TEST

Citroën C4 1.2 PureTech 130 Vrhunski komfor upotpunjuje ugodni automatik

Udobnost je idalje glavni adut Citroënove kompaktne limuzine, ali je veći dio vrlina novog 1,2-litrenog trocilindarskog turbobenzinca nestalo u kombinaciji s automatskim mjenjačem, koji i trza i podiže potrošnju na čak 8,4 litre
 Željko Puhovski/EPH

Nakon prvog susreta s novom generacijom PureTech motora imali smo samo riječi hvale. Trocilindarski turbobenzinski 1.2 Puretech sa 130 KS u nosu Citroëna C4 tada nas je oduševio živahnošću i snagom. Uz 230 Nm već pri 1750 okretaja lako smo mu oprostili i vibracije i tromost, nedostatke koji obično prate motore s tri cilindra. Maleni motor s oznakom Turbo High Pressure (THP) jednako dobro reagirao je na provlačenje zakrčenim ulicama Pariza, kao i na vožnju autocestom, a da se doista radi o trocilindarskom motoru otkrivao je tek prepoznatljiv, ali uhu nimalo neugodan zvuk koji se javlja pod punim gasom u zoni između 3000 i 4000 okretaja.

Foto: Željko Puhovski/EPH

Vrlo brzo nova generacija motora, u verzijama sa 110 i 130 KS, raširila se kroz paletu čitave grupacije PSA (Peugeot 208, 308, 2008 i 3008, Citroën C3, C4, C4 Cactus i C4 Picasso, te DS 3 i 4). Svidjela se i kupcima, zbog čega je prošlog mjeseca otvorena još jedna proizvodna linija u tvornici Trémery - za dodatnih 200.000 motora godišnje, od kojih će dio pronaći mjesto i u redizajniranom izdanju druge generacije Citroena C4. Testu smo podvrgli verziju s najboljim paketom opreme (Shine), pokretanu već spomenutim trocilindarskim motorom (130 KS) u kombinaciji s dotjeranim automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa.

Prošlogodišnji redizajn je donio malobrojne novosti u vanjskom izgledu. Prednja svjetla obogaćena su diodnim dnevnim svjetlima, a stražnja zanimljivijom trodimenzionalnom formom. Unutrašnjost je, uz na dodir kvalitetnije presvlake, dobila i jednostavniji dizajn instrumentne ploče, a u najbolje opremljenim modelima središnjim dijelom prednje armature dominira 7-inčni zaslon osjetljiv na dodir kakav smo već vidjeli u Peugeotu 308. I dok su kod 308 komande klima-uređaja skrivene u izborniku središnjeg multimedijalnog sustava, ovdje su izdvojene. Srećom, jer klasični prekidači smješteni u podnožju središnjeg grebena ipak su puno su praktičnije rješenje.

Vanjske dimenzije ostale su nepromijenjene, kao i obujam prtljažnika. S umanjenom rezervom u podnici broji 380 litara, a za veće prohtjeve nasloni stražnjih sjedala obaraju se asimetrično (60:40) za ukupne 1183 litre. Dodatnu praktičnost donose brojni pretinci i utori, poput širokih džepova u vratima u koje se mogu smjestiti i boce od 1,5 litara. Ovjes je mekan i udobnost je na tradicionalno zavidnoj razini, ali na zavojitoj cesti C4 nije pretjerano zabavan, pa ni upravljiv kao Peugeot 308. Nije u pitanju samo podešavanje amortizera i opruga, nego i platforma. Jer, dok je 308 nastao na modularnoj platformi EMP2, temelji na kojima je nastao C4 udareni su 2004., kad je predstavljena prva generacija.

Zauzvrat, ovjes suvereno upija neravnine, a upravljač je lagan i poput ovjesa nije stvorena za jurnjavu. Putnički prostor zvučno je solidno dobro izoliran i tek će podizanje okretaja motora do crvene zone ili vožnja iznad 140 km/h unijeti poneki decibel buke. Snažnija izvedba trocilindarskog turbobenzinskog motora nudi pregršt momenta već pri 1500 okretaja. Ujednačeno razvija snagu, iznimno je uglađen, ali veći dio vrlina, posebice štedljivost i živahnost, nestale su u kombinaciji s automatskim mjenjačem koji Francuzima isporučuje japanski Aisin.

Najavljena poboljšanja na mjenjaču s klasičnim pretvaračem, odnosno izmjene stupnjev abrže i do 40 posto, ostaju u sjeni povremenih trzaja, ali i povećanja potrošnje. Na testu smo izmjerili prosječnih 8,4 l/100 km, što je povećanje od čak 1,5 litara na 100 km u odnosu na verziju s ručnim mjenjačem. Nažalost, ni preuzimanje kontrole nad izmjenom stupnjeva ne donosi puno brže prebačaje, pa se sve čini namijenjeno ugodnoj vožnji bez stresa ili ležernoj kreni/stani gradskoj vožnji. Ukupna cijena testnog modela prilično je visoka, premda je nakrcan obiljem dodatne opreme. No, i bez njih C4 je solidno opremljen, a odabir verzije s ručnim mjenjačem donosi dodatnih 12.000 kuna uštede.

1.2 PURETECH 130 S&S Shine

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 1199 ccm

Snaga 130 KS pri 5500/min

Moment 230 Nm pri 1750/min

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije 433 x 179 x 149 cm

Osovinski razmak 261 cm

Prtljažnik 380/408/1183 litre

Gume 225/45 R17

Masa 1240 kg

Ispuh CO2 113 g/km

Najveća brzina 198 km/h

0-100 km/h 11,1 sekunda

Potrošnja 8,4 l/100 km

Cijena 153.900 kuna

S doplatama 185.000 kuna

OPREMA SHINE: alu-naplaci (16 cola) • start/stop uređaj • automatska klima, brisači i svjtla • električna parkirna kočnica • grijanje prednjih sjedala • radio+handsfree+USB • ABS/REF/AFU/ESP/ASR + pomoć pri kretanju na uzbrdici • parking senzori sprijeda i straga • svjetla za maglu s bočnim osvjetljenjem • dodatno zatamnjena stražnja stakla...

DOPLATE: alu-naplaci (17 cola) + rezervni kotač smanjenih dimenzija • metalik lak • pepeljara i upaljač • nadzor mrtvog kuta • hi-fi + navigacija + zaslon osjetljiv na dodir (uključuje automatski klima-uređaj, USB i Bluetooth, CD) • panoramski stakleni krov

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 08:56