crveno, žuto, zeleno i...

Već se testiraju semafori s četvrtom bojom koja bi trebala smanjiti gužve i zastoje, evo i kako

Predloženi signalni sustav iskoristio bi umjetnu inteligenciju za stvaranje slijeda kretanja prometa

Semafor, ilustracija

 Profimedia

Čini se da pomakom prema inteligentnim rješenjima vođenim umjetnom inteligencijom u prometu započinje i nova era prometne signalizacije.

Stručnjaci sa sveučilišta iz Sjeverne Karoline su tako predstavili inovativan sustav prometne svjetlosne signalizacije koji koristi umjetnu inteligenciju kako bi optimizirao protok vozila na raskrižjima u gradovima. Ovaj napredni signalni sustav semafora ne samo da bi smanjio zastoje u gradskom prometu nego bi i vozačima omogućio značajne uštede u novcu i vremenu, piše The Sun.

Ideja je da se četvrto svjetlo, nazvano "bijelo svjetlo", integrira u signalizaciju, posebice za regulaciju prometa autonomnih vozila. Ovo svjetlo bi bilo sinkronizirano s računalnim sustavima samovozećih automobila, pružajući im jasne smjernice na raskrižjima.

image

Semafor, ilustracija

Profimedia

Prema istraživačima, "bijelo svjetlo" ne samo da će unaprijediti protok prometa već i smanjiti potrošnju energije (goriva) vozila, osobito u situacijama gdje autonomna vozila dominiraju prometom. Testiranja su pokazala da veći broj autonomnih vozila na cesti značajno smanjuje gužve i troškove goriva.

Novi sustav također uključuje komunikaciju između autonomnih vozila i središnjeg računalnog sustava putem pametnih semafora. Ovo bi omogućilo koordinaciju prometa na najefikasniji način, čime bi se poboljšala ukupna fluidnost cestovnog prometa.

Osim toga, sustav je fleksibilan. Kada je veći broj vozača ljudi na cesti, signalizacija bi se vratila na konvencionalni sustav crvenih, žutih i zelenih svjetala, čime se osigurava kontinuirana sigurnost i usklađenost s različitim voznim stilovima.

image

Semafor, ilustracija

Profimedia

"Četvrto svjetlo bi se koristilo za regulaciju prometa za samovozeća autonomna vozila i sinkronizirat će se s njihovim računalnim sustavima", rekao je voditelj istraživanja Ali Hajbabaie.

Hajbabaie i njegov tim testirali su koncept "bijelog svjetla" na složenim simulatorima mikroprometa, koji su bili podešeni da predviđaju različite situacije koje bi se mogle pojaviti na cesti i kako će samovozeći automobili na njih reagirati.

Iako implementacija ovog naprednog sustava može biti izazovna, istraživači već planiraju pilot-projekte kako bi testirali njegovu funkcionalnost u stvarnim uvjetima. Ovi napori predstavljaju korak prema budućnosti cestovnog prometa koja je pametnija, efikasnija i ekološki prihvatljivija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 09:39