
Volkswagen Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra, Kia Carnival... U nekim drugim, ne tako davnim vremenima, svi navedeni modeli bili bi izravni konkurenti na naše tržište novopridošlog, kineskog monovolumena Forthing U-Tour. No, to danas ipak nije slučaj.
Spomenutim modelima, dugačkima redom oko 4,8 metara i dostupnima u konfiguraciji sa sedam sjedala, glave su došli tržišno dominantni, kudikamo popularniji SUV automobili i usprkos njihovoj praktičnoj, obiteljskoj koncepciji karoserije potpuno ih izgnali s tržišta. Ne samo u Hrvatskoj, već svugdje u Europi. Ništa ne znači niti što se poneki poznati naziv, nekoć vezan uz monovolumenski model, i dalje provlači po cjenicima. Renault Espace, primjerice, danas je zapravo čisti SUV, a ista je sudbina snašla i Peugeot 5008...
No, to što vozači danas luduju za SUV modelima ne znači da više ne postoje oni koji bi rado sjeli za upravljač novog, raskošno opremljenog monovolumena, samo kad bi se on nudio na tržištu. Nema sumnje, takvim razmišljanjem se vodila i tvrtka Auto Hrvatska, kada je na tragu dobre prihvaćenosti SUV modela Forthing T5 Evo, u 2024. prodanog u 222 primjerka, na tržište krajem prošle godine odlučila lansirati još jedan model kineske grupacije DFSK koju zastupa u Hrvatskoj.
Iza naziva U-Tour, dakle, krije se rasni monovolumen srednje klase dugačak 4,85, širok 1,90 i visok 1,72 metra, smješten na platformu izdašnog međuosovinskog razmaka od čak 2,9 metara. Nema sumnje, riječ je o ozbiljnom komadu automobila, predstavljenom 2021. i na nekim tržištima dostupnim pod imenima Yacht, Suba, Evo Spazio... I dobrodošlom osvježenju na tržištu, čini se.
Dizajn? Dok U-Tour s boka krase čiste linije i klasičan monovolumenski oblik, velika, razigrana prednja maska s valovitim, kromiranim obrubom i uskim, nakošenim LED svjetlima donosi priličnu dozu originalnosti. Straga je priča opet mirnija, a dizajn više u funkciji praktičnosti. Više nego izgled, međutim, impresionira stamena izrada karoserije, na tragu one kakvu nudi na istu platformu smješten T5 Evo.
Sama karoserija izrađena je uz obilno korištenje visokočvrstog čelika, a da robusnost nije samo stvar dojma potvrđuju testiranja sigurnosti u Kini, gdje se pokazalo da napredna tehnologija termoformiranja, strateška pojačanja na karoseriji i predviđene zone deformacije izuzetno dobro štite putnike prilikom sudara. To svakako dobro dođe automobilu koji serijski donosi sjedala u tri reda, od čega je onaj posljednji blizu vratima prtljažnika.
Veliki doprinos sigurnosti daje i cjeloviti paket elektronskih pomagala, isporučenih u jedinoj, ali izuzetno darežljivoj opremi Exclusive koja serijski donosi baš sve što biste mogli poželjeti, od raskošnog krovnog otvora do metalik boje. U-Tour tako od starta po potrebi sam koči, upozorava na vozila u mrtvom kutu, štiti od nenamjernog prelaska u drugu voznu traku, te upozorava na vozila koja prilaze s boka, kako prilikom vožnje unazad, tako i kod izlaska iz automobila. Ukratko, dojam je da bi na EuroNCAP testiranju U-Tour uz finu berbu bodova s lakoćom osvojio maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost.
Iako kineski monovolumen djeluje veliko i dok se gleda izvana, vozača i putnike gotovo svaki put iznenadi pogled u unutrašnjost, raskošnu prostorom, ali i izvedbom. U-Tour pruža dojam ekskluzivnosti, čemu posebno pridonose presvlake sjedala od dvobojne eko kože, kojom su djelomično obložena i vrata, plastika je na svim strateškim mjestima mekana i ugodna na dodir, a da se nas pita vizualni dojam bi bio još upečatljiviji bez plastike na prednjoj armaturi i vratima, kojoj je uloga imitirati drvo. No, to je ipak stvar ukusa...
