
U ožujku 1935. Škoda je lansirala prvu generaciju Superba, otuda impresivna 90. obljetnica, no zapravo je ime Superb većinu svoje povijesti provelo u arhivama.
Povijest ranih Superbova započela je 1934. godine, kada je Škoda predstavila prvi osobni automobil s tim imenom. Imao je dizajn okvira u kombinaciji s neovisnim ovjesom, a serijska proizvodnja u Mladoj Boleslavi započela je u ožujku 1935. i nastavila se do 1949. godine. Ukupno je u tom razdoblju Škoda proizvela samo oko 890 osobnih automobila i 1630 vojnih Superba, a u tako relativno skromnu nakladu uključeni su bili automobili pet generacija, iako je njihova podjela na "generacije" uglavnom proizvoljna. Većina je bila opremljena rednim 6-cilindričnim motorima, ali bilo je i verzija s V8 motorom, dok je vojni Superb imao modifikaciju s pogonom na sve kotače.
Nakon 1949. godine naziv Superb ležao je u arhivi sve do 2001. godine kada se tvrtka Škoda već duboko integrirala u koncern Volkswagen. Ime Superb dano je vodećem modelu osobnog automobila marke, koji je zapravo bio tehnički klon Volkswagen Passata, dok su prve dvije generacije u novijoj povijesti Superba nadmašile Passat u nekim aspektima kvalitetama, nudeći prostraniju i praktičniju karoseriju s originalnim Škodinim rješenjima kao što su dvodijelna prtljažna vrata na drugoj generaciji limuzine.
Prve tri generacije Superba predstavljene od 2001. dobro su poznate u cijeloj Europi, a trenutačni "četvrti" Superb je na tržište stigao prije godinu dana. Treća i četvrta generacija Superba temelje se na modularnoj MQB platformi.
Kroz povijest je svaki novi Superb u modernoj povijesti modela bio uspješniji od prethodnog. Prva generacija perjanice Škode prodana je u 137.000 preimjeraka, druga već u u 618.000, a treća u 805.000 primjeraka.
Aktualni “četvrti” Superb vjerojatno neće oboriti rekord “trećeg”, budući da se fokus interesa potrošača polako ali sigurno pomiče s tradicionalnih osobnih automobila na SUV-ove, a mnogi bivši vlasnici Superba prešli su na Škodu Kodiaq.
Aktualna druga generacija Kodiaqa uvelike u interijeru i tehnološki "unificirana" s "četvrtim" Superbom koji se proizvodi zajedno s Passatom. Još nije poznato hoće li Superb imati petu generaciju.
Komentari
0