Sedamdesetih godina prošlog stoljeća automobilska industrija je bila 'pod opsadom'. Naftne krize, kontrole emisija i financijski krahovi nisu mogli zadržati neke uistinu fantastične automobile. Ovdje se osvrćemo na najcool automobile desetljeća.
1974. Lamgborghini Countach
Prvi serijski Countach, LP400, debitirao je 1974. i nastavio se do 1978. Uz Bertone dizajn "svemirskog doba" bez spojlera ili proširenih lukova kotača, spektakularni superautomobil bio je visok samo 106 centimetara. Uzdužni V12 proizvodio je 375 KS. Najnoviji Countach nudi više nego dvostruko veći učinak, ali ne možemo biti ni upola toliko uzbuđeni zbog toga.
1970. Ford Mustang Boss 302
Stvorio ga je slavni Fordov dizajner Larry Shinoda. Boss 302 kojeg je vozio Parnelli Jones osvojio je prvenstvo Trans-Am 1970. godine, što je bio veliki uspjeh za početak desetljeća.
1970. Ford Escort Mk1
Zbog oblika svoje rešetke stekao je ime 'pseće kosti', kada je 1970. godine osvojio Svjetsko prvenstvo u reliju od Londona do Meksika. Staza je bila duga oko 25.700 kilometara i trajala više od mjesec dana.
1970. Dodge Challenger TA
Challenger TA je još jedan Trans-Am automobil. Standardno je dolazio s funkcionalnim poklopcem, bočnim cijevima i 5,5-litrenim V8 motorom s tri dvocijevna rasplinjača.
1970. Mercedes-Benz C111-II
Serija C111 uključivala je istraživačka vozila dizajnirana prema vrhuncu automobilske tehnologije. C111-II je imao motor s četiri rotora koji je proizvodio oko 370 KS, klasični klinasti oblik iz 1970-ih i zapanjujuće dobar izgled.
1971. Buick Riviera
Buick Riviera potpuno je redizajniran za ulazak u novo desetljeće, a tečne linije i šiljasti rep poput čamca odmah su ga predodredili da postane klasik.
1972. Datsun 240Z-G Police Patrol
1972. godine, najbrži japanski automobil bio je vrhunski 240Z-G, s maksimalnom brzinom od 210 km/h. To se sviđalo policiji zbog čega je poslužio patroli na autocestama u prefekturi Kanagawa, što samo dodaje na njegov 'cool' status.
1973. Nissan Skyline HT 2000GT-R
GT-R značka danas je ikona performansi, za kojom žude entuzijasti iz cijeloga svijeta. Druga generacija, 2000 GT-R, počeo se prodavati u siječnju 1973. godine. Međutim, zbog pooštravanja propisa o emisijama, prodano je samo 197 primjeraka.
1974. Jeep Cherokee
Prva generacija Jeep Cherokeeja bila je usmjerena na mlađu publiku od obiteljskog Wagoneera s četiri vrata. Osnovni modeli koristili su 4,2-litreni šestcilindrični motor, ali 5,9 i 6,6 V8 su bili opcija.
1974. Porsche 911 Carrera RSR
Čak i prema Porscheovim standardima, RSR 3.0 je bilo nešto neuobičajeno. Težio je samo 839 kilograma i proizvodio 280 KS, što mu je omogućilo hvatanje stotke za samo 5,6 sekundi. Kazaljka je stala na 286 km/h.
1975. BMW Serija 3
Izuzetno uspješan BMW Serije 3 prvi put je predstavljen 1975. godine. Kompaktan i mišićav, novi coupe imao je svu sportsku karizmu po kojoj je marka poznata.
1975. BMW 3.0 CSL
1975. godine, homologacijski 3.0 CSL nosio je ikoničnu crvenu, ljubičastu i plavu BMW Motorsport livreju po prvi put. Automobil je te godine pobijedio u Sebringu, Riversideu, Lagani Seci, Daytoni i Talladegi.
1976. Lotus Esprit
Bezvremenski Esprit imao je Giugiarov stil i briljantno upravljanje. Prva generacija poznata je i po svojoj transformaciji u podmornicu u James Bondovom filmu 'Špijun koji me je volio'.
1976. Ferrari 308 GTB
Ferrarijevu berlinettu s osam cilindara dizajnirao je Pininfarina i prvo je bila izrađena od stakloplastike prije nego što je proizvodnja prebačena na čelik. 'Agresivna' bregasta osovina i nedostatak opreme za ispušne plinove čine modele iz 1976.-77. posebno uzbudljivim.
1977. Alfa Romeo GTV
Giorgetto Giugiaro 'nacrtao' je i upečatljivu Alfu Romeo GTV, čime je zaslužio svoje mjesto u povijest. Bio je to moderan, elegantan i sportski automobil kada je predstavljen 1974. godine. Manje kozmetičko osvježenje uslijedilo je 1977. godine, zajedno s većim 2,0-litrenim motorom.
1977. Pontiac Firebird Type K Concept
Moglo bi se reći da se Pontiac zeznuo kada nije pustio u proizvodnju ovu nevjerojatnu karavan izvedbu svog popularnog Firebirda. Umjesto toga, krenuo je putem koji je vodio do Azteka (kojeg u popularnoj seriji 'Breaking Bad' vozi Walter White).
1978. Chevrolet Camaro Z28
Camaro Z28 dobio je svoj tipičan izgled 1978. godine s lažnim poklopcem i opcijskim T-topovima. Nažalost, od 5,7-litrenog V8 mogao je stvoriti samo 185 KS, ali je izgledao super.
1979. Jeep CJ-7 Golden Eagle
Kasne 1970-e bile su najplodnije vrijeme za grafike na poklopcu motora u povijesti. Jeep Golden Eagle je ispod svoje ptice grabljivice sakrio 5,0-litreni V8, a kasniji model poznat je po Daisy Dukeu.
1979. BMW M1 Grupe 4 (trkaći automobil s livrejom Andyja Warhola)
BMW M1 dizajnirao je Giorgetto Giugiaro, a predstavljen je 1979. godine. Ovu trkaću verziju Grupe 4 naslikao je Andy Warhol kao dio projekta BMW Art Car. Završio je desetljeće u velikom stilu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....