DOM ŠTRUMPFOVA

U ovom selu su skoro sve kuće obojene u plavo: ‘Jedino crkvu nismo dirali, a potrošili smo 4000 litara boje!‘

 /SHUTTERSTOCK

Smješteno u slikovitom andaluzijskom krajoliku Serranía de Ronda, maleno selo Juzcar jedno je od najneobičnijih mjesta na svijetu. Poznato kao Plavo selo, smjestilo se među zavojitim planinskim cestama i čarobnim pejzažima Andaluzije, a izgleda poput prizora iz animiranih filmova. Ovo selo, sa samo dvjestotinjak stanovnika, postalo je globalna atrakcija nakon što je 2011. godine obojano u plavo radi promocije filma o Štrumpfovima.

image

Maleno selo Juzcar jedno je od najneobičnijih mjesta na svijetu

/SHUTTERSTOCK

Marketinški stručnjaci kompanije Sony Pictures odabrali su Júzcar za promociju filma Štrumpfovi 3D. Selo je izabrano zbog svoje povezanosti s gljivama – simbolom Štrumpfova. Naime, na ovom se području već desetljećima obilježavaju Dani gljiva.

Na bojenje cijelog sela, uključujući kuće, gradske zgrade, pa čak i groblje, utrošeno je 4000 litara plave boje, a to se dogodilo 2011. godine, nakon što je ovo idilično mjesto odabrano kao glavna lokacija premijere i promocije filma Štrumfovi 3D. Jedina zgrada koja nije obojana je crkva, sagrađena 1505. godine, piše familywelcome.hr. Na toj akciji radilo je 20 slikara koji su oslikali čak 175 građevina.

image

Poznato kao Plavo selo, ovo mjesto smjestilo se među zavojitim planinskim cestama i čarobnim pejzažima Andaluzije, a izgleda poput prizora iz animiranih filmova

/SHUTTERSTOCK

Unatoč dogovoru sa produkcijskom kućom Sony da će se nakon završetka snimanja filma selo vratiti u svoje staro ruho, stanovnici sela su glasovali kako žele ostaviti plavu bajku zbog ekonomskog i turističkog procvata. U godinama koje su uslijedile selo je doživjelo fantastičan procvat – broj posjetitelja skočio je na više od 80.000 godišnje, a lokalno gospodarstvo dobilo je snažan poticaj.

PROČITAJTE JOŠ Jedino selo u Italiji do kojeg se ne može automobilom

To što su pristali biti mjesto snimanja filma Štrumpfovi, budimo realni, njihova je najbolja odluka. Prije je, naime, ovo mjesto koje ima oko 300-tinjak stalnih stanovnika, posjećivalo otprilike 3000 ljudi godišnje, a sada posjećuje već spomenutih 80 000 i prava je svjetska turistička atrakcija.

image

Marketinški stručnjaci kompanije Sony Pictures odabrali su Júzcar za promociju filma Štrumpfovi 3D

/SHUTTERSTOCK
image
/SHUTTERSTOCK

Nakon što je prošlo snimanje i promocija, stanovnici Juzcara su odlučili zadržati zgrade obojene u plavo, nastavljajući kao selo štrumpfova i iskoristivši tu posebnost za privlačenje turista i stvaranje veće zarade među svojim stanovnicima. Od tada je stvoreno osam novih tvrtki, među njima tri pansiona, kao i nove javne službe i parkirališta.

image

Nakon što je prošlo snimanje i promocija, stanovnici Juzcara su odlučili zadržati zgrade obojene u plavo

/SHUTTERSTOCK

Međutim, vlasnici robne marke Štrumpf (imanje tvorca Štrumpfova, belgijskog crtača stripova Pierrea Culliforda) zahtijevali su od seljana da plaćaju 12 % tantijema na sav prihod povezan sa Štrumpfovima. Do 2017. ovaj je sporazum bio osporavan. Selo je sada, barem službeno, ‘Plavo selo‘, a ne ‘Štrumpfovo selo‘, iako se ostaci snimanja Štrumpfova još uvijek mogu vidjeti. To uključuje plastičnog Štrumpfa od 214 cm, idealnog za selfije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
11. travanj 2025 02:55