TRENUTNO NAJZANIMLJIVIJI CITROEN

TEST: CITROEN C3 AIRCROSS 1.6 BlueHDi Ne nedostaje mu potencijala da postavi standarde klase

Novi je Francuz simpatičan, praktičan i komforan, a najopremljenija i najsnažnija dizelska verzija od 120 KS uz dobru dozu originalnih rješenja, prilično je brza i ugodno štedljiva
 Ivan Lacković

Nekada su to bili gradski jednovolumeni, danas su to gradski crossoveri - jedna od najzastupljenijih klasa na tržištu, gdje baš svaki proizvođač ima svog predstavnika. Formula je jednostavna: više prostora rastom u visinu i u širinu, više praktičnosti i povišena podnica. U toj žestokoj konkurenciji brojne svježe konkurencije ima se čime dokazati i Citroenov novitet. Načelno, u gami zamjenjuje nekadašnji gradski jednovolumen C3 Picasso, a na razvučenoj platformi standardnog modela C3 proizvodi se u Zaragozi zajedno s Opelovim Crosslandom X. Nakon prvih kilometara za volanom odmah ocjenjujemo kako C3 Aircross sjajno uspijeva pomiriti vrline SUV-a i jednovolumena: sjedi se povišeno uz odličnu preglednost, dok je prostranost u kabini s obzirom na vanjske dimenzije uzorna, a tom dojmu odraslosti pridonosi i osovinski razmak od 260,5 centimetara. Dok se sjedi u gotovo foteljaški širokim i udobnim sjedalima pogled pada na kokpit koji plijeni zanimljivim detaljima, a koji je u osnovi preuzet iz standardnog C3 modela.

Foto: Ivan Lacković

Višefunkcijski volan pritom je fino odmjeren uz izdašne mogućnosti podešavanja, a glavnu intonaciju kokpitu i kabini općenito daju ukrasni detalji, ponajviše info zaslon multimedije veličine tableta s projekcijom stražnje parkirne kamere. No, taj zaslon koji s jedne strane pruža obilje informacija i dobru navigaciju baziranu na TomTomu, s druge strane zahtijeva skidanje pogleda s vjetrobrana jer se sve, pa čak i obično podešavanje klimatizacije mora obaviti dodirivanjem zaslona i ulaženjem u izbornik funkcija.

Ivan Lacković

Stražnja klupa ugodno prima dvoje odraslih ili troje djece, a iza njihovih leđa nalazi se rupa volumena 410 litara što je jedna od najvećih brojki u klasi. Uz dodatni paket Family (2000 kuna), dvodijelno stražnje sjedalo postaje klizno pa se veličine putničkog i prtljažnog prostora mogu modulirati prema potrebi u nekoliko varijabli (do 520 litara). Istovremeno, naslon suvozačkog sjedala tada se preklapa, pa se mogu prevoziti i dugačke stvari (do 240 centimetara).

Što se tiče opreme za sigurnost nema čega nema - čak 12 sustava sigunosti (vidi popis opreme).

Ispod poklopca testnog primjerka nalazio se dobro poznati 1,6-litreni HDi sa 120 KS kao vrh ponude, a odmah nas je osvojio sjajnim performansama i pruženim zadovoljstvom vožnje zahvaljujući i brojci 300 Nm okretnog momenta koji su dostupni već od 1750 okretaja. Motor je uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem dobrih omjera pa ne zahtijeva puno posezanja za ručicom ne predugih i solidno preciznih hodova. Na valu snage i momenta na raspolaganju od niskih okretaja, vožnja je uvijek ugodna, kako u normalnom svakodnevnom okružju, tako i na otvorenim cestama i autocestama kada se opušteno može voziti stvarno vrlo brzo. Motor pritom nikad nije prebučan dok je i prosječna potrošnja u svim uvjetima sasvim prihvatljiva - 6,2 litre. Što se tiče ležanja daleko je ovaj Citroen od prvaka ležanja u klasi poput primjerice Minija Countrymana, no premda se više naginje uvijek ostaje miran i "na trasi" te nije problematičan za kontrolu ni pri visokim brzinama prolazaka zavojima. Zato je bitno udobniji po pitanju komfora putnika zahvaljujući ovjesu koji sjajno "pegla" poprečne neravnine i općenito loš asfalt. Premda je povišen, C3 Aircross nije pravi offroader no dobrodošla je pomoć izvan utabanih puteva poznati Grip Control s pet programa rada pogonskog sklopa, ovisno o podlozi (doplata 3900 kuna) koji može odlično pomoći u nešto težim uvjetima.

