GRADSKI MALIŠAN

TEST: SUZUKI CELERIO Ne baš privlačan, ali itekako poželjan

Najmanji model u ponudi Suzukija neće kupci privući izgledom ni voznim osobinama, ali zbog svoje funkcionalnosti, dobre serijske opreme i kvalitete izrade te niske cijene svakako zaslužuje pažnju
 Marin Tomaš

Izgled definitivno nije među adutima Suzukija Celerio. Na prvi pogled čini se da su japanski dizajneri povukli četiri crte, prilijepili četiri blatobrana s kotačima, sve provukli kroz četiri jednadžbe i uz to bili pomalo neraspoloženi. Reklo bi se ništa novo kad je u pitanju Suzuki, ali mrvica otkačenosti ili bar jedan prepoznatljiv detalj koji bi zagolicao hiroviti ukus europskih kupaca ne bi bio na odmet. No, Japanci imaju svoju politiku, koju je teško osporiti, osobito uzme li se u obzir da je Suzuki trenutno osmi po veličini proizvođač automobila na svijetu.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Predstavljen lani kao globalni nasljednik Alta, Celerio na europskom tržištu u mirovinu šalje i Splash. Japanci su svoj novi mini zapravo ugurali negdje u sredinu. Celerio je 10 centimetara duži i 7 viši od Alta, te 11 kraći i 5 niži od Splasha, a lakši je, ima veći prtljažnik i 6 cm duži međuosovinski razmak od oba prethodnika. Vanjskim dimenzijama utaborio se u sredinu A segmenta (veći od Ayga, manji od Pande i gotovi identičan Twingu). Poput vanjštine, ni unutrašnjost mu neće nikog ostaviti bez daha. Nema ni traga luksuza, ali ni suvišnih detalja, sve je podređeno funkcionalnosti i praktičnosti. Prevladavaju ekonomični materijali, a kvaliteta završne obrade u konačnici izaziva diskretan osjećaj kvalitete. Instrumenti su jednostavni i pregledni, ali nas grafika na radio-CD uređaju vraća na početak osamdesetih... Ručica mjenjača je povišena, preglednost vrlo dobra, a komande, pa i one sekundarne, dobro raspoređene. Upravljač nije podesive po dubini, premda je to već dugo uobičajeno u ovoj kategoriji. Prednja sjedala pružaju dobru potporu, dok straga oduševljava količina prostora koju su Japanci tu uspjeli iskopali. Ni ulazak u robusnim zimskim cipelama ne prate zapinjanja. Adut je i prtljažnik. Izmjerili smo 247 litara (tek 7 manje od deklariranog), što je 15 više no u Hyundaiju i10, koji je dosad nosio primat u klasi.

Celerio (očekivano) u sebi ne nosi ni traga sportskog duha, kojeg nudi primjerice Swift. Razlog ne leži samo u broju cilindara i konja. U pitanju je pristup kojim se cilja na publiku koja želi udoban, prije svega iskoristiv gradski auto s povišenim položajem za upravljačem i otvorenim pogledom na cestu. Za živahnost na gradskim ulicama zaslužne je i umjerena težina. Spreman za vožnju teži 880 kilograma, čak 59 manje od Twinga.

Atmosferski benzinac sa tri cilindra koji razvija 68 KS, konfiguracijom i karakteristikama uklapa se u posljednje trendove. Prilično je brz u nabiranju okretaja, osobito u nižim stupnjevima prijenosa i na kraćim dionicama. Uvjeti u kojim djeluje čak i energično, no vrlo je podložan padovima broja okretaja pri svakom dizanju noge s gasa. Bez obzira na režim okretaja uvijek djeluje ujednačeno, što se odnosi i na zvuk koji ni visokim okretajima ne opterećuje putnički prostor. Držite li rukom čvrsto upravljač osjetit će te poneku vibraciju na minimumu, ali čim se malo zavrti postaje vrlo uglađen. U vožnji do izražaja dolaze i druge kvalitete. Sa 14-colnim kotačima i visokim profilom guma Celerio pruža dobar osjećaj stabilnosti na cesti. Ovjes je uravnotežen i pruža zavidnu dozu udobnosti za auto dug 360 centimetara. No, kad se krene u nešto bržu vožnju oštre neravnine ostavljaju traga, osobito na stražnjoj osovini, premda ti udarci nisu pretjerano neugodni.

Upravljač s električnim servom je lagan, što je u prikladno za korištenje u gradu, pogotovo prilikom manevriranja na parkingu. No, kad se izađe na otvorenu cestu i krene nešto bržim ritmom kroz zavoje, otkriva svoje mane. Nedostaje mu preciznosti i brzine, a na izlascima iz oštrih zavoja od vozača zahtjeva i pomoć u povratku na početnu poziciju. Ručni mjenjač sa 5 stupnjeva prijenosa omjerima je dobro usklađen s karakteristikama motora. Početni stupnjevi su kratki što pozitivno utječe na živost u startu, dok su četvrti i peti duži, čime se smanjuje potrošnja, ali i dovodi motor u kušnju. Pri brzini 130km/h na ravnim dionicama putno računalo registrira potrošnju od 5,5 litara, no naša mjerenje pokazala su da na autocesti prosječno troši još uvijek vrlo prihvatljivih 6,5 litara. Kapacitet spremnika iznosi 35 litara, naizgled malo, ali s obzirom na to da je prosječna potrošnja tijekom test iznosila 5,8 litara, posve dovoljno za 600 km autonomije.

Celeriu je glavni adut ipak cijena, a najveći nedostatak izgled. Od konkurenata samo Twingo nudi nešto jeftinije, ali radi se o modelu bez radio-uređaja, s ručnim podizača prednjih stakala i otvorenim pretincem ispred suvozača. No, Francuz ima puno više šarma...

TEHNIČKI PODACI

Motor Benzinski

Obujam 998 ccm

Snaga 68 KS

Moment 90Nm

Mjenjač ručni 5 stupnjeva

Dimenzije 360x160x154 cm

Osovinski razmak 242,5 cm

Prtljažnik 254/ 1053 litre

Gume 165/65/R14

Masa 880kg

Ispuh CO2 99g/km

CIJENA 69.878 KN

OPREMA GL AC

• ručna klima • prednji i bočni zračni jastuci + zavjese • auto radio CD + Bluetooth • USB ulaz • sjedalo vozača i upravljač podesivi po visini • indikator promjene stupnja prijenosa • putno računalo • el. podizači prednjih stakala • asimetrično djeljivi i preklopiv naslon stražnje klupe • daljinsko središnje zaključavanje • senzor tlaka u gumama • pomoć pri naglom kočenju • kit za krpanje guma • ABS + ESP• metalik boja...

---

Kako bismo novi Autoklub.hr učinili još boljim, bržim i modernijim, tijekom perioda transformacije do 6. svibnja paralelno ćete ga moći pratiti na dvije adrese – stari portal nalazi se na adresi Autoklub.hr, a novi na novi.Jutarnji.hr/autoklub.

Na novom se portalu promjene događaju svaki dan stoga popunite upitnik na dnu stranice i napišite nam svoje mišljenje kako bismo portal što bolje prilagodili upravo vama!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 05:23