VREMEPLOV

Ferrari 308 GT Rainbow iz 1976. godine: Studija Marcella Gandinija za Bertone ostala je samo stilska igra

Za ovu priliku Bertone je cjevastu čeličnu šasiju odjenuo u karoseriju od stakloplastike u "targa" stilu

308 GT Rainbow

 Rainer W. Schlegelmilch/Ferrari

Ferrari je još 1953. godine, nekoliko godina nakon predstavljanja svog prvog cestovnog automobila sklopio partnerstvo za dizajn s Pininfarinom i tako je ostalo godinama.

Međutim, također čuvena dizajnerska kuća Carrozzeria Bertone u jednom je trenutku dobila svoju priliku od strane tvrtke u Maranellu.

image

308 GT Rainbow

Rainer W. Schlegelmilch/Ferrari

Bilo je to 1973. godine kada je Ferrari predstavio Dino GT4 308 na Salonu automobila u Parizu, model koji je nosio Bertoneov potpis. Točnije potpis velikog Marcella Gandinija koji je tada bio voditelj dizajna Bertonea i osim ostalih i autor po mnogima najljepšeg automobila na svijetu - Lamborghinija Miure.

Tri godine kasnije, na osnovi 308 Dina GT4 studio Bertone dizajnirao je impresivan prototip, koji je potom bio i službeno predstavljen na torinskom salonu automobila.

image

308 GT Rainbow

Rainer W. Schlegelmilch/Ferrari

Prototip Ferrari 308 GT Rainbow također je dizajnirao Marcello Gandini, a studija je imala karakterističan klinasti oblik koji je Bertone godinama koristio u brojnim prototipovima kao što su Lancia Zero iz 1970. (preteča Stratosa) ili Lamborghini Countach iz 1971. godine.

Za ovu priliku Bertone je cjevastu čeličnu šasiju odjenuo u karoseriju od stakloplastike u "targa" stilu, zahvaljujući krovnom modulu koji se mogao ukloniti i spremiti straga.

image

308 GT Rainbow

Rainer W. Schlegelmilch/Ferrari

Dodao je i vrlo moderna "pop-up" prednja svjetla koja iskaču iz karoserije, toliko tipična za 1970-te.

Aluminijski 3,0-litreni V8 motor s četiri Weberova rasplinjača s 260 KS bio je preseljen iz modela 308 GT4 i smješten poprečno sprijeda te uparen s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Ovjes je bio neovisan s oprugama na obje osovine, Koni amortizerima i anti-roll šipkama, dok se kočioni sustav dobio samoventilirajuće diskove.

image

308 GT Rainbow

Rainer W. Schlegelmilch/Ferrari

Studija je bila izvorno obojena u bijelu boju s crnim naglascima, međutim, kasnije je auto prebojan u svijetloplavu nijansu zbog čega postoje fotografije modela u dvije različite nijanse.

Na koncu, za 1970-te godine iznimno futuristički dizajn Rainbowa nije uvjerio ljude iz Ferrarija kako bi Bertone dizajnirao idući model, pa je dizajn Mondiala povjeren Pininfarini, a 308 GT Rainbow je tako ostao posljednji Ferrari koji je dizajnirao Bertone...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 22:52