Nakon punih osam godina odsutnosti u B-segmentu i gradskog modela Mito, Alfa Romeo se sada efektno vraća s novim modelom Junior, a riječ je o crossoverskom modelu što je potpuno u skladu s današnjim trendovima. Sada na povišenim nogama, nova gradska Alfa vrlo je kompaktna, u dužinu mjeri 4,17 metara, 1,53 metra u visinu i 1,78 metara u širinu, te dolazi u blago hibridnoj varijanti "Ibrida" te kao potpuno električni model sada i na hrvatsko tržište. Imali smo ga prilike isprobati na cestama u okolici Zagreba.
Kako to i priliči jednom Alfa Romeo modelu, atletski krojena karoserija Juniora plijeni pogled promatraču raznim dizajnerskim "cakama" te vrhunskim stilom koji skladno objedinjuje povijesne elemente s modernim, što uključuje agresivni prednji kraj s 3+3 rasporedom LED dnevnih svjetala s ukomponiranim LED glavnim svjetlima (LED Matrix u skupljim paketima) te liniju krova s kosim stražnjim staklom koja se coupeovski spušta prema vrlo okomito odrezanom stražnjem kraju sa spojenim svjetlima ukomponiranim u spojler.
Pritom i specifični "Scudetto" na masci hladnjaka dolazi po želji klasičnim natpisom "Alfa Romeo" (varijanta Legend), ili s moderno stiliziranim amblemom marke (varijanta Progresso), a sve to zajedno vješto skriva činjenicu da novi Alfin gradski crossover vozi na Stellantisovoj CMP2 platformi kao postojeći modeli korporacije - Peugeot 2008, Jeep Avenger i Fiat 600.
Koliko su Talijani uspjeli u tom "dijeljenju" platforme i pogonskih sklopova unutar Stellantisa Junioru udahnuti osobnosti i čuvenog sportskog štiha, pokušali smo doznati za volanom blago hibridne verzije 1.2 E-DCT6 MHEV s boljom opremom Speciale snage 136 KS, za koju vjerujemo da će s početnom cijenom od 28.450 eura (uz početni opremu Core) te 30.490 eura (oprema Speciale) domaćim kupcima biti bitno zanimljivija od potpuno električnih verzija sa 156 KS (37.890 eura) i 280 KS (46.690 eura). Za volanom nas dočekuje tipičan sportski alfistički ambijent u tamnim tonovima koji kombinira tradiciju i modernu izvedbu te sjajno profilirana sjedala od tkanine i vinila u koja se udobno smještamo, ergonomija je odlična jer je sve "na oku" i nadohvat ruke.
Ispred vozača se nalaze instrumenti u formi Cannocchiale (dalekozor) s 10,25-inčnim TFT zaslonom koji ima klasične okrugle, ali digitalne instrumente, a središnji digitalni 10,1 inčni zaslon multimedije kompatibilan s Apple CarPlay i Android Auto povezivanjem, pruža sve bitne informacije, a pritom je ostalo mjesta i za fizičke prekidače poput onih za kontrolu klima uređaja. Uzdignuti greben između sjedala pak sadržava prekidač za pokretanje motora, minijaturnu ručicu mjenjača te selektor načina vožnje, sve doduše identično onima koje već poznajemo iz Peugeota 2008.
No, zato ni u kabini ne nedostaje dizajnerskih detalja koje ima samo Junior poput svjetlećih otvora ventilacije s karakterističnim znakom zmije, ambijentalnu rasvjetu te mekanije umetke na središnjoj konzoli od eko kože, što solidno anulira osjećaj tvrde plastike kao kod Fiata 600 ili Jeepa Avengera. s obzirom na to da coupeovska izvedba krova i visok zadak čine Juniora dosta nepreglednim u vožnju unatrag, dobro je došla kamera koja projicira vrlo oštru sliku na središnjem ekranu. Prtljažnik od 400 litara je solidan, a mjesta za koljena za odrasle na stražnjoj klupi ima u okvirima klase.
Oprema za sigurnost i udobnost je serijski vrhunska: automatskog kočenja u nuždi, prepoznavanje biciklista i pješaka, aktivnog tempomata, autonomne vožnja drugog stupnja, pomoći pri zadržavanju voznog traka, prepoznavanje prometnih znakova, kamere 360, AI pomoćnika...
Kako Junioru pristaje blago hibridni sustav koji kombinira 1,2-litreni trocilindrični turbo benzinac s električnim motorom od 21 kW (28,5 KS) i malom baterijom od 48 V, generirajući ukupnu snagu od 136 KS i 230 Nm, koja se prenosi na prednju osovinu putem 6-stupanjskog mjenjača s dvije spojke koji ima integriran elektromotor, doznali smo na prvim vožnjama. Dobro je da Junior ima ručice za izmjene i iza upravljača što pridonosi sportskom dojmu u vožnji, a mjenjač radi vrlo glatko i sjajno raspoređuje snagu što prenosi osjećaju da uvijek vozite u pravom stupnju prijenosa, jer elektronika uvijek traži najbolji omjer performansi i učinkovitosti.
Tri načina vožnje Dynamic, Natural i Advanced Efficiency pritom koji djeluju izravno na snagu i brzinu mjenjača modificirajući njegovo ponašanje. Kako su rekli iz Alfe, za volanom ne nedostaje sportskog duha i bili su u pravu - ovjes ima znatnu razinu čvrstoće i za dinamičnije odvezene kilometre što pak ne utječe na udobnost čak i s naplacima od 18 cola i na izraženim rupama.
Vozač dobiva puno force" u vožnji zavojima, upravljač je direktan, kočnice grizu energično i jako, a Junior se pokazuje stabilnim i okretnim s odličnim povratnim informacijama s ceste. Performanse su pritom sasvim solidne - Junior postiže maksimalnu brzinu od 206 km/h i iz stajanja do 100 km/h ubrzava za 8,9 sekundi.
Kabina je vrlo dobro izolirana od zvukova i vanjskih utjecaja, a motor se javlja tek u gornjem dijelu skale okretaja ugodnom suptilnom tutnjavom. U gradu je pak Junior iznimno tih automobil, budući da hibridni sustav omogućuje gotovo sve urbane manevre i kratka putovanja u električnom načinu rada, što je dobrodošlo i za potrošnju. Osim toga, krug okretanja od 10 metara je dobrodošao za manevriranje i parkiranje na uskim prostorima. Baterija se automatski puni tijekom kočenja i ubrzavanja, osiguravajući vrlo uglađenu električnu vožnju (s mogućnošću rada do 150 km/h uz ograničeno punjenje). Koliko prosječno troši doznat ćemo na prvom testu no može se računati s oko 6,5 litara na 100 km.
Na koncu, novi Junior ostavio je dobar dojam kod prvog susreta i kilometara, zrači osobnošću, ima prokušanu tehniku kojoj su u Alfi dodali sportski karakter, a cijenama je "je tu negdje" poput Peugeot 2008, pa hoćete li kupiti novu atraktivnu Alfu ili neki drugi premium model iz napućenog B crossover segmenta odlučit će osobni afiniteti, no uz novu malu Alfu, srce će vam sigurno brže zakucati...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....