Kudikamo važnije jest da se za upravljačem jednostavno smjestiti u željenu poziciju, što olakšava i vozačevo sjedalo namjestivo strujom, ali i sam upravljač, izdašno namjestiv po dubini i visini. Ispred vozača nalaze se digitalna instrumentna ploča i zaslon multimedije, trendovski vizualno spojeni u jednu cjelinu. Grafički nisu pretjerano razigrani, izuzevši prikaza sustava kamera od 360 stupnjeva koji se, iz ne baš jasnog razloga, uključuje pri svakom skretanju.
No, nude praktične prikaze, a središnji zaslon od 10,25 inča i mogućnost jednostavnog podešavanja dostupnih funkcija. Uglavnom. Namješten zvuk koji se javlja pri zaključavanju vrata glasan, uspjeli smo isključiti tek nakon malo duljeg lutanja po izborniku.
Pažnju posebno plijeni nesvakidašnji raspored sjedala. U drugom redu, naime, ne nalaze se uobičajena tri, već dva odvojena sjedala, dimenzijama i ponuđenom razinom udobnosti potpuno ravnopravna onima prednjim. I ona su, naime, poput prednjih grijana i ventilirana, a putnici u drugom redu na raspolaganju imaju i posebne ventilacijske otvore klimatizacije, USB priključke i praktične avionske stoliće, zbog kojih se čovjek osjeća kao u hotelu s pet zvjezdica. Prednja sjedala pritom se mogu i potpuno poleći, pa putnik iza suvozačkog sjedala u vožnji može i pristojno prileći i “ubiti oko”.
S druge strane, pristup trećem redu sjedala nije pretjerano zahtjevan, no udobno će se ondje smjestiti najviše dvije osobe, i to nižeg rasta ili dječjeg uzrasta. Ovakav raspored 2+2+3 ima i jednu manu - kad se polegnu nasloni u trećem redu i dobije prtljažnik od raskošnih 1086 litara, za putnike ostaju tek četiri, a ne uobičajenih pet sjedala. S druge strane, ta četiri čovjeka putuju u zbilja ekskluzivnom ozračju.
Tome u prilog ide i solidan pogonski sklop, isti onaj poznati iz SUV modela T5 Evo. Motorizacija se svodi na jedan, ali vrijedan motor – provjereno izdržljiv četverocilindarski 1.5-litreni Mitsubishijev atmosferski benzinac oznake 4A95TD, opremljen turbopunjačem, izravnim ubrizgavanjem goriva i filtrom čestica kako bi zadovoljio normu Euro 6. Raspolaže s pristojnih 177 KS i 260 Nm, no više nego žustrim ubrzanjima ugađa uglađenim radom i pitomim, uvjerljivim zvukom.
Lijepo razvija brzinu, što je zasluga i 7-stupanjske automatike s dvostrukom spojkom, koju su Kinezi dobavili iz asortimana austrijskog Magna-Steyra. I najveća brzina, elektronski limitirana na 180 km/h, više je nego dovoljna za ugodno krstarenje autocestom, a lijepo se vozi i kroz zavoje, gdje do izražaja dolazi umješno podešen ovjes sa stražnjim multilinkom.
No, ima i detalja koji pomalo smetaju. Primjerice, prebačaji prilikom parkiranja u hod unazad znaju zahtijevati više pokušaja, jer elektronika iz prve ne uspijeva registrirati pomak ručice mjenjača. Osim toga, niti potrošnja u gradu nije za pohvalu i kreće se oko 9,5 litara. Ukupno gledajući, prosjek od 8,9 litara, dobiven uz puno gradskih kilometara, nije dramatičan za veliki monovolumen solidne aerodinamike (0,30), ali i mase od gotovo 1,8 tona.
