
Teretnjaci koji mogu poslužiti i za obiteljski prijevoz iz takozvanog N1 segmenta za koje država nakon kupnje vraća cijeli PDV imaju svoju publiku, ponajviše manje obrtnike bilo da je riječ o stolarima, vodoinstalaterima, zidarima, tesarima, tapetarima ili cvjećarima.
Manji poduzetnici upravo zbog te dvostruke namjene često biraju ta, inicijalno teretna vozila s drugim redom sjedala i karakterističnom pregradom koja odvaja putnički od teretnog dijela.
Jedan od najnovijih N1 modela na tržištu je Citroen Berlingo s dodatkom u imenu Business XL koji nudi smještaj za petero putnika te praktična bočna vrata za ulaz na stražnju klupu kao i teretni prostor straga.

Taj teretni prostor u dužoj izvedbi XL (475 cm ) iza rešetke raspolaže s golemih 1050 litara prostora, a iskoristivi volumen se može dodatno povećati preklapanjem naslona u drugom redu te suvozačkog, pa ukupan prostor za prijevoz tereta raste na 1900 litara, naravno ako vam neće previše smetati fiksirana pregrada.

Ipak, za većinu prijevozničkih potreba bit će sasvim dovoljan i teretni dio koji smijete opteretiti s 850 kg i u koji bez problema stane Euro paleta.
S druge strane, kabina će ponuditi dosta komfora u vožnji putnicima bez obzira na ponešto "kamionski" podešen ovjes zbog veće nosivosti.

Da se naviknuti čak i na ponešto uspravnije podešen naslon stražnje klupe, dok sprijeda nema zamjerki baš na ništa.
Kokpit i svi ostali elementi gotovo kao da su premješteni iz putničkog Berlinga - moderno, logično i dobro opremljeno u opremi Feel s velikim dodirnim zaslonom, električnim podizačima svih stakala, praktičnim stolićima u drugom redu...

Za upravljačem se udobno i lijepo sjedi, međutim, nenaviklima bi problem mogla predstavljati preglednost straga pa je dobro da je testni primjerak s popisa doplata imao ugrađene prednje senzore i stražnju kameru.

Vani ćete pak Berlingo Business XL u opremi Feel raspoznati po serijskim maglenkama, karakterističnim "Airbump" plastičnim štitnicima na bokovima te senzorima kod vožnje unatrag.
Ispod poklopca je bio srčani 1,5-litreni BlueHDi turbo dizelaš od 130 KS i 300 Nm najvećeg okretnog momenta, odličan posebice ako uglavnom prevozite težak teret.

Previše bi bilo kazati da se motor poigrava s 1500 kg teškim (kad je prazan) Berlingom, ali doista, ponekad bismo imali baš takav osjećaj.
Zasluga je to i odličnog 6-stupanjskog ručnog mjenjača s lijepo posloženim, kraćim, prijenosnim omjerima (opcija je 8-stupanjska automatika).
Uglavnom, ako ne vozite težak teret sasvim dovoljan bi vam bio i slabiji 1.5 dizelaš od 102 KS.

Dobra stvar: premda puca od snage, dizelaš od 130 KS na testu nam nije bio prežedan, a potrošnja se u prosjeku kretala tek mrvicu više od 6 litara dizela na svakih 100 kilometara.
Na koncu računica je vrlo jasna - Citroen Berlingo Business 1.5 BlueHDi Feel XL od 130 KS bez opcija stoji 129.536 kuna, a testni primjerak 141.312 kuna bez PDV-a.

Za šparnije je u ponudi i slabiji motor od 102 KS koji je cijenom još dostupniji, a valja spomenuti i da je jamstvo na vozilo 5 godina ili 100.000 kilometara, kao i da će domaći uvoznik uskoro komercijalizirati N1 verziju standardne dužine za one kojima ne treba baš toliko golemi teretni prostor.

BlueHDi 130
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 1499
Snaga 96 kW/130 KS pri 3750/min
Moment 300 Nm pri 2000/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 475x192x188 cm
Osovinski razmak 298 cm
Prtljažnik 1050/1900 litara
Gume 205/60 R16
Težina 1531 kg
CO2 ispuh 120 g/km
MJERENJA
Brzina 185 km/h
0-100 km/h 10,3 sekundi
Potrošnja 5,8 l/100 km
Cijena bez opcija 129.536 kuna
Cijena testnog primjerka bez PDV-a 141.312 kuna
OPREMA Feel • ručna klima • tempomat • aut. kočenje • zadržavanje u traci • prepoznavanje znakova • pomoć pri kretanju na uzbrdici • el. podizači prednjih i stražnjih stakala • grijani i el. podesivi retrovizori • pomoć pri parkiranju straga • radio sa zaslonom od 8 inča • multifunkcionalni upravljač • Bluetooth • USB/Aux priključci • fiksna pregrada između 2. i 3. reda • prednja krovna polica • preklopivo sjedalo suvozača
DOPLATE • metalik boja • aut. klima • prednji senzori • stražnja kamera • rezervni kotač • unutrašnjost Gray • dodatno zatamnjeno staklo
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....