
Prvu dionicu u elektrifikaciji Škoda je odradila s čistom peticom. Led je probio mališan Citigo e iV s dosegom od 260 kilometara, koji se kod nas kratko prodavao 2019. i ubrzo bio razgrabljen, zahvaljujući prije svega cijeni od svega 123.215 kuna. Odnosno, današnjih 16.400 eura...
Ipak, kudikamo veći posao u popularizaciji električnog pogona za češku je tvrtku odradio Enyaq, prvi model postavljen na koncernovsku MEB platformu, istu onu na koju su smješteni i Volkswageni iz serije ID., ali i električni Audiji i Cupre.
Na tržište je stigao 2020., dvije godine kasnije pojavio se i elegantni Enyaq Coupe, a zahvaljujući dopadljivom dizajnu, kvaliteti izrade i uvjerljivim pogonskim rješenjima Enyaq je izvrsno prihvaćen. U četiri godine prodano je čak 250.000 primjeraka, a prodajni izvještaj za prošli listopad pokazao je da je Enyaq u Njemačkoj, najvećem europskom tržištu, s električnog trona uspio skinuti čak i inače nedodirljivu Teslu Y.
Koliko god Enyaq bio popularan, u Škodi su svejedno odlučili da je došlo vrijeme za osvježenje. I to ne bilo kakvo, već prilično upečatljivo, Enyaq je tako preuzeo novi, pomalo futuristički dizajn prednje maske nazvan Modern Solid, s kakvim je nedavno na tržište stigao i broj manji Elroq.
Napadan, spušteni prednji dio s uskim, razvučenim svjetlima od 36 zasebnih diodnih polja i natpisom Škoda umjesto nekadašnje prepoznatljive značke, međutim, ne donosi samo novi izgled, već i bolju aerodinamiku. Enyaq sad ima koeficijent otpora zraka od tek 0,245 (umjesto 0,264), dok je kod Enyaqa Coupe smanjen s nekadašnjih 0,234 na 0,225. Ovo su itekako upečatljive brojke, posebno za model povišene koncepcije. Od ostalih novosti, tu je i nova boja Olibo zelena, novi dizajn naplataka od 19 dio 21 cola, te stražnja svjetla modernije grafike.
Na testnim vožnjama u Češkoj dočekao nas je poznati minimalizam u poslovično prostranoj unutrašnjosti. U vožnji nam se posebno svidio unaprijeđeni sustav Travel Assist, koji služi kao prilagodljivi tempomat, a pomaže i kod zadržavanja u voznoj traci, pa i kod pretjecanja.
Pri brzinama iznad 90 km/h, naime, Enyaq je spreman sam odraditi pretjecanje, barem u slučajevima kad sigurnost tog manevra ne kompromitira drugo vozilo. Korisna novost je i doplatni head-up zaslon s proširenom stvarnošću, odnosno strelicama koje na vjetrobranu pokazuju smjer kada se koristi navigacija.
U ponudi su tri pogonska rješenja. Početnu, ali nimalo potkapacitiranu izvedbu 60 pokreće elektromotor od 204 KS koji struju crpi iz litij-ionske baterije od 63 kWh. Maksimalna snaga punjenja na brzom DC punjaču iznosi 165 kW, a ugrađen je i jaki pretvarač od 11 kW za primjereno brzo punjenje na kućnom wall-boxu. Snažnija izvedba 85, pak, donosi još izdašnijih 286 KS, ali i bateriju većeg kapaciteta od 82 kWh koju je moguće puniti snagom od 135 kW.
Kao i u osnovnoj izvedbi pogon je na stražnje kotače, a tko želi uživati u blagodatima pogona 4x4 trebat će izabrati izvedbu 85x, koja dolazi s istih 286 KS, ali ima dodatni asinkroni motor na prednjoj osovini. Novost je mogućnost dvosmjernog punjenja, zahvaljujući čemu Enyaq sad može napajati vanjske uređaje.
U dva dana smo po češkim cestama prešli preko 500 kilometara u Enyaqu 85, više nego dovoljno kako bismo se uvjerili da je riječ o sjajnom automobilu. Plijeni udobnošću, trenutačan odaziv papučice gasa osigurava žustrinu, dok u gradu krug okretanja od 10,8 metara pridonosi okretnosti u gradu.
Masa od 2,1 tone se osjeti u zavojima, no na pravcu je uvjerljiv, posebno u načinu rada Sport kad se upravljač, baš kao i ovjes s novim, prilagodljivim amortizerima osjetno ukrućuje. Teže smo se privikli tek na pomalo neujednačen rad papučice kočnice.
Same kočnice, međutim, su iznimno učinkovite, koliko god straga i dalje bili bubnjevi (sprijeda ventilirani diskovi s dvoklipnim kliještima). Uz potrošnju od 17,5 kWh bez problema smo prebacili 450 kilometara s jednim punjenjem, a nimalo nas nisu razočarale niti performanse. To i ne čudi, jer se s elektromotorom od 286 KS stotka hvata za kratkih 6,7 sekundi...
Ukratko
Futuristički dizajn prednje maske nazvan je Modern Solid, s prvi ga je nedavno promovirao od Enyaqa broj manji Elroq. Uska, tamna rešetka s vojskom dioda djeluje atraktivno
Redizajnirani Enyaq u početnoj, ali bogato opremljenoj i moćnoj izvedbi s 204 KS i baterijom kapaciteta 62 kWh već je dostupan u domaćim salonima po cijeni od 42.000 eura
Prepoznatljive Škodine značke nema više ni "na limu" niti na upravljaču. U svim izvedbama serijski se isporučuje veliki središnji zaslon dijagonale 13 inča s uključenom navigacijom
Na raspolaganju je čak šest različitih stilova uređenja, a ne nedostaje i Simply Clever rješenja. Serijski se isporučuju i grijani upravljač i prednja sjedala, trozonska klima, sustav za pomoć u prometnim gužvama...
U vožnji Enyaq djeluje osjetno zrelije, a nova prednja maska donijela je bolju i povećala doseg. S baterijom od 82 kWh bez problema se prelazi 450 km
Na stražnjim sjedalima nije tijesno, baš kao i u prtljažniku koji broji 585 litara (kod Enyaqa Coupe 570 litara). Naš novinar je prešao gotovo 500 km u novom Enyaqu
Češki električni SUV sad se s obje motorizacije nudi i u atraktivnoj izvedbi SportLine, kada dolazi s alu naplacima od 20 cola i 15 mm nižom karoserijom
U zavojima se osjeti masa od 2,1 tonu, no Enyaq nudi primjerenu udobnost u vožnji, lijepo ubrzava i uvjerljivo koči. Maksimalna brzina ograničena je na 180 km/h (kod početne izvedbe na 160 km/h)
Komentari
0