TEST

FORD C-MAX GRAND 1.6 TDCi Veličina nije jedina vrlina

Klizna vrata i prtljažnik od 550 l glavni su ali ne i jedini aduti duže izvedbe

Od dobrog uvijek postoji bolje. Takva je upravo priča s Fordom C-Max Grand, koji se s novim motorima 1.5 Ecoboost i 1.5 TDCi ovog mjeseca kočoperio pod reflektorima salona u Parizu. Prostrani monovolumen, serijski opremljen s bočnim kliznim vratima, a uz doplatu od 6800 kn i s dva odvojena sjedala u trećem redu, tehnološki tako hrabro grabi naprijed. No, čvrsti, provjereni se temelji iz 2011., kada se C-Max zakotrljao na platformi treće generacije Focusa, ne mijenjaju. Uvjerili smo se, za to nema niti razloga. Prostran poput dnevnog boravka, ovjesa po guštu vozača sklonih jačem stiskanju gasa, besprijekorne izrade... Po pis vrlina i kod dosadašnjega C-Maxa, po odnosu cijene i kvalitete vjerojatno najboljeg kompaktnog monovolumena na tržištu, gotovo da nema kraja.

Ako se pita obiteljske vozače, posebnu pažnju pritom zaslužuje 14 cm duža, ali i 5,8 cm viša izvedba Grand C-Max. Zahvaljujući 14 cm dužem osovinskom razmaku u oba reda bez problema prima i dvometraše, a prtljažnik s osnovnih 550 litra (kada je treći red u podnici ili ga, kao u našem slučaju, nema) preklapanjem sjedala raste sve do kombijevskih 1740 litara. Pritom se straga bočna sjedala pomiču i uzdužno, pa i mjesta za ramena ima kao u priči. A mogu se uglaviti i tri dječje sjedalice, čime se može pohvaliti tek nekolicina automobila... Ipak, najugodnije je za upravljačem, gdje stalno iznova ostajete u čudu koliko monovolumen od svojih 1555 kg može biti upravljiv. Zavojita cesta tako nudi užitak kao da sjedite u sportskom coupeu, a da je ovjes podešen zbilja majstorski otkrivaju i susreti s ležećim policajcima. Umjesto očekivanog udarca, koji već standardno prati serija psovki, susret s paklenom izbočinom nasred ceste prolazi bez muke i živciranja. Čak i kad vozite nešto brže...

Vozačima pod kožu brzo ulazi i provjereni, fino utišan dizelaš 1.6 TDCi sa 115 KS, sklon odlučno potegnuti čim se dotakne gas. Osim toga, u prosjeku troši svega 5,8 litara, tako da je isprava teško shvatiti čemu uopće inzistiranje na dizelašu 1.5 TDCi, koji stiže u redizajniranoj izvedbi. Uz precizan, visoko postavljen 6-stupanjski mjenjač i kočnice koje čvrsto grizu, Grand C-Max brzo mami osmijeh, a veseli i bogata oprema Trend Edition, prva koja serijski nudi alu naplatke i automatsku klimu, kao i vrlo korisne stražnje parking senzore. No, već je i oprema Ambiente, na početku ponude, pun pogodak. Već od starta, naime, dobiva se klima, ESP, putno računalo, stakla i retrovizori su na struju... Vrijedi spomenuti, jer tada cijena kreće od znatno povoljnijih 124.600 kn, za što se dobiva izvedba s višestruko nagrađivanim turbobenzincem 1.0 Ecoboost sa 100 KS. Ipak, to ne znači da je 180.343 kn, koliko se traži za testni model, pretjerano. Shvaćate to čim sjednete za upravljač...

C-Max Grand 1.6 TDCi

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1560 ccm

Snaga 84 kW/115 KS pri 3600/min

Moment 270 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 452x 183 x 170 cm

Osovinski razmak 279 cm

Gume 215/55 R16

Prtljažnik 550/1740 litara

Masa 1555 kg

Ispuh CO2 124 g/km

Brzina 180 km/h

0-100 km/h 12,3 sekundi

Potrošnja 5,8 l/100 km

CIJENA172.290 kn

S DOPLATAMA 180.343 kn

OPREMA Trend Edition: alu naplaci od 16 cola * automatska klima * ABS/ESP * tempomat * stražnji parking senzori * kožni volan i ručica mjenjača * el. i grijani retrovizori * el. podizači stakala * sustav nadzora tlaka u gumama * putno računalo * upravljač i ručica mjenjača u koži * CD/radio s kontrolama pri upravljaču * Bluetooth/USB * zaslom od 3,5 " * prednji i bočni zračni jastuci * zračne zavjese * maglenke

DOPLATE aluminijski krovni nosači * Visibility Pack (automatska svjetla, senzor kiše, svjetla s odgodom gašenja...) * metalik lak UKUPNO 8050 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 09:38