I za kraj cijena... Odmah valja kazati kako je konkretni primjerak s opremom Shine najskuplji i stoji 150.970 kuna do registracije (s dodatnom opremom čak 191.119 kuna). Nije malo, no neće vam faliti baš ništa. Za one koji se mogu odreći snage i opreme, a da im ne nedostaje ničeg bitnog, u dizelski C3 Aircross mogu sjesti i za nekih 130.000 kuna ako odaberu dizelaša od 99 KS i opremu Feel što je vrlo doba ponuda. Nakon druženja s novim Citroenom više nemamo baš ni jedan upitnik iznad glave - zašto je baš on upao u najprestižniji izbor automobila kao jedan od sedam kandidata u izboru za Europski automobil godine 2018. Tko zna, možda ga i osvoji, a što ćemo znati već 6. ožujka na proglašenju u Ženevi.

Ukratko

Odličan 1,6-litreni dizelaš od 120 KS i 300 Nm, najbogatija oprema Shine i brojne doplate u iznosu od 40 tisuća kuna učinili su Aircross brzim, štedljivim i vizualno vrlo atraktivnim malim crossoverom

Diodna dnevna svjetla karizmatična izgleda jedna su od poveznica s manjim i klasičnim C3. No, glavna svjetla su drukčija i u njihov sklop integrirana su svjetla za maglu

Instrumenti ne donose novosti u odnosu na standardni C3. Riješeni su jednostavno, moderno i dopadljivo, s obiljem informacija. Zadržana je i klasična kazaljka temperature motora

Aircross nudi mnoštvo vizualnih i tehničkih mogućnosti personalizacije, poput projekcijskog head-up sustava, u sklopu doplatnog paketa Techno (6900 kuna). Interijer je pun zgodnih detalja, a dio paketa Techno je i bežično punjenje mobitela

Praktično, ali uz doplatu od 2000 kuna (paket Family): zaštita od sunca u formi zavjesica na zatamnjenim stražnjim prozorima i preklopiv naslon suvozačkog sjedala, za prijevoz dugačkih predmeta

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1560 ccm

Snaga 88 kW/120 KS pri 3500/min

Moment 300 Nm pri 1750/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Gume 215/50 R 17, Hankook

Dimenzije 415,5 x 175,5 x 160 cm

Osovinski razmak 260,5 cm

Prtljažnik 410/520 litara

Težina/nosivost 1235/620 kg

Najveća brzina 183 km/h

0-100 km/h 9,8 sekundi

Potrošnja 4,7/3,8/4,1 l/100 km

Ispuh CO2 107 g/km

Cijena 150.970 kuna

S doplatama 191.119 kuna

SERIJSKA OPREMA SHINE: aluminijski 16-colni naplaci • svjetla za maglu • krovni nosači i retrovizori u sjajnoj crnoj boji • stražnji parkirni senzori • automatska klima • volan u koži • automatsko kočenje • upozorenje na vozačev umor • čitanje i projekcija znakova • multimedija s navigacijom Connect Nav 3D • putno računalo • tempomat • USB priključak • el. paket stakala i grijanih i preklopivih retrovizora • senzor kiše • automatsko zatamnjenje retrovizora • klizno i djeljivo stražnje sjedalo • pomoć na uzbrdici

DOPLATE TESTNOG MODELA: metalik lak • 17-colni naplaci • dvobojna karoserija • panoramski stakleni krov • paket Hype Mistral • paket Techno • paket Family • Grip Control • parkirna kamera i prednji senzori • keyless • mali rezervni kotač • ukupno 40.149 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 11:09