TEST

Toyota RAV4 2.0 D-4D Pametni razvod od off road filozofije

U novoj verziji Toyotina uspješnica narasla je i preobrazila se u klasični crossover

U četvrtom izdanju RAV4 definitivno se oprostio od koketiranja s off road simbolima. Peta vrata otvaraju se prema gore umjesto na stranu, a na njima više ni uz nadoplatu neće biti obješen rezervni kotač. No, pored tih naizgled sitnica, preobrazbu u klasičan crossover potvrđuju i proporcije. Novi RAV4 duži je za čak 20 cm i širi 3 od svog prethodnika, dok je visina krovne linije neznatno spuštena (2,5 cm). Povećan je i međuosovinski razmak za 20 cm, kako u korist putnika, tako i prtljažnog prostora. U osnovnoj postavci prtljažnik nudi 465 litara, ali kad tome dodamo 131 litru u podnici, vlako je zaboraviti da se stražnja klupa ne može uzdužno pomicati. Za upravljačem se sjedi par centimetara niže nego u prethodniku, ali je zato prostor iznad glave izdašniji.

RAV4 još je u trećem izdanju 2009. ponuđen s pogonom samo na prednje kotače, ali u ukupnom zbiru verzija s integralnim pogonom privukla je 85 posto kupaca. Nova generacija taj bi odnos mogla iz temelja promijeniti, a jedan od razloga je i novi dvolitarski turbodizelski motor. Japanski inženjeri nisu krenuli od čistog papira. Jednostavno su na aktualnom 2.2 motoru za centimetar smanjili hod klipova, čime su provrt i hod postali identični (86x86 mm). Smanjenjem obujma smanjena je i snaga, odnosno broj konja sa 150 pao na 124, a moment sa 340 na 310 Nm. Manjak konja primjetan je već na samom startu. Motor traži nešto više okretaje za odlučniji start, ali performanse u konačnici nisu puno lošije. Premda oslobođen integralnog pogona RAV4 djeluje tromije na nižim okretajima, ali performanse i ugođaj koji pruža u ustaljenom ritmu više su nego solidni. Uz primjerenu elastičnost i međuubrzanja, s dugačkom šestom na auto cesti za 130 km/h dovoljno je podići motor na 2500 okretaja.

Kao i kod 2.2 motora primjetna je doza bučnosti pri prvom jutarnjem paljenju i pri podizanju okretaja u zoni limitatora, ali neugodnih vibracija nema ni u tragovima. Najbolje od sebe motor daje u zoni između 2000 i 2500, a dizati okretaje iznad 3500 ni u najvećoj žurbi gotovo da nema smisla. Zauzvrat dvolitreni motor u gradskoj vožnji troši gotovo litru manje dijelom i zahvaljujući Start&Stop sustavu, ali na auto cesti ta se razlika potpuno istopi. U konačnici novi motor je s prosječnih 6,5 litara ipak štedljiviji.

Jedna od osobitosti novoga RAV-a je i to da je benzinski dvolitraš skuplji od dizelaša istog obujma, jer potonji ima pogon samo na prednju osovinu. No, to ne donosi ograničenja po pitanju opremljenosti. Testni model s paketom Limited (trećim od pet ponuđenih) serijski je iznimno dobro opremljen, ali uz dodatne kromirane detalje i metalik boju, cijen mu sa 221.628 raste na 233.207 kuna. Što bi mu moglo zasmetati na tržištu, jer, primjerice, Mazda CX-5 u osnovnoj izvedbi stoji 3000 kuna manje (ali s motorom od 150 KS), dok su Citroën C4 Aircross i Nissan Qashqai jeftiniji za čak 40-ak tisuća.

RAV4 2.0 D-4D

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1998 ccm

Snaga 91 kW/124 KS pri 3600/min

Moment 310 Nm pri 1600-2400/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 457 x 184,5 x 166 cm

Osovinski razmak 266 cm

Prtljažnik 547/1746 litara

Gume 225/65 R17

Masa/nosivost 1535/600 kg

MJERENJA

Brzina 180 km/h

0-100 km/h 10,5 sekundi

Potrošnja 6,5 litara

CIJENA 221.628 kn

S DOPLATAMA 233.207 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 17:39