PUCA OD LUKSUZA

TEST: MERCEDES V250 Avantgarde Poput S-klase za sedmero

Nova V-klasa za poslovne ljude i državne protokole oduševljava prostorom, izradom i opremom
 FOTO: Ivan Lacković

Koliki je napredak u klasu donijela nova V-klasa po pitanju opremljenosti, sigurnosti, udobnosti i voznih svojstava doista je za svaku pohvalu. Ovo je već treća generacija, a od 1996. godine kada se pojavio kao Vito do danas je prodano čak 300.000 Mercedesovih ‘kombija’. Pritom se novi model naziva V-klasom, dok je ime Vito ostalo rezervirano samo za komercijalnu verziju. Ulazak u kabinu i dalje je kombijevski visok, no kad se zavalite u udobnu fotelju na stranu stavljate sve predrasude stečene dosadašnjim iskustvima sa sličnim vozilima.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Pred vama je modern dizajniran kokpit izveden po uzoru na S-klasu, a kvaliteta materijala, te završna obrada u kojoj je dužna pažnja posvećena svakom i najmanjem detalju u potpunosti su na razini limuzina koje dolaze iz Stuttgarta.Dodamo li tome opremljenost testnog modela i tehnološke novotarije koje vozaču olakšavaju vožnju, jedini podsjetnik na činjenicu da sjedite u kombiju ostaje visina s koje se pruža izvrstan pogled u svim smjerovima. U vožnji pritom oduševljava zvučna izolacija putničkog prostora. U odnosu na prethodno izdanje napravljen je ogroman napredak i uz Burmester surround sound sustav, kojim je bio opremljen testni model (4600 kn), V-klasa se pretvara u malu pokretnu koncertnu dvoranu. Dio zasluga ide i na račun značajno poboljšanog aerodinamičkog koeficijenta (Cx 0,31) čime je ostvaren rekord u segmentu.

Položaj za upravljačem je odličan. Pedale i upravljač su na pravom mjestu, oslonac idealno postavljen, a o prostoru je izlišno govoriti. Dimenzije kola upravljača nešto su veće u odnosu na klasičan auto, ali nema prigovora na funkcionalnost. Vraćanje upravljača po izlasku iz zavoja stvar je prošlosti i većinu zavoja možete proći držeći ruke u klasičnom položaju 9 i 15. Dodamo li tome preciznost i ravnomjerno opterećenje, u vožnji se s užitkom koristi svaki centimetar asfalta. Po pitanju ovjesa pak, Mercedes je uspio naći dobar kompromis prave tvrdoće i udobnosti. Neravnine i manje udarne rupe gotovo da ne ostavljaju traga ne samo na prednjim, nego neugodnih vibracija ili udaraca nema ni na uvijek kritičnim sjedalima u trećem redu.

Testni model pokretao je najsnažniji model u ponudi, 2,1-litreni turbodizelaš sa 190 KS i 440 Nm, uz koji se lako zaboravlja dosadašnji trolitreni V6. Djeluje uglađeno i tiho, a maksimalni okretni moment pruža već na 1400/min. Potrošnja je pritom uvelike smanjena u odnosu na V6 motor, ali ne za trećinu kako to najavljuju tvornički podaci. Tijekom testa prosječna potrošnja iznosila je 9 l/100 km, dok smo najmanju (7,5) zabilježili na otvorenim pravcima. Automatski mjenjač sa 7 stupnjeva prijenosa i polugama za izmjenu na upravljaču može se podesiti na nekoliko načina rada. U Sport modu prebačaji su solidno brzi, ali pravi užitak donosi standardni Comfort, kod kojeg V-klasa plovi umjerenom brzinom, koristeći izdašni moment na nižim i srednjim okretajima.

Najveća brzina koju smo izmjerili na njemačkoj autocesti je 207 km/h, no ono što nas je iznenadilo je lakoća kojom V klasa ubrzava (9,7 s do 100 km/h), te osjećaj sigurnosti i udobnosti koju pruža. Na koncu, fantastičan putnički kombi s najsnažnijim motorizacijom za sedmero koji se smještaju u tri reda i koji sa sklopivim stolićima i puno praktičnih dodataka straga mogu uživati u vožnji kao u business klasi ima i svoju cijenu, a ona iznosi 456.950 kuna, te uz svu moguću dodatnu opremu (vidi popis) ta se cijena penje do čak 607. 225 kuna do registracije. Dakle kao i kod ostalih Mercedesa, i V-klasa predstavlja vrhunski proizvod koji se i plaća, samo je namjena u odnosu na ostale modele ovdje ponešto drugačija.

TEHNIČKI PODACI

V250 BlueTEC Avantgarde Long

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 2143 ccm

Snaga 140 kW/190 KS pri 6000/min

Moment 440 Nm pri 1400-2400/min

Pogon stražnji

Mjenjač automatski, 7 stupnjeva

Dimenzije 514 x 193 x 188 cm

Osovinski razmak 320 cm

Prtljažnik 1030 litara

Gume 245/45 R 18, Bridgestone

Masa 2145 kg

Ispuh CO2 157 g/km

MJERENJA

Brzina 207 km/h

0-100 km/h 9,7 sekundi

Potrošnja 9,5 l/100 km

Cijena 465.950 kuna

S doplatama 607.225 kuna

OPREMA AVANTGARD: 17-colni alu-naplaci • kožom presvučena sjedala i upravljač • umetci od drveta • diodna svjetla straga • podijeljen prtljažnik + košare • zasebno otvaranje stražnjeg stakla • Agility control • ESP+ABS • električna parkirna kočnica • tempomat+limitator • automatski mjenjač • parkirna kamera • senzor za kišu i svjetla • radio/CD/mp3 • putno računalo • nadzor tlaka u gumama…

DOPLATE: 18-colni kotači • metalik lak • uzdužni krovni nosači • COMAND Online • utičnice straga • pomoć pri parkiranju • Thermotronic klima sprijeda, Tempmatic straga • grijanje prednjih sjedala • pre-safe sustav • veći spremnik goriva i filtar sa separatorom za vodu • rezerva s dizalicom • desna i lijeva električna klizna vrata • hi-fi audio • električno otvaranje prtljažnika • sklopivi stol...

UKUPNO 141.274 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 20:39