duža verzija

Test: VW Multivan L2 1.4 eTSI Hybrid je super luksuzna kuća na kotačima za transfere ili obitelj

Na test smo dobili jednu od najskupljih izvedbi koje možete konfigurirati, s dugim međuosovinskim razmakom

VW ”Bulli” e-hybrid

 Željko Puhovski/CROPIX

Imate veliku obitelj i tražite idealan obiteljski auto? Ovo je to, možete odmah prestati. Multivan je idealan obiteljski auto, ali pod nekoliko uvjeta. Prvi uvjet je da imate vrlo mnogo novca, a drugi da želite i možete voziti auto koji je realno ogroman, visok skoro dva metra i dulji od pet metara.

Namjerno ovdje spominjemo auto, a ne kombi jer Multivan je više auto, nego kombi. Njegova najnovija generacija je zasnovana na istoj MQB Evo platformi kao i na primjer Audi A3, Škoda Octavia, Volkswagen Golf i Caddy, Cupra Formentor... Zbog toga možda nije idealan teretni auto, ali je tim bolji i ugodniji obiteljski svakodnevni suputnik.

image

VW "Bulli" e-hybrid

Na test smo dobili jednu od najskupljih i najimpresivnijih izvedbi koje možete konfigurirati, s dugim međuosovinskim razmakom za još više prostora, top opremom Style za još više luksuza i plug-in hibridnim pogonom za još više snage i manje potrošnje. Osim toga tu je i obilje dodatne opreme čiji popis možete pronaći na dnu testa, tako da cijena skače na 73.312 eura.

U dodatnu opremu spada i boja koja ovaj automobil čini vrlo atraktivnim. Dvobojna kombinacija crvene i crne izgleda, s jedne strane,retro, a s druge vrlo trendi. Ovo je jedan od najljepših putničkih kombija koje smo u posljednje vrijeme vidjeli na cestama.

image

VW "Bulli" e-hybrid

Željko Puhovski/CROPIX

U unutrašnjosti u koju se je sve u znaku luksuza, ogromne ponude i bezbrojnih praktičnih rješenja. Vozačev prostor uvelike izgleda kao i u svakom drugom Volkswagenu. U sjedalu nemate kombi osjećaj, što zbog pozicije sjedenja, a što zbog poznatog okruženja. Oprema je izuzetno bogata.

Ispred vozača su odlični digitalni instrumenti od 10,25 inča dijagonale, a središnji zaslon Infotainmenta ima 10 inča. Sam Infotainment je dosta poboljšan od vremena prvih Golfova Osmica i sada više nemamo neke ozbiljne primjedbe na njega. Kvaliteta materijala i izrade je prvoklasna.

image

VW "Bulli" e-hybrid

Željko Puhovski/CROPIX

Sprijeda je sve poznato, no straga se otvaraju sasvim novi svjetovi. Kada otvorite praktična električno pokretana klizna vrata (na obje strane auta) primjećujete da Multivan ima kombinaciju od sedam sjedala: dva naprijed, dva u sredini i tri sasvim straga. Sva sjedala su pojedinačna, možete ih namještati u svim smjerovima i pomicati po šinama naprijed, nazad, preklopiti ili potpuno izvaditi iz automobila.

Dodatno, dva sjedala u srednjem redu moguće je okrenuti u smjeru suprotnom od smjera vožnje. Za to ih je potrebno izvaditi iz šina i ručno okrenuti što nije težak zadatak jer sjedala nisu previše teška. Za čitavu operaciju okretanja jednog sjedala treba vam možda minuta ili čak manje.

image

VW "Bulli" e-hybrid

Željko Puhovski/CROPIX

Sa središnjim sjedalima okrenutima u suprotnom smjeru u Multivanu se stvara svojevrsna "atmosfera dnevnog boravka" koju upotpunjuje rasklopni stolić koji je genijalan kao i sama unutrašnjost ovog auta. On je dio dodatne opreme, ali nije previše skup i svakako ga se isplati kupiti.

