TEST

HONDA CR-V 2.0 i-VTEC 4WD Dizelaša ubija zvukom i cijenom

Japanski SUV s benzincem i 4WD pogonom zanimljiva je alternativa dizelašu

Četvrta generacija Honde CR-V nije doživjela revoluciju, no ponovno će mamiti zaljubljenike u japansku tehnologiju. Iako, poput prethodnika, dolazi iz britanskog Swindona. Dužinom od 457 cm gotovo je jednako rastegnuta u dužinu poput prethodne (- 4 mm), no zato je krovna linija, u zalog bolje aerodinamike, spuštena na 165,5 cm (-3 cm). No, usprkos tome, iznad glava putnika i dalje je dovoljno mjesta.

A ugodno je i za upravljačem, na što smo, doduše, već navikli kod Honde. Pozicija je povišena, što objašnjava vrsnu preglednost, no osjećaj za volanom je gotovo limuzinski. Ručica mjenjača smještena je visoko pored upravljača i zahvaljujući tome ruka na nju sad pada žmirećki. Osim toga, instrumenti su pregledni i zavodljivog dizajna, a još više impresionira kvaliteta izrade te izbor materijala. Primjerice, na sjedalima su presvlake od kože i alcantare, pa se putnici osjećaju kao u kraljevskoj kočiji. Istini za volju, to je i posljedica bogate opreme Lifestyle, koja ne ostavlja prostora za doplate.

To i objašnjava potpuno praznu rubriku u tablici, jer se serijski isporučuje apsolutno sve, čak i metalik lak. Jedini benzinac u ponudi je 2.0 i-VTEC sa 155 KS, koji dolazi uparen s kirurški preciznim ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Naslijeđen je od prethodnika, no ipak je dorađen, pa se Honda, između ostalog, hvali da je ispuh CO2 smanjen za gotovo 20 g/km, sa 192 na 174. A kakav je u praksi. Za početak, ionako uglađeni i-VTEC, dijelom i zahvaljujući boljoj izolaciji, doima se još mirnijim i tišim nego do sada, što do izražaja posebno dolazi nakon iskustva s odličnim, ali ipak nešto glasnijim dizelašem.

A kada se razvrti, benzinac pokazuje svoju drugu stranu. Reski, sportski, ali niti malo neugodan zvuk mami da se papučica gasa pritišće sve jače. Iako je benzinac po prvi put dostupan i s prednjim pogonom, niti testni model s pogonom na sva četiri kotača ne podnosi torturu u zavojima. Doduše, za to su zaslužne i mesnate gume, ne sasvim izravan upravljač, a i mekše podešen ovjes, s multilinkom straga i produženim hodom amortizera. Ukratko, CR-V je postao udobniji, još više obiteljski usmjeren.

Takvoj filozofiji, uostalom, odgovara i odličan, nenametljivi start/stop sustav ove Honde. Vozite li pažljivije, pokoravajući se pritom i programu Econ (ako vozite štedljivo, instrumenti svijetle u zelenom tonu), benzinac nije niti pretjerano rastrošan. U praksi, to znači da se zadovoljava s oko 10,5 litara u gradu, a na otvorenoj cesti potrošnja se spušta i na 8 litara. Realno, nije loše za SUV mase 1600 kg i s pogonom 4x4.

CR-V 2.0 i-VTEC 4WD Lifestyle

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski

Obujam 1997 ccm

Snaga 114 kW/155 KS pri 6700/min

Moment 192 Nm pri 4300/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Pogon na sve kotače

Dimenzije 457x182x168,5 cm

Osovinski razmak 263 cm

Prtljažnik 589/1146 litara

Gume 225/60 R 18, Yokohama

Masa/nosivost 1588/487 kg

Brzina 190 km/h

0-100 km/h 10,2 sekunde

Potrošnja 9,6 litara

Cijena 263.990 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 19:27