vremeplov

Najčudniji model u povijesti marke: Vjerovali ili ne, ovo je Porsche. Evo kako i zašto je nastao

Automobil je imao 1,1-litreni četverocilindraš snage od 48 do 68 KS, prednji pogon i čelične kotače od 15 inča

Porsche C88 Concept

 Porsche media

Da vam netko pokaže sliku ovog automobila i kaže da se radi o Porscheu, teško da biste povjerovali jer auto ne nalikuje na ništa drugu što je ovaj proizvođač ikada napravio, a čak nema ni Porscheov logo. No ovo je zaista Porsche, koliko god to nevjerojatno zvučalo. Zove se C88 Concept, nastao je 1994. i djelo je Porsche Engineering Services, podružnice njemačke tvrtke, koja je nekad bila vrlo aktivna.

image

Porsche C88 Concept

Porsche Media

Automobil je nastao kao odgovor na poziv kineske vlade za razvoj jeftinog vozila, koji je poslan na adrese stranih stranih proizvođača automobila. Porsche je izvorno osmislio kompaktni hatchback s troja vrata, a zatim su krenuli razvijati drugo vozilo koje se moglo koristiti u različitim stilovima karoserije: limuzina, karavan, pa čak i pick-up kamionet. C88 koji vidite nije ni jedan od njih, već je bio treći prijedlog i jedini od ova tri koji je zapravo napravljen u pravoj veličini kao funkcionalni auto. Ostali prijedlozi nisu napredovali dalje od dizajnerskih skica i modela.

image

Porsche C88 Concept

Porsche media

Od tri prijedloga, C88 je bio najveći. Dužina mu je bila 403 cm, širina 162 cm i visina 142 cm. Naziv Porsche C88 odabran je jer je "C" označavalo Kinu (China), a broj "88" simbolizira sreću u kineskoj kulturi. Koncept razvijen u njemačkoj predstavljen je u Pekingu u studenom 1994. godine.

Automobil je imao 1,1-litreni četverocilindraš snage od 48 do 68 KS, prednji pogon, čelične kotače od 15 inča, do 100 km/h je ubrzavao za 16 sekundi i postizao 160 km/h.

image

Porsche C88 Concept

Porsche media

Iako je automobil prvenstveno razvijen za Kinu, Porsche je želio ostaviti otvorena vrata za mogući izvoz i u Europu. Tako su se ispoštovali svi propisi o emisijama i sigurnosti koji su devedesetih godina prošlog stoljeća bili na snazi ​​na Starom kontinentu.

Porsche Engineering Services razvio je limuzinu u samo četiri mjeseca. U konačnici do serijske proizvodnje nikada nije došlo jer je kineska vlada zaustavila cijeli projekt. Uzaludni su bili i napori drugih proizvođača automobila poput Mercedesa, Forda i Chryslera koji su predsavili svoje vizije "kineskih narodnih auta". . Da je C88 krenuo u serijsku proizvodnju, bio bi opremljen i modernijim automatskim mjenjačem s četiri stupnja prijenosa i snažnijim 1,6-litrenim dizelskim motorom. Za sigurnost su tu bila dva zračna jastuka i ABS kočnice.

image

Porsche C88 Concept

Porsche Media

Slično neuzbudljivoj vanjštini, unutrašnjost C88 nije bila baš puna šarma. Auto je bio prilično spartanski opremljen i sadržavao je samo najnužnije osnove. Kako bi automobilu dodao barem malo osobnosti i pritom ostao unutar proračuna, Porsche je dizajnirao zaobljenu kontrolnu ploču s više zaobljenim izgledom središnje konzole.

Logo na autu definitivno nije imao nikakve veze s Porscheom. Bio je to posebno dizajniran amblem koji je trebao predstavljati obitelj s djetetom. Porsche je htio napraviti jednostavan, ali pouzdan automobil koji će obitelj odvesti od A do B. Deset godina kasnije, Dacia je napravila nešto slično u praksi s prvim Loganom.

image

Porsche C88 Concept

Porsche Media

Porsche C88 je na kraju ostao unikat, a jedini proizvedeni primjerak danas je u vlasništvu Porsche muzeja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
01. travanj 2025 07:12