omiljeni obiteljski SUV

Testirali smo: Nissan Qashqai e-Power 190: S novim licem i mnoštvom dorada ostaje u fokusu kupaca

Qashqai je oduvijek glasio kao vrlo svestrani SUV, za obitelji. Može li uz jedinstveni hibridni sustav sačuvati prednosti koje ga godinama krase?

Nissan Qashqai e-power

 Željko Puhovski/CROPIX

Neki će zaključiti kako je ovaj Qashqai, kada pročitaju oznaku ‘e-Power‘, čisto električan SUV, ali istina je dosta kompleksnija. Da prije svega objasnimo o čemu se ovdje radi.

kako funkcionira pogon

Prednju osovinu pokreće isključivo elektromotor, gdje sumirana snaga cijelog hibridnog sustava iznosi 190 KS, pa u vožnji ovog Qashqaija zapravo imate osjećaj da vozite električno vozilo. No taj elektromotor ne napaja baterija koju morati preko noći spojiti u garaži na wallbox ili stati na obližnju punionicu da bi je dopunili.

image

Nissan Qashqai e-power

Željko Puhovski/CROPIX

Elektromotor napaja bateriju kapaciteta 2 kW (2,1 kW bruto, 1,97 kW netto), iz koje se zatim snaga prenosi na elektromotor. Benzinski trocilindarski 1.5 litreni motor uz turbo punjač proizvodi 155 KS te radi kao generator koji elektronima preko male baterije hrani spomenuti elektromotor.

tehnika

Dakle, ne postoji mehanička veza između prednje osovine i benzinskog motora pod prednjim poklopcem. Neki će reći dva kilovata je malo, pogotovo kada se ovaj Qashqai da usporediti s plug-in hibridima. No iz Nissana tvrde kako su njihovi inženjeri procijenili kako je takva baterija idealna mjera, jer znamo da kod mnogih plug-in hibrida baterija može imati masu i preko 200 kg, pa stoga manja baterija, koja se maksimalno da iskoristiti je kudikamo bolje rješenje, a na kraju krajeva ne morate razmišljati o udaljenosti od brzih punjača.

image

Nissan Qashqai e-power

Željko Puhovski/CROPIX

za volanom

Dakle, u ovaj ćete Qashqai točiti benzin u njegov rezervoar zapremine 55 litara. E sad kad smo već dotakli benzina, idemo iskomunicirati ono što vas najviše zanima. Koliko će cijela ta priča stajati? Možemo odmah reći kako je ovaj snažan Qashqai vrlo dobra alternativa dizelskim SUV-ima, za koje se često misli da su idealni suputnici na dužim putovanjima. Qashqai e-Power uz masu od 1636 kg na autocesti nam je u prosjeku trošio između 6,3 i 6, 7 l/100 km. Uz dvoje odraslih putnika sprijeda te dvoje djece (devet i 11 godina) na stražnjoj klupi te polupun prtljažnik.

image

Nissan Qashqai e-power

Željko Puhovski/CROPIX

Karoserija/praktičnost

Ovdje moramo pohvaliti aerodinamičnu karoseriju i dobru zvučnu izolaciju, jer ćete u kabini Qashqaija čuti vrlo malo buke od vjetra ili kotrljanja kotača po asfaltu. Kada smo se zaputili do Šibenika vozeći od Senja po jadranskoj magistrali, Qashqai e-Power tražio nas je u prosjeku tek nešto više od 5 l/100 km. Vrzmajući se po Zagrebu, gdje smo uglavnom klizili u gustom prometu, što pak hibridima najviše paše, potrošnja nije prelazila 5,7 l/100 km.

image

Nissan Qashqai e-power

Željko Puhovski/CROPIX

Ubrzanje do 100 km/h traje samo 7,9 sekundi, što uz 330 Nm okretnog momenta osigurava spretna pretjecanja i donosi dosta dinamike u vožnji, pa čak i na brdovitim dionicama. Vrlo respektabilne brojke za SUV srednje klase mase preko 1600 kg. S druge strane ovaj ekonomični Qashqai morao je pokazati svoje zeleno lice, pa je stoga maksimalna brzina ograničena na samo 170 km/h. Ruku na srce, koliko često ćete htjeti/moći voziti preko tog limita.

