Koliko puta ste do sad čuli primjerice -"sjednem u auto navečer i do jutra sam u Frankfurtu", ili - "ja najviše volim voziti noću, bez stresa, još se odmorim i nije mi vruće". Činjenica je da ponekad nemamo izbora pa moramo voziti noću, a postoje i vozači koji su navikli voziti noću, ili čak baš noć biraju za vožnju (manja gužva, nema vožnje u kolonama, općenito manje promet na cesti i sl.).
Pritom napominju da ujednačen stil vožnje kada je manji promet utječe i na povoljniju potrošnji, a i sam je pogonski sklop kao i kočioni sustav automobila izložen manjim opterećenjima. Neki vozači čak kažu da je noćna vožnja i sigurnija "jer se prilikom pretjecanja lakše uočava vozilo iz suprotnog smjera zahvaljujući njihovim svjetlima".
Međutim, je li noćna vožnja generalno i opasnija, naročito ako uvjeti na cesti nisu idealni? Sve imam svoje, a univerzalna je istina da čovjekov organizam ima svoj "sat" koji je programiran da je noć za spavanje, a dan sve ostalo, pa tako i po pitanju vožnje tu činjenicu ne treba ignorirati.
Ovdje se otvara i pitanje umora (upravo zbog te navike organizma koji je noću navikao na odmor) pa smo tako često čuli kako je vozač zaspao za volanom i uzrokovao nesreću...
Kod noćne vožnje oči su zapravo cijelo vrijeme izloženije naporima, a iako je istina da su vozila koja dolaze iz suprotnog smjera vidljivija, njihova svjetla u "mrklom mraku" nadražuju oči što se nikako ne uklapa u dio priče "za" noćnu vožnju.
Isto tako ranije spomenuto, vremenske prilike poput kiše znatno pogoršavaju vidljivost za vožnje po noći nego po danu: kapljice na vjetrobranu, "risovi" brisača koji razdjeljuju vodu i svjetla automobila iz suprotnog smjera pretvaraju vidno polje u bezbroj iritantnih odbljesaka.
Sljedeći faktor koji ne ide u prilog noćnoj vožnji su - životinje. Životinjski je svijet bitno življi noću nego danju, pa je tako i postotak naleta na divlje životinje bitno veći posebice ako vizite po regionalnim lokalnim pravcima gdje je slabija naseljenost.
Zaključak: danju je bitno sigurnije i bolje voziti nego noću, ali ako baš morate voziti i nemate izbora pokušajte se pridržavati ovih savjeta:
- u automobil sjedajte s pažnjom usmjerenom na varljivu prirodu noćne vožnje. Kada krenete, uvijek budite svjestan okoline s pozornošću na vlastito vozilo u prometu
- ako ste za volan konkretnog automobila sjeli prvi put provjerite sve prekidače poput onog za sva četiri pokazivača smjera i instrumente poput funkcioniranja dugih/kratkih svjetala kao i funkcioniranje unutarnje rasvjete
- noću vozite u laganom i ujednačenom ritmu jer ćete tako bolje vidjeti sve oznake uz cestu, bolje ćete "pratiti" putanju ceste i moći na vrijeme reagirati na moguće nepredviđene okolnosti na cesti
- ako vas iznenade duga svjetla iz suprotnog smjera, zakrenite glavu udesno i tek krajičkom oka ispratite prolaz automobila kako biste manje umorili oči
- noćna vožnja zahtijeva više usredotočenosti na vožnju, smanjite ometajuće faktore na minimum u automobilu, jer premda ćete vjerovati kako vas glasna glazba drži budnim, istina je potpuno drugačija jer je to jedan od faktora koji najviše ometaju pozornost i sigurne kilometre.
- primijetite li da vam se "oči sklapaju" radije stanite na odmorištu nego nastavite voziti "na limitu umora"
Na koncu, ako se držimo ovih savjeta i uzimamo ih u obzir noćna vožnja proteći uz manje stresa i opasnih situacija te ćemo biti relaksiraniji za noćne kilometre i posredno fokusiraniji na vožnju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....