TEST Cupra Formentor

Cuprin bestseler bolji u svakom pogledu, a sad šarmira i cijenom plug-in hibrida

Najprodavanija Cupra estetski je osvježena, a ima i osjetno učinkovitiji plug-in hibridni pogon u akcijskoj ponudi dostupan od 36.946 eura

Cupra Formentor

 Željko Puhovski/CROPIX

Atletski dizaj, Volkswagenova mehanika, korektno odmjerena cijena i - Formentor je postao najprodavaniji Cuprin, ali i španjolski automobil uopće. Unatoč tomu, najmlađi brend njemačkog koncerna, utemeljen 2018., ne spava na lovorikama.

Formentor je u gotovo svakom segmentu osvježen i spremniji dočekuje drugu fazu životnog ciklusa. Izgled prednjeg dijela s dnevnim LED svjetlima u novoj formi po tri mala oštra trokuta na svjež način pokazuje sportski karakter, dok mu straga efektnije nego prije stoje novi detalji branika, a posebno oštrija grafika LED svjetala s trokutastim elementima. I logotip Cupre sada je noću osvijetljen, a pun pogodak je i nova brončana mat boja. Doplata je skupa (2150 eura), ali gotovo svaki put nakon izlaska iz auta bila je dodatni povod da na Formentor bacimo još jedan pogled.

image

Cupra Formentor

Željko Puhovski/CROPIX

Promjena ima i za volanom. Prva i najveća je novi infotainment (pre)velike dijagonale 33 centimetra, tri više nego prije. Radi brže, uvedene su i nove funkcije, dotjerana grafika je modernija, a u bogatom sadržaju tema mogu se pratiti i parametri rada plug-in hibridnog sustava. Konačno su noću osvijetljene i klizne kontrole ispod ekrana, kojima se podešavaju jačina zvuka njemačkog hi-fi sustava Sennheiser i temperatura.

image

Cupra Formentor

Željko Puhovski/CROPIX

Dizajnerski je dotjeran i središnji greben u segmentu klizne mini ručice automatskog mjenjača, dok je sama arhitektura interijera ostala kakva je bila, sportsko-obiteljska. Okvir perfektne vozačke pozicije, jedne od najnižih u svijetu povišenih automobila, čine udobna sportska sjedala i volan koji kao po mjeri sjeda u ruke, a sportsku atmosferu daju i zgodni detalji poput tipke za paljenje motora na samom volanu, brončani dekorativni elementi, otvori ventilacije u stilu Lamborghinijevih i aluminijske papučice. Godi i pogled na široke bokove poklopca motora.

image

Cupra Formentor

Željko Puhovski/CROPIX

Bogata oprema VZ Tribe prikriva djelomice tvrdu plastiku i naglašava dobru atmosferu, u kojoj važnu ulogu ima i neočekivano dosta mjesta i na stražnjem sjedalu. Dobro je i što prtljažnik i dalje broji 345 litara, usprkos puno većoj bateriji novog Volkswagenovog plug-in hibridnog sustava, kapaciteta 19,7 kWh, povezane s elektromotorom od 115 KS i većim i jačim benzinskim motorom 1.5 TSI (177 KS).

image

Cupra Formentor

Željko Puhovski/CROPIX

Učinci novog sustava su osjetno bolji - doseg vožnje samo na struju povećan je na ozbiljnih 118 kilometara, a najveća brzina na 220 km/h. U praksi, s napunjenom baterijom čije napajanje strujom sada kraće traje (na DC punjaču od 50 kW oko 40 minuta, na AC punjaču 11 kW oko 2,5 sata) u gradu smo prelazili u prosjeku oko 100 kilometara i uz prosjek potrošnje oko 15 kWh imali struje dovoljno za nekoliko dana gradske vožnje.

Kad baterija presuši, iako to zbog energije prikupljane regenerativnim kočenjem nikad nije u potpunosti, dominantan postaje solidno potentan benzinac opremljen povremenom deaktivacijom dvaju cilindara. Ima snage, ali ne troši puno, pa se normalno može voziti s prosjekom oko sedam litara.

U lokalnoj svakodnevici, u hibridnom profilu rada s izmjeničnim radom na benzin i struju potrošnja izričito varira o lokaciji i stilu vožnje, naravno i napunjenosti baterije, ali prosjek rijetko prelazi pet litara. Bez izlaska na autocestu, lokalno smo trošili uglavnom između jedne i četiri litre. Sjajno.

image

Cupra Formentor

Željko Puhovski/CROPIX

S punom baterijom, kada su na raspolaganju impulsnih 272 KS i 400 Nm doživljaj ubrzanja puno je intenzivniji - od 80 do 120 km/h stiže se za svega četiri sekunde - a posebno u energičnijem Sport i eksplozivnijem Cupra profilu rada, u kojima umjetno generiran zvuk motora podsjeća na V8 strojeve.

