
Danas relativno uobičajen oblik kabrioleta s tvrdim krovom koji se sklapa u prtljažnik populariziran je potkraj prošlog stoljeća, no pionirske konstrukcije tog tipa vežemo još za razdoblje između dva svjetska rata. Nekoliko modela Peugeota tada je imalo ovo rješenje, a u SAD su Chrysler, Playboy i Gaylord sredinom stoljeća razvili vlastite verzije.
No, niti jedan od ovih modela nije proizveden u više od nekoliko desetaka primjeraka, tako da je istinski pionir prezentacije ovog rješenja široj publici bio Ford, koji je između 1957. i 1959. kupcima isporučio gotovo pedeset tisuća primjeraka modela Fairlane 500 Skyliner.
Sustav je reklamiran kao Hide-away Hardtop. Jedan od tih automobila, i to onaj najrjeđi, iz 1959., kada je u naziv modela dodana riječ Galaxie, a proizvedeno ih je samo 12.915, danas je u Selima pored Siska. Vlasnik mu je Matija Zagorac, druga generacija zaljubljenika u klasična vozila u obitelji, član Oldtimer kluba Sisak još od svoje petnaeste godine, kada mu je otac kupio prvi oldtimer, motocikl NSU Pretis 175.
Siščani su od ranih devedesetih bili vrlo prisutni na našoj oldtimerskoj sceni, no gotovo isključivo s motociklima. Matijin je otac bio jedan od tih lokalnih pionira, a i danas povremeno sjedne na svoj BMW R25/3, koji je u međuvremenu dobio i prikolicu.
Dakako, i sin još ima onaj isti Pretis, jer kada neko klasično vozilo uđe u obiteljsku kolekciju, teško izlazi odande. Postoje i dobre naznake da će tako ostati i nadalje, jer u novije vrijeme odlasci na skupove najčešće izgledaju tako da Matija i sin Ivano idu u Skylineru, a supruga Natalia i kći Ena u Mazdi MX-5.
Na bliža okupljanja ponekad ode i u Fiatu 1100 D, a nada se ove godine završiti i jednu Zastavu 101 Mediteran, te možda Mercedes W116. Ima tu i drugih automobila i motocikala, ali i novih planova, tako da mu je prioritet gradnja dovoljno garaža i natkrivenih prostora da sve to smjesti na suho.
Nakon motociklističkih početaka, Matija je prvi oldtimer, Ford Capri iz 1974., kupio 2012. te otada malo pomalo slagao kolekciju. No, otkud toj istoj kolekciji, ipak primarno fokusiranoj na modele lokalnih korijena, nešto ovako egzotično? Spletom okolnosti, gotovo slučajno, dvostruko susjedskom vezom. Susjed iz Sela, naime, radi u Njemačkoj, te ondje ima drugog susjeda, starijeg gospodina koji je skupio kolekciju klasičnih automobila te u nekom trenutku shvatio da što zbog godina, što zbog nedostatka mjesta, treba prodati neke od njih.
Matija je spomenuo susjedu kako bi želio u kolekciji imati neki stariji američki kabriolet, a pošto mu je otac obožavatelj razdoblja repnih peraja, bilo bi dobro da je takav. Susjed je poslao fotografije Skylinera, auto mu se svidio i dogovor je ubrzo sklopljen. Tek iza toga je krenulo proučavanje modela i shvaćanje kako je neobičan i rijedak automobil nabavio. Konkretan je primjerak sklopljen u tvornici u San Joseu u Kaliforniji, što znači da je najvjerojatnije prodan u nekoj od saveznih država na jugozapadu SAD.
Ne zna se kada je točno došao u Europu, prvo je bio u Engleskoj, pa od 2012. u Njemačkoj, gdje je uglavnom samo stajao parkiran u hali, a u Sisak je došao prije dvije godine. U nekom je trenutku temeljito i vrlo kvalitetno restauriran, što za ovaj automobil nije problem, jer postoje tvornički dijelovi za praktički sve, te ih i današnji vlasnik po potrebi naručuje iz Amerike.
U ove je dvije godine Ford već predstavljen domaćoj publici na nekoliko susreta u središnjoj Hrvatskoj, uključujući onome vlasnicima američkih klasika najzanimljivijem, Trash’n’Burnu, dok se za ovu sezonu pripremaju i prvi odlasci preko granice, kao i na more. Automobil je u restauriranom, ali nemodificiranom stanju, te će takav i ostati, jer vlasnik preferira sva svoja vozila imati u čim točnijim tvorničkim specifikacijama.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s CVH
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....