisnih funkcija koje nećete upotrebljavati baš nikada, no svi još uvijek nemaju integraciju pametnih telefona putem sustava Apple CarPlay/Android Auto. Uz pomoć ovog sustava na zaslon Infotainmenta se preslikavaju mnoge aplikacije pametnog telefona, a najkorisnija od njih je navigacija putem Google karata ili, ako baš inzistirate, Apple karata. Svaki auto bi trebao imati i DAB (digitalni radio prijemnik) jer vam to otvara sasvim novi svijet radio stanica za koje možda niste znali ni da postoje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 04:48