TEST

RENAULT SCENIC XMOD 1.5 dCi Za zimu dušu dao

Elektronika za bolji prijenos snage dovoljno je učinkovita i osjetno jeftinija alternativa 4x4 pogonu
 Željko Puhovski / CROPIHX

Posljednja generacija Scenica, pristigla sredinom 2009., ljetos je konačno dobila svoju povišenu izvedbu u blagom crossover stilu. Nova se izvedenica neobično naziva XMod i preuzima ulogu duhovnog nasljednika robusnog modela RX4 (iz 2000., sa 4x4 pogonom) i šminkerskog Conquesta (iz 2007., s prednjim pogonom). Poput svojih prethodnika, i XMod vanjštinom donosi dozu avanturizma (podnica odignuta 1,5 centimetra, gume M+S za bolje prianjanje na skliskom, plastična zaštita rubnjaka blatobrana i vrata, robusniji branici i maska), pa ga na cesti nije teško prepoznati. Iznutra je, pak, posve jednak običnom Scenicu, a na terenske aspiracije podsjeća jedino okrugli izbornik uređaja Extended Grip, zaduženog za elektronički odabir čvrstine prianjanja pogonskih kotača na cesti ili po mekanim podlogama.

POGLEDAJTE FOTGALERIJU

Zanimljivo: u skupljem paketu Bose Edition nema Extended Gripa, a niti M+S guma. Dolaze 17-colni naplaci, cestovne gume 205/55 i više luksuznih dodataka, što je znak da će takav XMod imati isključivo šminkersku ulogu, bez vožnje po podlozi u kojoj bi mogao zapeti... Kako god, XMod je skuplji za 6600 kuna od običnog Scenica, a Extended Grip, kako će mnogi pomisliti, nije ni beskorisna sprava ni marketinški trik. Standardni program predviđen je za uobičajene vožnje čvrstom podlogom, a prebacivanjem u prvi program za mekanu podlogu nadzor nad radom pogonskih kotača preuzima elektronika, putem ESP uređaja prilagođavajući okretni moment motora prednjih pogonskih kotača, kako bi kontroliranim proklizavanjem iz grubljih M+S guma izbacivali nakupljeno blato ili pijesak iz gazećeg sloja gume i tako čvršće zahvaćali podlogu. Prelaskom na zahtjevniji teren i dodatnim prebacivanjem u krajnji program (nazvan Expert) smanjuje se utjecaj ESP-a i vozaču daje više kontrole nad doziranjem okretnog momenta i gasa.

Da bude jasno, Extended Grip uređaj ne može zamijeniti prodornost 4x4 pogona, ali je za obiteljske vozače, koji zimi voze snijegom ili ponekad zabrazde blatnjavim ili šljunkovitim sasvim dobra, dovoljno učinkovita i na koncu osjetno jeftinija alternativa, koja ih može izvući iz neugodnijih situacija. Istovremeno, treba znati da je vožnja lošom podlogom tvrđa nego u običnom Scenicu, zbog nijansu robusnije podešenog ovjesa i grubljeg profila guma, što se najviše osjeti na poprečnim neravninama. Dobro poznat 1,5-litreni dizelaš sa 110 KS i u ovoj se ulozi vrlo dobro snalazi. Dovoljno je snažan u svim prilikama, uključujući i otvorenu cestu, na kojoj se zahvaljujući elastičnosti realiziranoj kroz dobar okretni moment od 260 Nm i solidan šeststupanjski mjenjač može brzo krstariti, a kad zatreba i dobro ubrzati iz niskih okretaja. Potrošnju je pritom u staloženoj vožnji lako držati na oko 6 litara, pa kad se svemu pribroji dobar paket opreme Expression, za jačim dizelašem 1.6 dCi sa 130 KS (koji košta 187.500 kn i dolazi samo s luksuznim paketom Bose Edition) nema prave potrebe.

XMOD 1.5 DCI

TEHNIČKI PODACI

Motor dizelski, 4 cil.

Obujam 1461 ccm

Snaga 81 kW/110 KS pri 4000/min

Moment 260 Nm pri 1750/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 437 x 185 x 170 cm

Osovinski razmak 271 cm

Prtljažnik 470 litara

Gume 215/60 R 16, Continental

Masa 1435 kg

Ispuh C02 105 g/km

Brzina 180 km/h

0-100 km/h 12,5 sekundi

Potrošnja 6,3 l/100 km

CIJENA 154.500 kn

S DOPLATAMA 166.730 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 05:35