MOĆNI PICK-UP

TEST: TOYOTA Hilux Double Cab 2.4 D-4D Nova generacija na terenu i dalje neprikosnovena, a sada i udobna

Slavni pick up u novoj je generaciji dobio veći kapacitet vuče i čvršću konstrukciju kako bi ispunio i najteže zadaće radnog stroja, a u Double Cab izdanju neće razočarati ni one koji teže komforu i šminkerskom nastupu SUV-a, posebno s doplatnim paketom Invincible
 Marin Tomaš

Nakon 48 godina i 13 milijuna prodanih primjeraka, Toyota je ove godine na tržište pustila novu, osmu generaciju Hiluxa, robusnog i neuništivog vozila koje je uspješno putovalo i na Sjeverni pol, nastupalo na reliju Dakar te se, doslovno kao kod kuće, snalazi i na najtežim terenima i uvjetima na planetu.

Foto: Marin Tomaš

Sedma generacija zadržala se na tržištu punih dvanaest godina uz nekoliko osvježavanja, tako da aktualna, što se izgleda tiče, nasljeđuje prepoznatljive obrise karoserije svog prethodnika. I to je sve, jer osmi je Hilux posve novi model na novoj platformi još čvršće konstrukcije, ali i boljih voznih osobina, sad gotovo na razini osobnog auta. Tako barem obećavaju iz Toyote. A je li doista tako provjerili smo na sedmodnevnom domaćem testu, prije kojeg smo novi Hilux već isprobali i u Namibiji, na ekstremnim terenskim izazovima, vozeći kroz pustinjski pijesak, blatne kaljuže i kamene gudure.

Gdje je Hilux očekivano ubrao isključivo najviše ocjene, pa možemo reći i da su svi koji su pomislili da je nova generacija omekšala - posve u krivu. Jer, premda prilagođeniji svakodnevnoj uporabi, novi Hilux, uzdignut od tla 28 cm i s napadnim kutem od 30 stupnjeva, 4x4 pogonom s uključivom prednjom pogonskom osovinom, redukcijom prijenosnih omjera i stopostotnom blokadom stražnjeg diferencijala, s lakoćom savladava najveće uspone i kosine čak i potpuno natovaren.

Koliko je, pak, napredovao po pitanju civilnih vještina isprobali smo u gradu, na lokalnim cestama i autocesti. Istina, s dužinom od 5,33 metra, baš i ne voli uske neasfaltirane puteljke i gradske ulice, gdje mu ne pomaže ni manji krug okretanja od prethodnika (sa 14 smanjen na sadašnjih 13,4 metra). Zato je prava blagodat 6-stupanjski automatski mjenjač (s kojim je 40.000 kuna skuplji nego sa 6-stupanjskim ručnim), koji se sjajno slaže s jedinim motorom za europsko tržište, posve novim 2,4-litrenim turbodizelašem D-4D sa 150 KS. Vrlo je uglađen i fino vuče kroz čitav raspon okretaja u svim brzinama, a kako mu je najveći moment 400 Nm, koji su na raspolaganju od 1600 do 2000 okretaja, vožnja s njim može biti vrlo ugodna i bez stresa te dinamična. A s prosječnih 9 litara nije ni prerastrošan.

Po pitanju udobnosti, već su prvi kilometri na autocesti pokazali da je karakterističan drndav pickupovski osjećaj vožnje u odnosu na prethodnika bitno smanjen i sad, osim na poprečno valovitom asfaltu, gotovo zanemariv. Hilux je na pravcima i u dugim zavojima vrlo miran i pri brzinama većim od 130 km/h što može zahvaliti novom čvršćem okviru i ovjesu koji je straga i dalje s lisnatim oprugama, ali sad s amortizerima koji su podešeni i za komforniju vožnju. Općenito, udobnost je osjetno poboljšana, šum vjetra je smanjen na minimum i pri visokim brzinama, a dio tih zasluga sigurno ide i na aerodinamično oblikovani doplatni tvrdi pokrov tovarnog prostora s kojim nam je na test stigla Double Cab izvedba (u ponudi su i Single Cab i Extra Cab, s pomoćnom klupom).

