C-KLASA

TEST: MERCEDES C 250 Stvoren za lijevu traku autoceste

Sa 2,1-litrenim biturbo dizelašem od 204 KS stvoren je za autocestu
 FOTO: Ivan Lacković

Nakon novog A, CLA i GLA, stuttgartski proizvođač od proljeća prošle godine srce mlađih kupaca pokušava osvojiti i novom, petom generacijom C-klase, koja je još daleke 1993. naslijedila popularni Baby Benz - Mercedes 190E. Dokaz? Dovoljno je zaviriti u unutrašnjost, gdje vladaju brušeni aluminij, klavirskim lakom presvučen središnji greben i središnji zaslon dijagonale 21 centimetar s pripadajućim, premda ne pretjerano razumljivim touchpadom. Sve podsjeća na A-klasu... Uključujući, nažalost, i ponudu mjesta na stražnjim sjedalima, premda je međuosovinski razmak punih 8 centimetara dulji nego kod prethodnika iz 2007. Utjeha? Ništa bolji po tom pitanju nisu ni suparnici - BMW 325d i Audi A4 2.0 TDI.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

A kad novac ne igra nikakvu ulogu, odabire se najsnažniji dizelaš - 204 KS jak C 250 Bluetec. Pod poklopcem se krije 2,1-litreni četverocilindraš s dva turbopunjača i hladnjaka stlačenog zraka, koji već pri 1600 okretaja otpušta masnih 500 Nm, što je točno 100 Nm više nego prvi slabiji dizelaš u C 220 Bluetecu. Posljedica? Biturbo se doslovce poigrava 1,6 tona teškom limuzinom što silazi s proizvodih traka u Bremenu. Sprint do stotke svladava za kratkih 6,9 sekundi i na (njemačkoj) autocesti bez pretjeranog nagovaranja dostiže vrtoglavih 247 km/h.

Unatoč tome, u prosjeku se zadovoljava sa 7,6 litara (grad 8,2, otvorena cesta 6,9 l/100 km). Smeta jedino pretjerano skroman spremnik goriva. Serijski se, naime, u novi C 250 Bluetec ugrađuje spremnik obujma 44 litre, kao u automobile poput Ford Fieste ili Opel Corse. Posljedica? Uz prosječnu potrošnju od 7,6 litara s jednim je spremnikom moguće prevaliti svega 580 kilometara. A jurnete li autocestom, pa potrošnja skoči preko 8 litara, doseg pada ispod 500 kilometara... Sramota, pogotovo što doplata za spremnik obujma 66 litara iznosi svega 380 kuna!

Šteta, jer C 250 Bluetec najugodnije se osjeća upravo na autocesti, gdje s ovjesom, motorom i mjenjačem u programu Comfort suvereno guta neravnine, bez napora održava tempo iznad 200 km/h i pritom u svakoj prilici ostaje ugodno tih, dijelom i zahvaljujući sjajnoj aerodinamici (0,26). Tek mrvicu lošiji je na otvorenoj cesti u programu Sport. Nije okretan kao idealno uravnotežen BMW 320d, ali je zato predvidljiv u reakcijama i udobniji. Prilično direktan upravljač, ugodan ovjes sjajan za vožnju. Sve to, dakako, ima i svoju cijenu... U slučaju C 250 Blueteca sa 204 KS točno 359.685 kuna. Za utjehu, ni suparnici nisu puno jeftiniji - BMW 325d sa 218 KS i ručnim mjenjačem stoji do registracije 347.500 kuna, Audi A4 2.0 TDI s bestupanjskim automatskim mjenjačem i 190 KS stoji 318.400 kuna.

Tehnički podaci

Motor dizelski, 4 cil., biturbo

Obujam 2143 ccm

Snaga 150 kW/204 KS pri 3800/min

Okr. moment 500 Nm pri 1600/min

Mjenjač automatski, 7 stupnjeva

Pogon stražnji

Dimenzije 469 x 181 x 144 cm

Osovinski razmak 284 cm

Prtljažnik 480 litara

Masa 1595 kg

Ispuh CO2 109 g/km

Mjerenja

Najveća brzina 247 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h 6,6 sekundi

Potrošnja 7,6 l/100 km

Cijena 359.685 kuna

S doplatama 432.560 kuna

Serijska oprema: start/stop • filtar čađe • aluminijski naplaci (16 cola) • djelomično el. podesiva sjedala • automatska dvozonska klima • el. podizači stakala • el. podesivi i grijani vanjski retrovizori • radio/mp3/bluetooth + 5 zvučnika • pomoć pri kretanju na uzbrdicama • prednji i bočni zračni jastuci sprijeda + jastuk za koljena vozača • bočni zračni jastuci straga • daljinsko zaključavanje •

Dodatna oprema: spremnik obujma 66 litara • multifunkcijski upravljač • sjedala dijelom u koži • crna tkanina na krovu • aluminijski naplaci (17 cola) • aluminijski detalji na karoseriji • prilagodljiv ovjes • aktivna pomoć pri parkiranju • preklopivi naslon sjedala • prilagodljiva prednja svjetla • diodna svjetla • metalik boja

Ukupno: 72.875 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 03:47