Nije samo stolić, jer u preklopljenom stanju može poslužiti i kao središnja konzola između sjedala s praktičnim pretincima. Jesu li to prednja ili sjedala u središnjem redu također možete birati jer stolić se lako pomiče po šinama u kojima je ugrađen. Rasklopljen će poslužiti kao radni stol ili stol za igranje društvenih igara ili obrok na putovanju. Kao i sjedala, i njega je moguće potpuno izvaditi iz auta.

image

VW "Bulli" e-hybrid

Željko Puhovski/CROPIX

Osim stolića putnici straga imaju odvojenu kontrolu klime, mnogo praktičnih pretinaca i druge dodatke koje će svako putovanje učiniti ugodnijim. No ono što najviše oduševljava je ponuda prostora. To je i očekivano od automobila koji ima 517 centimetara dužine, 191 cm visine, više od tri metra međuosovinskog razmaka i monovolumenski oblik. I sa svim sjedalima u funkciji prtljažnik je ogroman i dovoljan za čitavu obitelj. Do razine stražnjeg prozora u njega stanu 763 litre, a maksimalan obujam, kada izvadite sva sjedala veći je od 3,5 kubičnih metara. Dovoljno i za prijevoz vrlo velikih predmeta iako to nije prvobitna namjena ovog auta.

image

VW "Bulli" e-hybrid

Željko Puhovski/CROPIX

Za pogon Multivana se brine poznati Volkswagenov eHybrid plug-in hibridni sustav. On je sastavljen od benzinskog 1,4 TSI motora i jednog električnog motora, te preko 6-brzinskog DSG automatika pokreće prednje kotače. Baterija ima neto kapacitet od 11,4 kWh što je dovoljno za 47 km čistog električnog dosega po WLTP-u. U praksi je to uglavnom između 30 i 50 kilometara ovisno o stilu vožnje, brzini kojom vozite i vanjskoj temperaturi.

Električni doseg je uglavnom dovoljan za svakodnevnu gradsku vožnju bez emisija i velikih troškova. Maksimalna snaga punjenja je samo 3,6 kW što znači da će se na brzoj punionici ili wallboxu auto napuniti za nešto više od tri sata, a na kućnoj utičnici za oko šest sati. Dakle s ovim autom se ne isplati ići ciljano na javnu punionicu ili ga dopunjavati strujom tijekom putovanja, već je uglavnom namijenjen da se puni kod kuće, preko noći.

image

VW "Bulli" e-hybrid

Željko Puhovski/CROPIX

Kada se baterija isprazni auto radi kao klasičan hibrid i pritom je prilično štedljiv za njegovu veličinu, oblik, aerodinamiku i masu (preko 2,2 tone). Ukupan prosjek testa s praznom baterijom koji se sastajao od 70 posto gradske, 20 posto vožnje po otvorenim cestama i 10 posto vožnje autocestama iznosio nam je 6,9 l/100 km.

Na autocesti pri prosječnoj brzini od oko 130 km/h potrošnja se penje na oko 8,5 l/100 km što je još uvijek prihvatljivo. Punite li bateriju svakodnevno ovi prosjeci će biti mnogo, mnogo niži, a u gradu i blizu nuli. Hibrid je po pogledu potrošnje podjednako isplativ kao dizel.

image

VW "Bulli" e-hybrid

Željko Puhovski/CROPIX

Jednako troši u gradu, više na autocesti, no ako često punite bateriju to ćete lako nadoknaditi u gradskoj vožnji. Ipak, ako želite Multivan s kojim ćete vrlo često putovati na dulje relacije, možda je bolje odabrati dizelsku varijantu.

