
Što je novo?
Nedavni redizajn Audija A3, poduzet četiri godine nakon što se četvrta generacija pojavila na tržištu, teško je mogao proći ispod radara. I to ne zato što je prestižni njemački kompakt ušminkan novom prednjom maskom ili jer se kočoperi bogatijom serijskom opremom na čijem popisu se sad uvijek nalaze digitalna instrumentna ploča, središnji zaslon multimedije dijagonale 25,4 cm, ambijentalno osvjetljenje...
Nekadašnja ručica automatskog mjenjača zamijenjena manjom polugicom modernijeg izgleda i jednakog je stupnja praktičnosti pri korištenju. Razlog zašto redizajn Audija A3 nije mogao proći nezamijećeno jest što je s njim došlo i potpuno novo, trendovsko karoserijsko izdanje – A3 Allstreet poput testnog primjerka.
Što je Allstreet?
Riječ je o povišenoj varijanti izvedbe Sportback, od koje nudi za 1,5 cm višu podnicu (uz broj veće kotače Allstreet ima višu podnicu za 3 cm). U Ingolstadtu su pritom crossoverskoj izvedbi dotjerali i ovjes, kako bi se usprkos višem težištu poslušno ponašala u zavojima, ali i nudila primjerenu udobnost na lošijoj podlozi. Tu su i dizajnerski elementi, čiji je zadatak uglavnom podariti ponešto avanturističkog duha Allstreetu, u koji se, naravno, lakše i ulazi nego u standardni A3.
Ideja je u osnovi OK – prestižni, blago povišeni crossover svakako može imati svoju publiku, no čini se da mu o glavi najviše rade upravo kućni Q modeli, čiji izgled A3 Allstreet nastoji oponašati plastičnim zaštitama na lukovima kotača, zaštitom podnice i masivnijim stražnjim branikom. Primjerice, gotovo 4,5 metara dugačak Q3, veći i prostraniji od Allstreeta, još se nudi u džepu privlačnoj, a bogato opremljenoj izvedbi Edition 10.
Što je ispod poklopca?
Pogonjen istim 1,5-litrenim turbobenzincem od 150 KS i uparen sa 7-stupanjskom automatikom S-tronic starta na 36.341 eura. S druge strane, jednako motoriziran Q2 nudi se od 33.267 eura. Dakle, jasno je da A3 Allstreet ima ozbiljnu konkurenciju unutar kuće, iako se može primijetiti da je dužinom od 4,35 metra točno na pola puta između Q2 i Q3, pa može biti zanimljiv onima kojima je Q2 premali, a Q3 prevelik.
Pritom treba reći da Allstreet uz 3 cm veću udaljenost od tla u odnosu na standardni A3 nije postao moćni offroader s kojim će netko forsirati bespuća Velebita, no podnica udaljena od tla 15,5 cm dovoljno je visoko da prilikom parkiranja ne treba strahovati od viših rubnjaka, a uz nju se sigurnije i uputiti na izlet, koji uključuje vožnju lakšim makadamom. No, i tu u priču treba ubaciti veći Q3, kućni SUV bliske cijene - udaljen od tla ozbiljnijih 17 cm, on nudi ipak ponešto ozbiljniji nastup izvan asfalta.
Kako se vozi?
Uz blago povišen položaj za upravljačem, Allstreet u unutrašnjosti nudi skladnu, profinjenu atmosferu na tragu one kakvu donosi A3 Sportback. Precizna izrada i bogata oprema, upakirani u karoseriju primjerene zvučne izolacije pridonose plemenitom dojmu, a na testnom modelu se nije štedjelo niti s doplatnom opremom – paket unutrašnjosti S-line (1250 eura) tako je donio sportska sjedala s integriranim naslonima za glave, presvlake od kombinacije kože i tkanine, detalje od aluminija, papučice od nehrđajućeg čelika... Sve to prilično diže dojam.
I vozački je A3 Allstreet lijepo potkovan, što je prvenstveno zasluga već spomenutog četverocilindarskog turbobenzinca 1.5 od 150 KS, nadograđenog blagohibridnim sustavom. Uz starter-generator od 48 volti, malu litij-ionsku bateriju i već od ranije poznatu mogućnost deaktivacije dvaju cilindara dok radi pod manjim opterećenjem ne samo da radi iznimno uglađeno, nego je vrlo štedljiv.
Uz asistenciju 19 KS i 56 Nm koji dolaze iz električnog dijela pogona povuče spontano kroz čitavu zonu okretaja, a da mu ne nedostaje špirita svjedoče ubrzanje do stotke za 8,4 sekundi, međuubrzanje od 80 do 120 km/h za oko šest sekundi i konačna brzina od 221 km/h. Bez pretjerane pažnje u prosjeku smo trošili 6,4 litre, što je jako dobar rezultat.
Koliko košta?
Za kraj, treba reći da se u ponudi nalazi i izvedba s odličnim dizelašem 2.0 TDI od 150 KS, no s cijenom od 40.035 eura u startu je skuplja čak 4300 eura od benzinske. Previše da bi bila isplativa i onima sklonima maratonskim vožnjama.
Allstreet 35 TFSI
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 1498 ccm
Snaga 110 kW/150 KS pri 5000 - 6000/min
Moment 250 Nm pri 1500-3500/min
Mjenjač automatski, 7 stupnjeva
Dimenzije 435x182x146 cm
Osovinski razmak 263 cm
Prtljažnik 380/1200 litara
Gume 205/55 R18
Težina 1436 kg
Brzina 221 km/h
0-100 km/h8,4 sekundi
Potrošnja 6,4 l/100 km
Cijena 35.766 eura
S doplatama 44.888 eura
SERIJSKA OPREMA - trozonska automatska klima • alu naplaci od 17 cola • digitalna instrumentna ploča • središnji zaslon multimedije dijagonale 25,4 cm inča • tempomat • LED prednja i stražnja svjetla • stražnji parkirni senzori • el. parkirna kočnica • el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • Audi Drive Select • grijana prednja sjedala • naslon za ruke sprijeda • višenamjenski kožni upravljač • senzor svjetla i kiše • automatsko kočenje • prepoznavanje prometnih znakova
DOPLATE testnog modela - metalik lak • alu naplaci od 18 cola • el. otvaranje prtljažnika • unutrašnjost S line sa sportskim sjedalima • kamera za vožnju unazad • aktivni tempomat • glazbeni sustav Sonos...Ukupno 9122 eura
Komentari
0