![Ford Sierra](https://static.jutarnji.hr/images/slike/2025/01/10/k_36010578_640.jpg)
Još kao tinejdžer Marko Brnčić iz Lučkog zaljubio se u Mini i planirao je da će mu taj britanski klasik biti prvi automobil. No, njegov je otac svojedobno imao Mini Morris i znao je kakva je muka održavanje s alatima u imperijalnim mjerama i inim specifičnostima.
Rekao je sinu da ima bolji prijedlog: auto koji se vozi jednako dobro kao Mini, jednako je cool, a neizmjerno je jednostavniji za održavanje. Kada je 1993. kupio ovaj primjerak od nekog šibenskog studenta, na njemu su bile četiri različite gume, te je izletio s ceste već u prvom zavoju, srećom bez posljedica. Odmah je nabavio nove gume i počeo obilaziti auto-otpade u Trstu i okolici u potrazi za dijelovima koji će mu pomoći da složi točno onakav automobil kakav je zamislio.
Do kraja dekade, i tisućljeća, iz običnog je Fiata 500 tako nastao Speedy Gonzales, nazvan po popularnom liku iz crtića i pjesme, a Marko nakupio hrpu danas vrlo rijetkih, vrijednih, pa i nenabavljivih dijelova. Ne samo dijelova, u jednom je trenutku – čega će se možda sjetiti i vjerni čitatelji Auto kluba, jer smo tada pisali o njemu – nakupio čak trinaest Fiata 500.
Svojim entuzijazmom zarazio je mnoge i u velikoj mjeri potaknuo razvoj domaće scene ljubitelja ovog legendarnog modela, rađenog od 1957. do 1975. Rasprodao je većinu automobila, a ostavio po jedan tati i sestri. I, naravno, sebi Speedya, koji nikada neće biti na prodaju.
Taj je autić u međuvremenu dobio uistinu jedinstveno priznanje. Na skupu u mjestu San Donà di Piave pored Venecije, kao jedini hrvatski predstavnik na skupu šestotinjak primjeraka Fiata 500, dobio je nagradu za najsimpatičniji automobil. Kako Marko kaže, to je bilo otprilike kao kada bi neka Sicilijanka usred Zagorja dobila prvu nagradu na natjecanju u pripremanju štrukli. U sklopu tog skupa je, na poznatoj stazi u mjestu Jesolo, doživio i najdramatičniji trenutak u povijesti Speedya.
Shvatio je da brzinom nije predaleko od prisutnih Abartha i Gianninija, te se malo zaigrao i u jednom zavoju završio na dva kotača. Kroz glavu su mu proletjele slike kako s razbijenim autom traži šlep do Zagreba, te je u trenutku zaključio kako to nije opcija. Ispružio je ruku kroz prozor i u vožnji se odgurnuo od asfalta, vrativši Speedya na sve kotače. To se, dakako, zbilo ispred pune tribine oduševljenih Talijana, koji su aplaudirali, uvjereni kako je riječ o unaprijed pripremljenoj točki.
Nije to bila jedina nagrada za Speedya. Na mjesto stražnje klupe ugradio je goleme JBL zvučnike, a vrhunski hi-fi mogao je proizvesti do 126 decibela. Pobijedio je na nekoliko natjecanja u kvaliteti i glasnoći zvuka, a Speedy je doslovno skakao u zrak u ritmu glazbe.
Svakodnevno korištenje, uz putovanja na lokacije u rasponu od Padove do Ploča, uzelo je danak, auto je počeo pokazivati ozbiljne znakove umora, pogotovo alarmantnu koroziju. Došlo je vrijeme za temeljitu restauraciju. Uz pomoć majstora iz Gabreka Speedy je lakiran u prepoznatljivu nijansu plave boje, zadržane su sve modifikacije ugrađene još devedesetih godina prošlog stoljeća, no kako je Marko u međuvremenu zasnovao obitelj, oni su monstruozni zvučnici izbačeni van, a na njihovo mjesto vraćena stražnja klupa.
Kada već spominjemo obitelj, kći Vita ima sedamnaest godina i naprosto je luda za autima, te će posve sigurno čim će to legalno smjeti dobiti i tatin blagoslov za povremenu vožnju Speedya, jednog od već desetljećima najprepoznatljivijih automobila zagrebačke oldschool scene. Marko ga i danas često vozi za gušt, mada je u međuvremenu prikupio vrlo zanimljivu kolekciju vozila.
Uz Fiat 500 i Vespe najveća mu je ljubav još jedan model torinske marke, Barchetta, mada je do nje došao slučajno, metodom pokušaja i pogrešaka, odnosno isprobavanjem u koji to otvoreni dvosjed čovjek njegovih gabarita uopće može stati. Na listi želja na prvom je mjestu još jedan Fiat - mnogima omražena Multipla. U potrazi je za nekom, plavom poput Speedya i Barchette, ali, dakako, mora biti kao ispod čekića. Ima još svjetskih nagrada koje čekaju osvajanje.
Sponzorirani saržaj nastao u suradnji s CVH
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....