Što se tiče osjećaja u vožnji Multivan je ovdje mnogo bliži klasičnom autu ili SUV-u nego kombiju. To je zbog već spomenute platforme, ali i vrhunskog ovjesa koji je u testnom autu dodatno spušten. Nije da vas zove na jurnjavu zavojima, no i ona je moguća to iznenađujuće brza.

image

VW "Bulli" e-hybrid

Željko Puhovski/CROPIX

Mnogo važniji je ipak komfor vožnje, a i tu Multivan briljira. Ovaj auto je unatoč spuštenom ovjesu kamforan kao rijetko koji, a kraće neravnine i "ležeće policajce" gotovo ignorira zbog velikog međuosovinskog razmaka i širokog traga kotača. Pohvale zaslužuje i zvučna udobnost odnosno tišina u vožnji koja je dodatnom potencirana kada se vozi na struju. Zvučna izolacija je vrhunska.

Kad smo već kod zvuka spomenimo i vrhunski audio sustav Harman Kardon s 13 zvučnika i subwooferom te 840 W snage. On automobil pretvara u pravi disko na kotačima i to je jedan razlog zašto smo autom tijekom testa nazvali našim "partymobilom". Za obitelj koja si ovaj auto može priuštiti on će zaista biti mjesto zabave i ugodnog, sadržajnog putovanja umjesto vožnje od točke A do B.

image

VW "Bulli" e-hybrid

Željko Puhovski/CROPIX

Naravno, osim obiteljima auto je interesantan i onima koji se bave "luksuznim prijevozom" putnika i trenutno u tom segmentu ima samo jednog konkurenta koji dolazi iz Mercedesa. Svi ostali su za stepenicu niže.

image

VW "Bulli" e-hybrid

Željko Puhovski/CROPIX

VW Multivan L2 1.4 eTSI Hybrid Style

Tehnički podaci

Motor turbo benzinski, 1395 ccm

Najveća snaga 110 kW/150 KS pri 5000/min

Najveći moment 250 Nm pri 1500/min

Elektromotor

Najveći moment 330 Nm

Ukupno 218 KS/350 Nm

Baterija litij-ionska, 10,4 kWh

Max AC snaga punjenja 3,6 kW

Pogon/mjenjač prednji/automatski s dvostrukom spojkom, 6 stupnjeva

Ovjes sprijeda McPherson,

straga Multilink

Kočnice ventilirani diskovi

Gume 235/50 R18

Dimenzije 517 x 194 x 191 cm

Osovinski razmak 312 cm

Prtljažnik 763/3672 litara

Masa 2210 kg

Najveća brzina 192 km/h

0-100 km/h 9,0 sekundi

Kočenje 100-0 km/h 36,7 metara

Prosječna potrošnja WLTP 1,8 l/100 km

Doseg na struju 47 km

PUNJENJE

3,6 kW 3 sata i 30 minuta

Cijena 63.191 eura

S doplatama 73.312 eura

SERIJSKA OPREMA Style - alu naplatci 17” • trozonska automatska klima • dva odvojena sjedala u drugom redu sjedenja s naslonima za ruke s unutarnje strane, tri odvojena sjedala u trećem redu sjedenja bez naslona za ruke • Presvlake sjedala ArtVelour/MicroFibra • grijana sjedala vozača i suvozača • digitalna instrumentna ploča od 10,25” • središnji zaslon multimedije od 10” • Apple CarPlay/Android Auto • el. stakla • el. namjestivi, grijani i preklopivi retrovizori • parkirni senzori sprijeda i straga • kamera za vožnju unazad • LED Matrix svjetla • automatska kontrola dugih svjetala • kožni upravljač • pametni ključ • upozorenja za razmak i brzinu • automatsko kočenje s prepoznavanjem pješaka • nadzor mrtvog kuta • prepoznavanje prometnih znakova • zadržavanje u voznoj traci

DOPLATE – dvobojni metalik lak • 7 sjedala 2-2-3 Vis-a-Vis • prilagodljivi tempomat sa stop&go funkcijom • spušteni ovjes • električno otvaranje vrata prtljažnika • Harman Kardon ozvučenje • Lakometalni naplatci "Toshima" 7.5J X 18 • Laminirano grijano vjetrobransko staklo • Električna lijeva i desna bočna klizna • Panoramski krov • Poluautonomna pomoć u vožnji • Višenamjenski stol • Pomoć pri bočnom parkiranju "Park Assist"

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 13:28