Odziv na gas tada je trenutan, a volan i ovjes osjetno otvrdnu. Dobre postavke podvozja dobrim dijelom poništavaju upliv mase od 1,8 tona, pa i kad kad ritam vožnje dirne granicu agresivnosti ležanje ostaje sigurno i predvidivo. U profilu Comfort udobnost je bolja i Formentor ugodno plovi cestom, samo uz tup topot niskoprofilnih guma.

image

Cupra Formentor

Željko Puhovski/CROPIX

Pogonski moćnija izvedba VZ Tribe sa sistemskih 272 KS sada se nudi po akcijskoj cijeni od 39.932 eura (ušteda od 6500 eura u odnosu na redovnu ponudu), dok se Formentor u standardnoj, ali već pristojno žustroj plug-in hibridnoj izvedbi 1.5 e-Hybrid sa 204 KS nudi uz akcijsku cijenu od 36.946 eura (ušteda od 5700 eura u odnosu na redovnu ponudu) .

image

Cupra Formentor

Željko Puhovski/CROPIX
image

Cupra Formentor

Željko Puhovski/CROPIX
image

Cupra Formentor

Željko Puhovski/CROPIX
image

Cupra Formentor

Željko Puhovski/CROPIX
image

Cupra Formentor

Željko Puhovski/CROPIX
image

Cupra Formentor

Željko Puhovski/CROPIX
image

Cupra Formentor

Željko Puhovski/CROPIX
image

Cupra Formentor

Željko Puhovski/CROPIX
image

Cupra Formentor

Željko Puhovski/CROPIX

UKRATKO:

- Formentor je, otkako je 2021. krenuo u prodaju, odmah postao najprodavaniji automobil Cupre. Ukupno je kod nas isporučeno 1577 primjeraka, a samo u prošloj godini 442 auta

- Aluminijski naplaci serijski dolaze u crno-srebrnom dizajnu Sandstorm, dok za crno-bakrene Artic Cooper treba doplatiti 1055 eura. Punjenje DC strujom (50 kW) traje oko pola sata

- Izvedba VZ (skraćeno od Veloz, na španjolskom - brzina) veže se samo uz najsnažnije motore Formentora. U slučaju plug-in hibridnog pogona to znači da vozač dobiva 272 KS

- Bolji, brži i veći infotainment dijagonale 33 centimetra (prije 30) i manji redizajn središnjeg grebena osnovna su poboljšanja dobro poznate unutrašnjosti u kojoj prevladava lagana sportska atmosfera prožeta digitalnim tehnologijama

- Panoramski otvorivi krov (doplata 1180 eura) daje unutrašnjosti dozu prozračnosti, dok baterija limitira prtljažnik na 345 litara

- Testni Formentor lovac je na poglede zbog još uvijek privlačnog sportskog dizajna, ali i nesvakidašnje, brončane mat boje Century (doplata 2150 eura)

1.5 E-HYBRID

TEHNIČKI PODACI

Motor 4 cilindra, turbobenzinski

1.5 TSI (177 KS/250 Nm), elektromotor

(85 kW/115 KS) i Li-Ion baterija

(netto 19,7 kWh, brutto 25,8 kWh)

Sistemska snaga 272 KS i 400 Nm

Pogon prednji

Mjenjač automatski DSG, 6 brzina

Dimenzije 445 x 184 x 153 cm

Osovinski razmak 268 cm

Prtljažnik 345 litara

Gume 245/40 R 19, Bridgestone

Masa 1800 kg

MJERENJA

Brzina 220 km/h

0-100 km/h 7,2 sekundi

Potrošnja 5,0 l/100 km

Doseg na struju oko 100 kilometara

OPREMA VZ Tribe

alu naplaci 19” • LED svjetla • sportski branici i sjedala • auto 3-zonska klima • multimedijski paket s ekranom 12,9” • digitalni kokpit 10,25” • sigurnosni paket • senzori i kamera • obloge koža/tkanina • kabel za kućno punjenje Mode 2 • sigurnosni paket...

CIJENA 39.923 eura

DOPLATE TESTNOG MODELA

brončana mat boja • panoramski krov • alu naplaci Artic Cooper • hi-fi Sennheiser • paket Intelligent Drive Lite • Ukupno 7240 eura

S DOPLATAMA 47.172 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. ožujak 2025 14:08