MARATON TEST

Ford Focus 1.0 Ecoboost ST-line: Hrpa elektronike pretvorila ga u sigurnu utvrdu

Osim što vozača jasno i glasno upozorava na zaustavljena vozila ili neoprezne pješake, Focus čak i posve samostalno izbjegava nalete zakretanjem upravljača i kočenjem
 Marko Miščević

Focus je krcat sigurnosnom opremom, što i ne čudi s obzirom da je riječ o sasvim novom automobilu s početka 2018. U unutrašnji retrovizor ugrađena videokamera i radar skriven iza maske hladnjaka koriste se za niz sigurnosnih sustava. Primjerice, automatsko kočenje u gradu. Prepozna li automobil da postoji mogućnost od naleta na već zaustavljeni automobil ili pješaka koji neoprezno prelazi ulicu, prvo će vas glasno upozoriti, a ako ne reagirate dovoljno brzo i automatski zakrenuti upravljač te stisnuti kočnicu da bi ili u potpunosti izbjegao ili barem umanjio posljedice naleta.

Isto vrijedi i za sustav zadržavanja vozne trake. Jako dobro raspoznaje trake čak i na ne baš besprijekorno iscrtanim cestama. I danju i noću, što nije čest slučaj ni u dva-tri puta skupljim autima. K tome, intervenira i na upravljaču. Ne samo podrhtavanjem, kao što je uobičajeno, već i zakretanjem, koje sasvim drži sredinu vozne trake čak i na autocesti pri brzini od 130 km/h. A nudi još i pomoć pri izlasku s nepreglednog parkirališta u rikverc, prilagodljivi tempomat, prepoznavanje prometnih znakova, nadzor mrtvog kuta, kočenje i nakon sudara…

DNEVNIK VOŽNJI:

Srijeda, 1. svibnja (3954 km) Uvjerljivi sigurnosni sustavi

U jednom brzom lijevom zavoju na Jadranskoj magistrali odjednom se prekinula muzika, a iz zvučnika se oglasio alarm. Razlog je bio spori vozač skutera, koji je gmizao uz desni rub ceste, a kojega su kraj retrovizora ugrađena kamera i radar iza prednje maske prepoznali kao potencijalnu opasnost na koju bismo mogli naletjeti. Čim smo izašli iz zavoja sustav je, međutim, shvatio da opasnosti zapravo i nema jer nam se putanje ne preklapaju, pa se sve vratilo na staro. To nije uvijek slučaj u današnjim automobilima. U posljednje vrijeme auti sve češće burno i neugodno reagiraju već na najmanji znak opasnosti, što može itekako neugodno iznenaditi vozača koji to ne očekuje. Focus, međutim, rijetko griješi u procjenama i intervenira nenametljivo. Već samim zvukom upozorenja nekoliko nas je puta upozorio na opasnost od naleta u gradu, pa nije bilo potrebe za automatskim aktiviranjem kočnica.

Subota, 4. svibnja (4432 km) Ljubav na drugi pogled

Plastične su nam se zaštitne letvice, priznajemo, u početku činile kao strano tijelo na vratima testnog Focusa. Kao neke proteze. Dok polako otvarate vrata one izlaze i priljubljuju se uz rub, štiteći ga od ružnih ogrebotina na parkiralištima supermarketa ili pri parkiranju uz zid. No, već nakon dva-tri tjedna prestali smo ih uopće i primjećivati, osim kad nam se znalo dogoditi da nam vrata pobjegnu iz ruku, što se događa i češće nego smo mislili. Pogotovo kad straga sjede djeca.

Utorak, 7. svibnja (4890 km) I s tri cilindra zvuči uvjerljivo

Da, da… i trocilndraši mogu zvučati uzbudljivo! Najbolji dokaz je testni Focus 1.0 Ecoboost. Iz dviju ispušnih cijevi, naime, dopire sasvim ozbiljan zvuk, premda je riječ s samo tri cilindra i 999 ccm. U niskim okretajima zvuk je neočekivano dubok i ozbiljan, na srednjima lepršav i zabavan, a na visokim okretajima postaje pomalo visok i neuvjerljiv.

Subota, 11. svibnja (5670 km) Šah-mat u tren oka

Premda je s 375 litara prtljažnika daleko od u klasi najprostranije Honde Civic (477 litara), Focus se nema čega sramiti. Nije, naime, ništa slabiji od vječnog rivala Golfa (380 litara). A jednostavan je za korištenje – u samo dva poteza obaraju se nasloni i otvara prostor od 1354 litre. Dovoljno i za prijevoz veš-mašine (ako to uopće itko radi)…

Nedjelja, 12. svibnja (6072 km) Nekad kaotična, danas sjajno organizirana

Od marke koja je bila pojam zbrčkanosti i kaosa u unutrašnjosti, Ford je gotovo preko noći postao uzor u uređenju interijera – prvo u Fiesti, a sada i u novom Focusu. To pogotovo vrijedi za upravljač, koji se brojem funkcija i jednostavnošću korištenja može bez straha usporediti i s novim Mercedesovim. Najbolji dokaz je lijeva strana upravljača s deset logično raspoređenih prekidača za rukovanje aktivnim tempomatom i glasnoćom radija.


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 17:59