GRADSKI JEDNOVOLUMEN

TEST: Opel Meriva 1.6 CDTI Drive odličan spoj performansi, upotrebljivosti i cijene

Uz nevjerojatnu prostranost, gradski monovolumen iz Russelsheima najviše zavodi izvrsnim dizelašem od 110 KS spremnim u prosjeku trošiti mršavih 5,1 litru. A obzirom na ponuđeno i cijena je poštena...
 Željko Puhovski/ HANZA MEDIA

Nasuprotno otvaranje vrata, čini se, živjet će samo do pojave nove Opel Merive najavljene za 2017. To otkrivaju špijunske fotografije testnih mula, ali i najave iz Russelsheima, koje pokazuju da tržište baš i nije prihvatilo “samoubilačka vrata”. I zbilja, svaki put kad se sjedne u drugu generaciju gradskog monovolumena rastegnutog na 430 cm, a za to je bilo puno prilika obzirom da smo sadašnju Merivu prvi put testirali još u lipnju 2010., treba se iznova privikavati na mehanizam otvaranja vrata. A barem jednako zamara i neprestano dobacivanje prijatelja i prolaznika, vječno iznenađenih što se vrata ne otvaraju na “normalan način”...

Foto: Željko Puhovski/ HANZA MEDIA

No, to je ujedno i jedini sporan detalj na masivnom, čvrsto izrađenom njemačkom monovolumenu, koji se sa svojih 1,5 tonu doima poput malenog tenka i svaki put šokira prostranošću. Na parkiralištu ga se zbilja nema što vidjeti, a unutra se čovjek osjeća kao u palači...

Obiteljsku crtu podržavaju i 32 pretinca, među kojima se uz doplatu od 383 kn nalaze i spremišta ispod prednjih sjedala, sustav FlexRail koji donosi klizno pomični, ali i prenosivi pretinac između prednjih sjedala te sustav FlexSpace, pomoću kojega stražnja sjedala u jednom potezu nestaju u podnici i tako zajedno s dvostrukom podnicom stvaraju ravnu ravnu površinu za prtljagu, ukupne zapremnine od priličnih 1500 litara. Apsolutno sve je tako u funkciji olakšavanja života vozaču i putnicima, čemu pomažu mrežice i stolići sa stražnje strane naslona prednjih sjedala.

U vožnji donekle problem stvaraju tek masivni stražnji nosači krova, koji ograničavaju pogled i bez parking senzora otežavaju vožnju unazad, a priviknuti se treba i na teški prednji dio, zbog čega vozač povremeno ima osjećaj da se vratio u vremena bez serva. No, vožnja s Merivom čista je milina, a glavni razlog za to je vrhunski dizelaš 1.6 CDTI. Iznimno je tih i uglađen, posebno u odnosu na izdržljivi, ali prilično brundavi dizelaš 1.7 kojega je zamijenio u redizajnu iz 2014. Ipak, još više oduševljava čudesno niskom potrošnjom, u prosjeku ne višoj od mršavih pet litara. U suradnji s preciznim, visoko postavljenim 6-stupanjskim mjenjačem gradom se tako krstari bez ikakvog grča u želucu.

Niti u najgoroj gradskoj špici potrošnja ne prelazi šest litara... A uz maksimalnih 185 km/h udobno se putuje i na udaljenija odredišta, iako pri većim brzinama postaje bučnije zbog kovitlanja vjetra, što ide na račun visokoj karoseriji ne baš savršene aerodinamike.Adut je i cijena. Uz solidnu opremu Drive i srednji, najoptimalniji dizelaš od 110 KS (1.6 CDTI nudi se i sa 95 i 136 KS) Meriva se dobiva za poštenih 132.050 kuna.

Ukratko

Svaki put Meriva ponovno šokira nevjerojatnom prostranošću, zapakiranu u karoseriju od tek 430 cm. U vožnji se, međutim, treba naviknuti na teži prednji dio. Nasuprotno otvaranje više zbunjuje nego pomaže, zbog čega nasljednik najavljen za 2017. neće imati “samoubilačka vrata”

Udobna sjedala sa čvrstim bočnim osloncem ne umaraju ni na dužim putovanjima, a na visoko postavljeni 6-stupanjski mjenjač ruka pada i žmirečki. Prtljažnik već u startu broji 400 litara, a spuštanjem stražnjih sjedala dobiva se ravna podnica i 1500 litara.

Uz doplatu od 383 kn na poleđini prednjih sjedala dobivaju se praktični mrežasti pretinci i stolići. Straga ima mjesta za koljena kao u broj većem autu, a zahvaljujući širini od 191 cm nije tijesno niti za ramena

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1598 ccm

Snaga 81 kW (110 KS) pri 3500/min

Moment 300 Nm pri 1750-2000/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 430 x 191 x 162 cm

Osovinski razmak 264 cm

Prtljažnik 400/1500 litara

Gume 245/45 R17

Masa 1503 kg

Ispuh CO2 99 g/km

MJERENJA

Brzina 185 km/h

0-100 km/h 12,5 sekundi

Potrošnja 5,1 l/100 km

Cijena 132.050 kuna

S doplatama 136.692 kuna

OPREMA Drive: automatska klima • alu naplaci od 16 cola • tempomat • pomoć pri kretanju na uzbrdici • nadzor tlaka u gumama • el. podizači stakala • el. podesivi i grijani retrovizori • putno računalo • senzor kiše • maglenke...

DOPLATE: metalik lak • radio CD600 (Intellink povezivost, kontrole na upravljaču, zaslon u boji od 7 inča, 6 zvučnika) • alu naplaci od 17 cola • Paket funkcionalnih sjedala (pretinci i preklopivi stolići na naslonima prednjih sjedala, podna kutija ispod vozača, pretinac ispod suvozača) • Led dnevna svjetla • gumeni tepisi / ukupno 4640 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 20:23