TEST

OPEL INSIGNIA COSMO 2.0 CDTI 4x4 Prestiž koji se dobro naplaćuje

Dizelaš sa 195 KS uz 4x4 pogon i 6-stupanjski automatik nudi puno zabave
 Željko Puhovski/CROPIX

Opel Insignija, neki će se sjetiti, najavljena je kroz istoimeni koncept još krajem 2003. u Frankfurtu. No serijsku izvedbu čekalo se još punih pet godina. Nijemci su potrošili cijelu vječnost za dotjerivanje nasljednika Vectre, ali ne bez razloga. Mišičavog nastupa, sa snažnim pregibima i stilskim rješenjima, Insignia je odredila smjer koji su potom slijedili svi modeli koji su izlazili iz Rüsselsheima. Deset godina kasnije, ponovno u Frankfurtu, stiglo je osvježeno izdanje. Lagano dotjerivanje uočljivo je prije svega u unutrašnjosti, ali sve je ostalo u sjeni tehničkih novotarija.

Opelovi inženjeri pronašli su rješenja za prigovore kupaca i poradivši na amortizerima, stabilizatorima i sponama ovjesa, drastično smanjili vibracije, ali i buku u unutrašnjosti. Poboljšan je i upravljački sustav što uz elektroničku kontrolu podvozja -FlexRide s programima Normal, Tour i Sport - uvelike popravlja ugođaj za upravljačem. A unaprijeđena je i aerodinamika. Prekrivena podnica, širi razdjelnik zraka u podnožju prednjeg odbojnika i maleni spojler na poklopcu prtljažnika smanjili su otpor zraka. Sa 0,25 Cx Insignia drži rekord u klasi... Uz tri karoserijske izvedbe i šest paketa opreme neobično je bogata ponuda benzinaca (čak 5). A kod šest dizelaša, sve odreda dvolitrenih, vrh ponude predstavlja moćni 2.0 CDTI BiTurbo sa 195 KS i 400 Nm.

Savršen za ocjenu dorada na ovjesu i upravljaču, kojega smo isprobali u kombinaciji sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem i pogonom na sve kotače. S dvije u nizu postavljene turbine moć iskazuje već na 1200 okretaja, a vrhunac okretnog momenta stiže na 1700/min. Sekvencijalno slaganje turbo punjača (manji za niske i srednje okretaje, veći iznad 3000) uklonilo je kašnjenje reakcija na papučicu gasa karakteristično za motore s prednabijanjem. U trenucima djeluje kao da je razlika u broju konja i dvostruko veća u odnosu na 2.0 CDTI sa 163 KS, ali nema rabijatnosti. Snagu izbacuje glatko i ujednačeno, kao da su pod haubom elektromotori.

Dio zasluga ide i na račun automatskog mjenjača. U standardnom programu radi vrlo uglađeno i rijetko promaši željeni stupanj, a manjkavosti pokazuje tek kada se krene oštrije. Mjenjač s klasičnim konverterom nema prebačaje stupnjeva koji se brzinom mogu usporediti s Volkswagenovim DSG, ali izdašna konjica, pogon na sva četiri kotača, dotjeran ovjes i upravljač jamče sigurne prolaske kroz zavoje. Najsnažnija dizelska Insignia bez pogovora trpi nagle promjene smjera i prebačaje težišta. Nema poniranja i oklijevanja u oslanjanjanju na vanjske kotače i unatoč povećoj masi koja s vozačem i punim spremnikom doseže 1800 kg, ne djeluje nimalo tromo. No, troši više od deklariranog. Nama čak 8,6 litara... Opremom, brojem konja i kvalitetom izrade Insignija se izdiže u gornji dom ponude, a to prati i cijena. Testni model nakrcan dodatnom opremom tako stoji, primjerice, tek desetak tisuća kunja manje od prestižnog, 60 KS snažnijeg BMW 330 xd.

Insignia 2.0 CDTI Biturbo 4x4

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1956 ccm

Snaga 143 kW/195 KS pri 4000/min

Moment 400 Nm pri 1750/min

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije 484 x 186 x 150 cm

Osovinski razmak 274 cm

Prtljažnik 500 litara

Gume 245/45 R18 Dunlop

Masa 1788 kg

Ispuh CO2 164 g/km

Brzina 212 km/h

0-100 km/h 10,7 sekunde

Potrošnja 8,6 l/100 km

Cijena 286.400 kn

S doplatama 362.400 kn

Oprema Cosmo: 18-colni alu naplaci • automatska dvozonska klima • upravljač i ručica mjenjača u koži • automatska svjetala i brisači • prednje maglenke • dnevna led svjetla • daljinsko središnje zaključavanje • ABS/EBD/ESP • Radio (MP3, USB, 7 zvučnika) • električna parkirna kočnica • tempomat s aktivnim nadzorom brzine/limitator • komande na upravljaču • prednji i bočni jastuci + zračne zavjese • pomoć pri startu na usponu ...

DOPLATE: metalik boja • pokretanje bez ključa • kožna unutrašnjost • OPC Line - unutrašnji paket (alu papučice, kožom presvučen upravljač i ručica mjenjača, poluge mjenjača na upravljaču) • Navigacija + audio sustav Bose • Napredni zaslon • Paket za vozača (ksenonska svjetla, parkirni senzori sprijeda i straga, kamera „Opel Eye“, bočni parking senzori, kamera straga, Park Pilot) • Premium paket Cosmo (el. podesivo sjedalo vozača, alarm, LED dnevna svijetla, Radio RF400). Ukupno 76.000 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 21:29