
Krajem veljače u prodaju je i kod nas krenula nova, druga generacija Opel Grandlanda i to po privlačnoj cijeni od 34.490 eura za osnovni 1,2-litreni benzinac sa 136 KS. Jedina alternativa dosad je bilo točno 10.500 eura skuplje izdanje na struju sa 210 KS i baterijom od 73 kWh.
Uskoro će mu se, međutim, pridružiti i plug-in hibridni Grandland sa 195 KS, za čiji smo upravljač sredinom veljače sjeli u Palma de Mallorci. Cijena? Prihvatljivih 41.990 eura, na pola puta od najvećih suparnika Hyundai Tucsona (35.990 eura) i VW Tiguana (51.256 €).
Grandland je prvi Opel na novoj Stellantisovoj platformi STLA Medium, uvedenoj 2023. s Peugeotom e-3008, a drugu generaciju plug-in hibridnog pogona sa 195 KS čini sinergija novorazvijenog 1,6-litrenog četverocilindraša s 150 KS i elektromotora sa 125 KS, koji energiju crpi iz u pod između osovina ugrađene litij-ionske baterije od iskoristivih 17,9 kWh. Toliko o teoriji...
Na aerodromu u Palma de Mallorci sjeli smo za upravljač novog Grandlanda PHEV, vrlo privlačnog izgleda u bijeloj boji Arktis. U prvom redu zahvaljujući čistim linijama i crnim detaljima, sjajnoj prednjoj masci s uklopljenim svjetlima, ali i stražnjem kraju sa svjetlećom natpisom Opel.
Ništa manje moderno ne izgleda ni unutrašnjost s dva zaslona, trokrakim upravljačem i širokim središnjim tunelom sa stepenicom i joystickom mjenjača. Krom? Ne, hvala. Klavirski lak? To danas koriste još samo Kinezi. Kad smo već kod materijala, tri koplja su bolji od originalnog Grandlanda X iz 2017.
Isto vrijedi za prostranost, kao posljedicu rasta od priličnih 17,3 centimetra u duljinu - na 4,65 metara - uz osovinski razmak od 2,8 metara. Putnici u drugom redu sad napokon imaju dovoljno mjesta za koljena, čak i kad sprijeda sjede vozači visoki 193 centimetra. Pun pogodak je i novi koncept armature - digitalna instrumentna ploča od 25,4 i ultraširoki središnji zaslon od 40,6 centimetara. Pregledni su i sadrže sve potrebne informacije, a nimalo ne zaklanjaju pogled na unutrašnjost ili cestu.
Grandland PHEV kreće nečujno, samo na struju. Zvuk novog 1,6-litrenog turbobenzinca s Millerovim ciklusom do ušiju vozača i putnika probije se tek nagazite li papučicu gasa do kraja i u tom slučaju do stotke ćete stići za kratkih 7,8 sekundi, uz krajnju brzinu od priličnih 220 km/h.
A s obzirom da je baterija ugrađena na idealno mjesto – sasvim nisko u pod i između osovina – Grandland se na zavojitim i sredinom veljače još uvijek pustim cestama na sjeverozapadu Mallorce vozi kao po šinama. I to unatoč težini od pozamašnih 1,9 tona. Pritom do izražaja dolaze i brze reakcije ne samo novog mjenjača s dvjema spojkama nego i elektromotora s trenutno raspoloživih dodatnih 118 Nm.
Plug-in hibridu, međutim, neusporedivo više odgovara opuštena vožnja najvećim otokom Baleara. Samo na struju uspijeva prevaliti sasvim pristojnih 65 kilometara (tvornica obećaje 87 km), a čak i s posve ispražnjenom baterijom potrošnja se kreće oko 6,5 litara, što znači da s punom baterijom i spremnikom goriva od 55 litara prevali oko 900 kilometara. Dvojici Opelovih inžinjera pošlo je za rukom u Njemačkoj – i to zimi – prijeći čak 1115 kilometara.
Komentari
0