VREMEPLOV

Prvi V12 motor marke u Lamborghiniju 350GT: Za svakih 10 KS više inženjeri su dobivali bonus

Ovo je priča o prvom Lamborghinijevom V12: od njegovog nastanka do Aventadora Ultimae, posljednjeg V12 iz Sant‘Agate

Lamborghini 350 GT V12

 Lamborghini

Prije ulaska u fazu hibridizacije sljedeće godine s pojavom prvog modela za serijsku proizvodnju, Lamborghini je odao počast svom najupečatljivijem motoru u retrospektivnom prikazu modela u koje je bio ugrađivan.

Prvi od njih bio je 350 GT koji je predstavljen 1964. godine, a nedavno je odvezen u povijesni centar Bologne na epski susret s najnovijim 12-cilindrašem - Aventadorom Ultimae.

Za dizajn motora Ferruccio Lamborghini odabrao je iznimnog vanjskog konzultanta, inženjera Giotta Bizzarrinija, rođenog u Quercianelliju 1926. godine, koji se i danas smatra jednim od najboljih dizajnera motora koji su ikada živjeli. Bizzarrini je bio veliki obožavatelj utrka i sanjao je o izradi motora za Formulu 1.

image

Lamborghini 350 GT i Aventador Ultimae

Lamborghini

Kao poticaj za Bizzarrinija, Lamborghini je u ugovor uključio bonus za svakih dodatnih 10 konjskih snaga. Kada je u srpnju 1963. godine motor prvi put radio na ispitnom stolu, očitanja su bila spektakularna, s 360 KS pri 9000/min.

Ferruccio Lamborghini je sve platio uključujući bonus za dodatne konjske snage, ali je shvatio da je u nevolji. Zapravo, Bizzarrini je zapravo stvorio motor Formule 1 koji nije bio previše prikladan za korištenje na cestama i masovnu proizvodnju.

image

Lamborghini 350 GT V12

Lamborghini

Tada je Paolo Stanzani, jedan od najcjenjenijih inženjera u povijesti Lamborghinija, dobio posao "civilizirati" taj motor.

On nije promijenio osnovne tehničke specifikacije, koje su u mnogim točkama postale prve za serijski proizveden automobil. Njegova maksimalna izlazna snaga od 280 KS pri 6500/min bila je dovoljna da 350 GT, prvi proizvodni model Lamborghinija koji je debitirao 1964. godine, dovede do najveće brzine od preko 250 km/h.

image

Lamborghini 350 GT V12

Lamborghini

Prvi 350 GT isporučen je bubnjaru Giampieru Giustiju, koji je u to vrijeme bio na vrhuncu uspjeha s bendom "Quartetto di Lucca". To je označilo početak bliskih odnosa između Lamborghinija i svijeta zabave u kojem su mnogi glumci i glazbeni izvođači postali strastveni kupci tvrtke.

image

Lamborghini 350 GT V12

Lamborghini

Međutim, 350 GT povezuje se i s filmovima. Glavna kinematografska uloga za 350 GT bila je u filmu Columbia Picturesa iz 1967. "Ubij me brzo, hladno mi je" redatelja Francesca Masellija. Tamo je korišten kao prijevozno sredstvo za glavni par, proslavljenu Monicu Vitti i Jean Sorel.

image

Lamborghini 350 GT V12

Lamborghini

Od svog debija 1964., Lamborghini V12 postao je mjerilo za svoj okretni moment, elastičnost, pouzdanost i izdržljivost. Ista jedinica, uz samo minimalne modifikacije, ostat će u proizvodnji do 1990-ih, iako je zapremnina kroz godine porasla do 7 litara sa snagom preko 500 KS prije nego što je naknadno primila značajnije strukturne izmjene.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 22:54