pet savjeta

Osjetite smrad u kabini i magle vam se stakla: Proljeće je pravo vrijeme za servis klima uređaja

Nekorištenje klime dovodi do množenja bakterija na isparivaču i puhalu klimatizacijskog sustava

Servis klime, ilustracija

 Profimedia

Sve više temperature uskoro će zahtijevati i više korištenja klima uređaja u vašem automobilu, a neodržavanje sustava za klimatizaciju u hladnijim mjesecima moglo bi dovesti do problema. Jer, nekorištenje klime u zimskim mjesecima dovodi do množenja bakterija na isparivaču i puhalu klimatizacijskog sustava. Posljedica je neugodan miris, a vlaga u unutrašnjosti stvara loš zrak. Ovo je pet najučestalijih grešaka, a svaka od njih je rezultat zanemarenog održavanja sustava klimatizacije.

image

Filtar klime

Profimedia

5. Filtar zraka kabine

Filtar zraka kabine potrebno je redovito mijenjati, jer u suprotnom dolazi do naseljavanja bakterija što uzrokuje loš miris, a može se nakupiti i vlaga. Promjena filtara neophodna je za osobe s alergijskim tegobama jer sprječavaju ulazak peludi u kabinu, a potrebno bi ga bilo mijenjati jednom godišnje. Zamjenu čak možete obaviti sami bez problema. Također, filtar s aktivnim ugljenom sprječava ulazak štetnih dušikovih oksida, a košta malo više od običnog filtra. Mijenjate ga na vrijeme.

image

Zamagljena stakla

Profimedia

4. Zamagljena stakla

Težak zrak u kabini znači jednu stvar – vlaga u klimatizacijskom sustavu. U unutrašnjosti se nakuplja mnogo vlage, posebice u hladnijem dijelu godine, a problem je naglašen još više lošim održavanjem automobila. Znakovi su zamagljena stakla, a rješenje su posebni auto odvlaživači zraka. Klima uređaj također izvlači vlagu iz automobila.

image

Klima uređaj

Arhiva Cropix

3. Dezinfekcija sustava

Nakon što osjetite neugodan miris nakon uključivanja klima uređaja, vrijeme je za dezinfekciju sustava. Kao što smo naveli, neugodan miris pokazatelj je da se mnogo bakterija nastanilo u ventilatoru ili izravno na isparivaču. Proces dezinfekcije možete lako napraviti sami, koristeći posebne sprejeve. Nakon što upalite klima uređaj, potrebno je aktivirati sprej i napustiti vozilo, a postoje i posebne pjene koje se ušpricavaju direktno na isparivač.

image

Recirkulacija, prekidač

Alamy/Profimedia

2. Opcija ‘cirkulirajući zrak‘

Ventilator ne bi smio biti trajno zatvoren, jer u tom slučaju svježi zrak neće moći doprijeti do unutrašnjosti. Dovod svježeg zraka od presudne je važnosti za zdrav sustav klimatizacije, te bi zbog ovog puhač uvijek trebao biti uključen, barem na najnižoj razini. Uz to, klima uređaj treba redovito koristiti, a ‘sezonsko‘ korištenje klime može ošteti i sam klima uređaj.

image

Smrad benzina u autu, ilustracija

Profimedia

1. Redovita briga

Klimatizacijski sustav s vremenom gubi rashladno sredstvo do 15 posto, što ultimativno dovodi do gubitka rashladne snage i na kraju uopće ne hladi. U prosjeku, klimatizacijski sustav trebali biste odvesti stručnjaku barem svake tri godine kako bi provjerio propušta li sustav gdje i napunio ga rashladnom tekućinom. Gubitak rashladne tekućine neće samo trošiti cjelokupni sustav, već će imati negativan utjecaj na okoliš.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
09. travanj 2025 21:13