u vožnji

Što se tiče dinamike, ovaj Qashqai je vidno usmjeren na ekološki pristup vožnji. To ne znači da će Nissanov SUV biti spor u zavojima ili u odazivu pri dodavanju gasa. Naprotiv, on spremno reagira na svaki pritisak desne papučice, ali kroz zavoje vas neće provesti samouvjereno poput nekih drugih SUV-a u klasi.

image

Nissan Qashqai e-power

Željko Puhovski/CROPIX

Dosta mekano podešen upravljač je nešto što ćemo pozdraviti kroz gradsko manevriranje, ali na otvorenim cestama bilo bi poželjno malo više povratnih informacija. Udobnost je s druge strane vrlo zadovoljavajuća, a u udobnim sjedalima najviše će uživati vozač koji će lako pronaći idealnu poziciju iza volana. Za potrebe četveročlane obitelji Qashqai će idealno poslužiti, iako 479 litara prtljažnika ne obara rekorde.

ergonomija

Opsluživost je pak vrlo dobra, rad multimedije intuitivan pa u vožnji nećete morati puno ‘istraživati‘ po središnjoj konzoli da biste primjerice optimizirali rad klima uređaja ili pronašli drugu radio postaju. Izrada i materijali su također na nivou na kakav nas je Nissan navikao. U interijeru će se tako i oni sprijeda i oni straga dobro osjećati.

image

Nissan Qashqai e-power

Željko Puhovski/CROPIX

oprema N-Design i troškovi

Testni primjerak je stigao s vrhunskom opremom N-Design koji uz svu moguću opremu donosi dašak luksuza - sjedala su izvedena u kombinaciji kože i alkantare, alkantare ima i na brojnim drugim mjestima u kabini što daje osjećaj prestiža. Obloga krova je crna, karoserija se može dobiti i u dvobojnoj kombinaciji s crnim nosačima krova i posebnim naplacima od 20 cola te staklenim krovom. Uz najsnažniji motor Nissan te gušte naplaćuje 43.014 eura do registracije. Ovaj je pogon nešto povoljniju također bogatoj opremi Tekna (42.372 eura).

image

Nissan Qashqai e-power

Željko Puhovski/CROPIX

Ako vam je previše, a želite Qashqai, s druge strane cjenovnog spektra Nissan bitno manje naplaćuje, pa tako uz početnu opremu Accenta početni model 1.3 DIG-T Mild Hybrid sa 140 KS i ručnim mjenjačem stoji 31.018 eura, dok sa snažnijim 1.3 DIG-T Mild Hybrid sa 158 KS i automatikom stoji 33.060 eura.

zaključak

Na kraju moramo reći kako Qashqai e-Power možda nije najzabavniji SUV za vožnju među brojnom konkurencijom. Nije niti najprostraniji, ali je i dalje najsvestraniji – odlika koja ga je uvijek gurala k mnogim kupcima. Uz dojmljiv dizajn, Qashqai pa čak i uz ovu sebi svojstvenu hibridnu tehnologiju ostaje jedan od interesantnijih SUV-a na tržištu.

image

Nissan Qashqai e-power

Željko Puhovski/CROPIX

1.5 e-Power

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski,1497 ccm

Cilindri/ventili 3/12

Snaga158 KS pri 4600/min

Moment 250 Nm pri 2400-4400/min

Elektromotor190 KS/330 Nm

Mjenjač/pogon automatski, bestupanjski/prednji

Dimenzije 443x185x162 cm

Osovinski razmak 267 cm

Odmak od tla 17,5

Gume 235/45 R20

Prtljažnik 455/504 litara

Masa 1687 kg

Brzina 170 km/h

0-100 km/h 7,9 s

Potrošnja 6,2 l/100 km

Cijena 43.014 eura

OPREMA N-Design

automatska dvozonska klima • alu naplaci (20”) • presvlake sjedala koža/Alcantara • el. namjestivo vozačevo sjedalo • multimedija • navigacija • Bluetooth • putno računalo • stakleni krov • kamera 360 ̊ • senzori kiše i svjetla • grijanje sjedala, upravljača i vjetrobranskog stakla • el. namjestivi, grijani i preklopivi retrovizori • adaptivni tempomat • automatsko zaustavljanje i pokretanje u gužvi • zadržavanje u voznom traku • automatsko parkiranje • LED adaptivna prednja svjetla • stakleni krov • dvobojna karoserija...

Doplate • paket Comfort • Ukupno: 900 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. ožujak 2025 16:37