Sva sila sigurnosne opreme poput sustava automatskog kočenja i upozorenja pri napuštanju prometne trake dolazi serijski već u startnom Double Cab paketu opreme Comfort (samo s ručnim mjenjačem), dok je s paketom City on bogatiji i za sustav prepoznavanja prometnih znakova i kameru za vožnju unazad. Uz to, sad više kamen spoticanja nije ni ono što se u odnosu na konkurenciju Hiluxu dosad najviše zamjeralo, nosivost i vučna sila, jer sad i kao Double Cab može ponijeti malo više od tone tereta te povući prikolicu tešku 3,2 tone.

Na koncu, i dalje sjajni radni konj u osmoj generaciji osigurava više udobnosti za putnike, pa u izvedbi Double Cab može poslužiti i kao obiteljsko vozilo, a uz doplatni paket Invincible zadovoljit će i one koji teže šminkerskom nastupu. No, s obzirom na to da Double Cab naši propisi vide kao osobno, a ne gospodarsko vozilo, kupac ga mora konzumirati sa svim davanjima, što u konačnici sa svim doplatama nije malo, no vrijedi svake lipe ako vam treba vozilo koje u potpunosti može zadovoljiti i brojne posve oprečne pred njega postavljene zahtjeve i zadatke.

Ukratko

Šminkerski detalji poput ukrasnih aluminijskih letvica na pragovima vrata, kromom obložene čelične ukrasne cijevi na tovarnom prostoru, ali i na terenu korisna zaštita prednjih branika dio su doplatnog paketa nazvanog Invincible (Nepobjediv). Paket Invincible dostupan je samo uz Double Cab s paketima opreme City i Executive (u kojima su kromirani retrovizori, alu-naplaci i bočne stepenice serija)

Novi 2,4-litreni turbak sa 150 KS i 400 Nm, koji zamjenjuje dosadašnje dizelske 2.5 i 3.0 motore, moćnog je nastupa i bez probleme pokreće preko dvije tone težak Hilux

Aerodinamički oblikovani plastični deflektor montiran na vrh poklopca motora američki je štos, koji pomaže da se vjetrobran zaštiti od blata, a stiže za doplatne 1533 kune. Plastična zaštita unutrašnjosti teretnog prostora dio je šminkerskog doplatnog paketa Invincible, vrijednog 14.900 kuna, a uz doplatu još 16.263 kune na njemu će se naći i aerodinamični plastični poklopac s hidrauličnim podizačima, koji je moguće i zaključati

Unutrašnjost je prostrana i moderna, i dalje s robusnim, ali na dodir ugodnijim materijalima, no šteta što su automatska klima, grijanje prednjih sjedala i prednja diodna svjetla dostupni tek uz najskuplju opremu Executive... Informacijski zaslon ispred vozača od 4,2 inča i 7-inčni zaslon multimedije serija su u srednjoj Double Cab opremi City, a klasičnom ručicom automatika rukuje se jednostavno

Prednja su sjedala u opremi City sportska, a straga bi voljeli da je naslon klupe (djeljive u omjeru 60:40) manje okomit, radi lakšeg podnošenja dužih putovanja...

2.4 D-4D 4x4 A/T

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 2393 ccm

Snaga 110 kW/150 KS pri 3400/min

Moment 400 Nm pri 1600–2000/min

Pogon na sva četiri kotača

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije 533,3 x 185,5 x 181,5 cm

Osovinski razmak 308,5 cm

Teretni prostor 155,5 x 164,5 cm

Gume 265/65 R 17

Masa 2160 kg

Ispuh CO2 204 g/km

MJERENJA

Brzina 170 km/h

0-100 km/h 12,8 sekundi

Potrošnja 9 l/100 km

Cijena 329.900 kuna

S doplatama 374.096 kuna

OPREMA CITY • 17-colni alu-naplaci • kamera za vožnju unatrag • sustav prepoznavanja prometnih znakova • sportska prednja sjedala • djeljiva stražnja klupa...

DOPLATE • metalik lak • navigacija Touch 2 with Go • paket Invincible (prednja zaštita branika, ukrasne cijevi tovarnog prostora, aluminijske letvice na pragovima vrata s natpisom Hilux Invincible, oznake Invincible, plastična zaštita tovarnog prostora) • tvrdi pokrov tovarnog prostora • zaštita poklopca motora • Ukupno 44.196 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 10:16