GUŠTI SU GUŠTI

VOZILI SMO PORSCHE CAYMAN GT4 Savršeni stroj za track day

Po uzoru na velikog brata 911 GT3, i Cayman GT4 također je naglašeno vozački automobil, na pola puta između običnog cestovnog auta i trkaćeg bolida. Posuđuje mnogo dijelova od 911-ice GT3, a poseban je i po tome što je ponuđen isključivo s ručnim mjenjačem, i to briljantnim
 Porsche

Cayman GT4 nastao je zato što je Porsche bio zatrpan upitima kupaca za oštrijom, agresivnijom verzijom Caymana koja bi u potpunosti iskoristila potencijal njegove odlične platforme sa središnje smještenim motorom. GT4 je tako isto što i GT3 kod 911-ice - cestovni automobil na pola puta do pravog trkaćeg bolida, nabildan, pojačan i učvršćen tako da je trenutno spreman skrenuti s ceste na trkaću stazu i tamo pokazati zube. A da ima što pokazati uvjerili samo se i sami, na Porscheovoj tvorničkoj trkaćoj stazi u Leipzigu.

Foto: Porsche

Automobil krasi izuzetan balans, nije toliko zahtjevan kao 911 koji u guzici nosi i svu snagu, ali i svu težinu, pa traži poseban pristup vožnji. Cayman je lišen tih problema, vrlo je okretan, ali i izuzetno siguran i u osnovi jednostavan za voziti. Čak i u ovako nabrijanoj verziji koja posuđuje mnogo dijelova od velikog brata 911 GT3. Već i prednji kraj jako podsjeća na 911 GT3, a i stražnji je posve drukčiji od običnog S-a ili GTS-a. Sličnost se nastavlja i u unutrašnjosti, jer su ugrađena ista školjkasta sportska sjedala od karbona kao u 911 GT3. A tamo gdje vam desna ruka prirodno pada nalazi se klasični ručni mjenjač, što ovaj model danas čini jednim od rijetkih u Porscheovoj ponudi. Cayman GT4, naime, dolazi isključivo s ručnim mjenjačem.

I to kakvim - po mom mišljenju najboljim koji je danas moguće kupiti u serijskom autu. Promašiti brzinu s tim je mjenjačem nepojmljivo, a opet ručica nit je teška nit posebno tvrda. Dapače, mekano i vrlo glatko klizi kroz vrata, a tako uglađena je i spojka. Zato oduševljava što je brzinu moguće promjeniti trenutno i što se usprkos svojoj mekoći doima neslomljiv, pa ga možete bez bojazni forsirati na trkaćoj stazi. Jedina mana u vožnji trkaćom stazom je to što ima standardne, prilično duge prijenosne odnose. No, to ipak puno ne smeta elastičnom atmosferskom 3,8-litrenom bokseru iz 911 Carrere S.

Cayman GT4 ne rabi trkaći motor kao 911 GT3, u Caymanu jednostavno nije bilo mjesta za njega, naročito zajedno sa dvostrukim VANOS-om i ručnim mjenjačem, no to ne znači da Caymanu GT4 nedostaje zvuka i snage. Sa 385 KS na 1340 kg težine performanse su sjajne - s mjesta do 100 km/h treba mu 4,4 sekunde, postiže gotovo 300 km/h, a krug na slavnom Nürburgringu izvrtio je za izvrsnih 7 minuta i 40 sekundi. U tome mu pomaže i serijski 22-postotni zatvarač diferencijala, kao i 30 milimetara niži ovjes gotovo u potpunosti preuzet s 911 GT3. Kompletan aluminijski prednji ovjes posve je isti, zajedno s podešavajućim amortizerima i u tri faze podesivim stabilizatorom. Stražnji ovjes također ima takav stabilizator, a uz to je kompletno redizajniran, pa ga je nemoguće ugraditi u obični Cayman. Osim što je pojačan i drukčije geometrije, stražnji amortizeri također imaju pomoćnu oprugu kao i 911 GT3. Zato je GT4 definitivno na drugoj razini performansi u odnosu na klasični Cayman, bilo da je riječ o vožnji cestom ili pistom. Za one s dovoljno novaca, Cayman GT3 je zapravo idealni auto za track day. Dolazi čak i s Porscheovom aplikacijom koja mjeri telemetriju kao u pravom trkaćem automobilu i može vam itekako pomoći da unaprijedite svoju vožnju.

Ukratko

Ručni mjenjač nudi posve drugi osjećaj u vožnji od hvaljenog poluautomatskog PDK i prisiljava vas da stalno budete potpuno, i mentalno i fizički, angažirani u vožnji

Osim sjedala, Cayman GT4 i kočnice posuđuje od 911 GT3. Diskovi sprijeda imaju promjer od 380 milimetara, što je 50 više nego kod GTS-a, ali su izrađeni od kompozitnih materijala pa su i dva kilograma lakši od standardnih.

Cayman GT4 izradio je Porsche Motorsport tako da potječe iz iste lože kao i 911 GT3, a pozicioniran je između Caymana GTS i 911 GT3

\u0000

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 00:00