
Karavani srednje klase kod nas nisu ni približno toliko traženi kao limuzine, ali na velikim tržištima zapadnih zemalja situacija je potpuno suprotna. Uživaju ulogu favorita naspram limuzina, a lani umirovljen Audijev A4 Avant punih je dva i pol desetljeća bio jedan od najprodavanijih karavana svoje klase. Nasljednik A5 (kojem će, paradoksalno, za neko vrijeme biti vraćena izvorna oznaka A4!) nastavlja dobru tržišnu priču i već prvi prodajni rezultati najavljuju ostanak na vodećim pozicijama.
Ne treba čuditi, jer A5 Avant izgleda prokleto dobro, naročito u testnoj verziji besramno nakrcanoj doplatama u vrijednosti čitavog novog Audija A3. U plavo-sivoj metalik boji Horizont koja kao da se stapa s asfaltom, s velikim crnim felgama, crvenim kočnim kliještima i blago spuštenim sportskim podvozjem, ali i agresivno zjapećim utorima u bokovima velikog branika, izgleda predatorski, poput obiteljskog bolida.
Istovremeno je i elegantniji od prethodnog. Stražnji dio mekanijih je linija, mišićavi bokovi daju mu i sportsku notu, a sprijeda se pruža dugačka, relativno niska hauba. Lovci na poglede su i LED svjetla, čije se grafike mogu konfigurirati u tri različita, ali uvijek sportski oštra profila.
Ništa manje privlačno, ali na svoj način i više obiteljski usmjereno, uređena je unutrašnjost. Daje više mjesta, naročito na stražnjem sjedalu, što je i logično s obzirom da je karoserija dulja 7 i šira 1 centimetar, a osovinski razmak nove modularne platfome PPC (Premium Platform Combustion) veći je 7 centimetara nego u umirovljenom A4. S druge strane, sportsko-elegantan dizajnerski stil ponešto je smanjio prtljažni prostor naspram prijašnjeg Avanta, čiji je prtljažnik ionako bio daleko od vrha klase.
U standardnoj postavci mjeri 448 litara, što je neznatnih 7 litara manje, a sa srušenim naslonima 1396 litara, odnosno priličnih 99 litara manje. Njemački inženjeri, na temelju dosadašnjih prodajnih iskustava, smatraju da je i tolika litraža adekvatna za profil Avantovih kupaca. Jer, profinjenija su klijentela koja ne traži kombijevske gabarite i Avant više smatraju dizajnerskim lifestyle karavanom nego klasičnim transporterom, isto kao što je slučaj s konkurentnim BMW-om serije 3 Touring. S obzirom na prodajne rezultate, teško im je proturječiti.
Sama izvedba unutrašnjosti je i ovdje slika i prilika Audijeve premium filozofije na granici otmjenosti, s visokim standardima izrade i materijala, pri čemu obilje opreme bitno prisnažuje dojam brižno osmišljenog ambijenta. Sjedi se sportski nisko, sve što se takne ostavlja doživljaj ugode, a najveću pozornost zaokuplja bogata MMI digitalna pozornica s novom elektroničkom arhitekturom.
Moderan digitalni ambijent krcat je zabavnim i informativnim sadržajem, naročito kada je u igri doplatni suvozački dodirni zaslon, koji je u profilu rada Active Privacy Mode nevidljiv vozaču, pa mu suvozačeva digitalna zanimacija ne čini distrakciju u vožnji. U uzvišen ugođaj skupocjenog automobila uklapa se i koncertno moćan HiFi Bang & Olufsen, čijih 820W dolazi iz 20 zvučnika.
Poznati dizelski motor 2.0 TDI sa 204 KS i 400 Nm, oplemenjen izvrsnim blagohibridnim sustavom koji se ponekad doima gotovo kao pravi hibrid i dodatnom snagom i momentom impulsno pomaže pri ubrzanjima, a pri kretanju ili gmizanju u koloni ili na parkiralištu često preuzima pogonsku ulogu, prava je mjera za Avant. Istina, radi malo tvrdo, što se kosi s finim Audijevim karakterom, ali oduševljava omjerom performansi i potrošnje.
Sprint ispod sedam sekundi, vrlo energična ubrzanja (60 do 100 za 4 sekunde!) i najveća brzina od 236 na sat dovoljno govore koliko je dobro skrivena masa auta veća od dvije tone. Ventilirani diskovi promjera 338 mm efikasno krote zahuktali karavan, koji se uz relativno krut ovjes, precizan volan i pogon 4x4 i u zavojima vozi skoro kao po tračnicama. Zamjerka? Automatici ponekad fali mala doza uglađenosti. Potrošnja je, očekivano, niska: normalnom vožnjom oko 5 litara na otvorenoj cesti, 6 na autocesti i oko 7 u gradu. Puna šaka brade.
A5 Avant 40 TDI quattro S-Tronic
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, blagohibridni,
4 cilindra
Obujam 1968 ccm
Snaga 150 kW (204 KS) na 3800/min
Moment 400 Nm na 1750/min
Pogon 4x4
Mjenjač automatski S-tronic, 7 brzina
Dimenzije 483 x 186 x 146 cm
Osovinski razmak 289 cm
Prtljažnik 448/1396 litara
Gume 245/40 R 19, Continental (zimske)
Masa/nosivost 2085/405 kg
MJERENJA
Brzina 236 km/h
0-100 km/h 6,9 sekundi
Potrošnja na testu 6,0 l/100 km
Cijena 60.400 eura
S doplatama 89.745 eura
SERIJSKA OPREMA - alu 18” • tamna stražnja stakla • LED i OLED paket • Sport Black Optic • automatska klima • virtualni instrumenti 11,9” • infotainment s 3D navigacijom 14,5” • automatska klima • sigurnosni paket • električni paket • grijanje prednjih sjedala...
DOPLATE TESTNOG MODELA - metalik • alu 19” • crvena kočna kliješta • S-Line • Technology Pro • MMI Experience Pro • LED moduli • dekorativni detalji • Hi-Fi Bang & Olufsen i još mnogo toga... Ukupno 29.345 eura
Komentari
0