Uglavnom, kineski monovolumen ima potencijala naći svoju publiku, tim više jer je u cijenu postavljenu na prihvatljivih 32.990 eura uključeno baš sve što se od opreme može vidjeti na testnom primjerku, pa i jamstvo od pet godina ili 100.000 km.
Ukratko
Nesvakidašnji razmještaj sjedala ima svojih prednosti. Plus je što se u drugom redu, gdje se nalaze dva zasebna, grijana i ventilirana sjedala putuje zbilja gospodski
Velika, 4,85 metara dugačka karoserija nudi primjerenu udobnost u vožnji, što je zasluga velikog međuosovinskog razmaka od 2,9 metara, ali i umješno podešenog ovjesa s multilinkom straga
Ispod prednjeg poklopca smješten je isti motor kao u T5 Evo, Mitsubishijev turbobenzinac 1.5 od 177 KS, uparen sa 7-stupanjskom automatikom. Radi uglađeno i lijepo razvija brzinu, a u prosjeku troši oko 9 litara
Forthing U-Tour 1.5 T Exclusive
Tehnički podaci
Motor turbobenzinski, 4 cilindra
Obujam1481 ccm
Najveća snaga130 kW/177 KS na 5600/min
Najveći moment260 Nm na 1500-4000/min
PODVOZJE
Pogonna prednje kotače
Mjenjačautomatski, 7 brzina
Ovjessprijeda McPherson, straga multilink
Kočnicesprijeda i straga diskovi
Gume215/55 R 18
KAROSERIJA
Dimenzije4,85 x 1,90 x 1,72 m
Osovinski razmak2,9 m
Prtljažnik234/1086 litara
Spremnik goriva55 litara
Masa/nosivost1790/470 kilograma
PERFORMANSE
Najveća brzina180 km/h
0-100 km/h9,5 sekundi
Prosječna potrošnja (WLTP)7,1 l/100 km
Ispuh CO2 (WLTP)175 g/km
MJERENJA
BRZINA I REŽIM RADA
Najveća brzina180 km/h
Okretaji pri 90 km/h (VII)1700/min
Okretaji pri 130 km/h (VII)2600/min
UBRZANJA
0-60 km/h4,7 sekunde
0-100 km/h9,6 sekundi
0-140 km/h17,1 sekundi
60-100 km/h6,3 sekundi
100-140 km/h8,5 sekundi
POTROŠNJA
Pri 90 km/h6,7 l/100 km
Grad9,5 l/100 km
Pri 130 km/h8,4 l/100 km
Prosječno na testu8,9 l/100 km
OSTALE VRIJEDNOSTI
ProizvodnjaKina
EuroNCAP-
Jamstvo5 godina/100.000 km
OPREMA exclusive
automatska klima • alu naplaci od 18 cola • el. panoramski krov • tempomat • presvlake sjedala od eko kože • el. namjestiva, grijana i ventilirana sjedala u prva dva reda • sustav kamera s pregledom od 360 stupnjeva • prednji i stražnji parkirni senzori • multifunkcionalni upravljač u koži, podesiv po visini i dubini • el. prtljažnik • dodirni zaslon multimedije od 10,25 inča • ambijentalna rasvjeta • LED svjetla • pomoć pri kretanju na uzbrdici i spuštanju na nizbrdici • upozorenje kod nenamjerne promjene vozne trake • upozorenje na bočni promet straga • uzdužni krovni nosači • metalik lak
DOPLATE TESTNOG MODELA
nema
SVI MOTORI
Cijena 1.5 T (177 KS) 32.990 eura
KONKURENCIJA
Forthing U-Tour 1.5 (177 KS)32.990 eura
Škoda Karoq 1.5 TSI (150 KS)38.600 eura
Peugeot 5008 1.2 Hybrid (136 KS)39.480 eura
Nissan X-Trail 1.5 VC-T (163 KS)40.051 eura
Renault Espace E-Tech (200 KS)41.490 eura
Komentari
0