TEST

RENAULT CLIO GRANTOUR 0.9 TCe Ne samo praktičniji, nego i atraktivniji Clio

20,5 cm dulji Clio ima prtljažnik od 1380 l i lijepo se vozi, no stoji gotovo kao Megane Grandtour
 FOTO: Ivan Lacković

Četvrta generacija Renault Clija na prvu osvaja izgledom, a ista je stvar i sa 20,5 cm duljom, ali i 5000 kuna skupljom karavanskom izvedbom Grandtour. A posebno provokativno djeluje u najskupljoj izvedbi Dynamique, koja vanjštinu časti maglenkama i zgodnim alu naplacima od 16 cola, kao i brdom detalja od kroma i crno lakirane plastike. Naravno, hoće li vam se takav prilično napadan izgled svidjeti stvar je ukusa.

No, što je s prostranošću? Iako na papiru prtljažnik od 445 litara (+145 litara u odnosu na peterovratnu izvedbu) djeluje impresivno, ne treba očekivati čuda. Razlog? Čak 85 litara od toga nudi se ispod podnice, i to samo kad nema rezervnog kotača (doplata od 390 kn). No, zahvaljujući tome što se uz stražnju klupu (2/3 ili 1/3), preklapa i suvozačko sjedalo (postaje praktičan stolić), moguć je utovar predmeta dugačkih 2,5 metara. Čini se to prilično jednostavno, jer se sjedala preklapaju bez napora, a zadatak olakšava i nizak utovarni rub prtljažnika, uzdignut tek 60 cm od tla.

Kako je za upravljačem? Za početak, vozaču treba vremena da se navikne na armaturu obilno ukrašenu kromom i crno lakiranim plastičnim površinama, čega ima tamo i gdje ne treba. Primjerice, čitav donji dio upravljača presvučen je skliskom i sjajnom plastikom, što nekome može biti zgodno, ali je nepraktično. Dobra stvar je što vas tjera da po dubini i visini izdašno namjestiv upravljač držite pravilno, kako su vas učili u vozačkoj školi. Inače, smještaj za upravljačem uopće nije loš, neovisno o rastu vozača. Pomaže tome i vozačevo sjedalo namjestivo u visinu priličnih 7 cm, koje pritom izvrsno drži tijelo u zavojima. Ipak, poželjeli smo bolju preglednost pri vožnji unazad, posebno izraženu kad se straga nalaze putnici.

Veseli praktičnost dostojna karavana - pretinac za rukavice broji solidnih 7 litara, u vrata stanu boce od 1,5 litre, nudi se još niz praktičnih polica pa i držači za čaše, praktično spremište se skriva i ispod naslona za ruke. Motorizacija? Mali trocilindarski turbobenzinac 0.9 TCe plaća se 10.000 kuna više od osjetno tromijeg i za litru rastrošnijeg atmosferskog 1.2 sa 75 KS. Izbor je tako težak, najviše zbog prilične razlike u cijeni (0.9 TCe bi s novim trošarinama trebao biti nešto povoljniji zbog emisije CO2 od 105 g/km), ali i zbog toga što i turbobenzinac ne pršti od snage, a poželjeli smo i ravnomjernije razvijanje brzine. Za injekciju adrenalina treba pričekati 2000/min, a baš kad pomislite da ste fino pojurili, snaga nekako okopni.

Elektronika jednostavno ne dopušta turbobenzincu da se razmaše, što sigurno pridonosi trajnosti, ali ne i vozačkom užitku. Šteta, jer je 5-stupanjski ručni mjenjač fino odmjeren, te nudi mogućnost brze i precizne izmjene stupnjeva. No, zato ne boli glava od potrošnje goriva, koja i u pretežito gradskoj vožnji u prosjeku iznosi pohvalnih 5,7 litara (pomaže serijski Start&Stop), a ne treba se brinuti niti zbog buke. Zvučna izolacija posustaje tek kad okretaji znatnije skoče dok se juri autocestom, a tada jedino i nedostaje šesti stupanj na inače dobrom mjenjaču.

Za ležerniju vožnju je podešen i ovjes, koji iznimno tiho i mekano upija neravnine, a nikakav problem ne predstavljaju niti najviši ležeći policajci. A ne treba strahovati i od kočnica, iako su umjesto diskova straga bubnjevi. Već laganim pritiskom na papučicu kočnice karavanski Clio uvjerljivo usporava, a sigurnosti uz zavojima pomaže i serijski ESP. No, na kraju se ipak postavlja pitanje čemu uopće služi Clio Grandtour – naime, želite li se šminkati po gradu, bolje je izabrati kraći, spretniji i 5000 kuna povoljniji peterovratni model, a tražite li prostranost bolje izaberite klasu veći Megane Grandtour, u bogato opremljenoj izvedbi 1.6 Dynamique dostupan za tek nešto skupljih 124.200 kn.

Clio Grandtour 0.9 TCe Dynamique

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 3 cil.

Obujam 898 ccm

Snaga 66 kW/90 KS pri 5250/min

Moment 135 Nm od 2500/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Pogon prednji

Dimenzije 426,5x173x144,5 cm

Osovinski razmak 259 cm

Prtljažnik 445/1380 litara

Gume 195/55 R16

Masa/nosivost 1060/530 kg

Brzina 182 km/h

0-100 km/h 12,2 sekundi

Potrošnja 5,6 l/100 km

CO2 105 g/km

Cijena: 112.900 kn

S doplatama: 123.440 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 11:46