U KONTRA SMJERU

Nije AI sve što sja: japanski hoteli kojima ‘vladaju‘ roboti ipak su vratili dio osoblja

Goste na recepciji čeka par robota dinosaura

 KAZUHIRO NOGI/AFP/PROFIMEDIA
Pokazalo se da roboti često nisu baš najbolje razumjeli što gosti žele

Putujete li često, naročito poslovno, sigurno vam je dosadilo odsjedanje u hotelima. Nakon nekog vremena, sve postaje isto, svaka je soba ista, recepcije su iste, ista mala pakiranja šampona i paste za zube, isti hodnici... Putnici koji često borave u hotelima dosađuju se u svojim istim, gotovo unificiranim sobama, a doživljaj odsjedanja u hotelu postaje čista dosada.

image
KAZUHIRO NOGI/AFP/PROFIMEDIA
image

Birajte: humanoidni robot ili dinosaur, tko vam je draži na recepciji?

RODRIGO REYES MARIN/AFLO/PROFIMEDIA

Toga su svjesni i vlasnici hotela, kojima je stalo da se baš njihov hotel izdigne iz iste, dosadne ponude. Oni pokušavaju na sve moguće načine privući pozornost, žele da su njihovi hoteli po nečem posebni, da se istaknu i urežu gostima u sjećanje. Jer, kad vam se hotel svidi, sljedeći puta sigurno ćete ponovno odsjesti baš tamo, nećete eksperimentirati.

A japanska franšiza Henn-na Hotela (u prijevodu s japanskog ‘Čudan hotel‘) svoje goste sigurno neće ostaviti ravnodušnima. Ovi hoteli, naime, nude jedinstveno iskustvo smještaja koje pomiče granice tradicionalnog hotelijerstva. Prvi je otvoren u japanskom gradu Sasebo, nedaleko od tematskog parka Huis Ten Bosch, i brzo je privukao pozornost jer je bio prvi hotel na svijetu koji je gotovo u potpunosti vođen robotima. Njegova filozofija pristupa gostima temelji se na inovaciji, učinkovitosti i tehnološkom napretku, s ciljem stvaranja potpuno nove dimenzije gostoljubivosti.

image

Robot Unibo dočekuje goste na recepciji tokijskog Henn-na Hotela

RODRIGO REYES MARIN/AFLO/PROFIMEDIA
image

U Nagasakiju je otvoren prvi Henn-na Hotel

KYODO/NEWSCOM/NEWSCOM/PROFIMEDIA

Na početku su pri dolasku u Henn-na hotele goste na recepciji dočekivali humanoidni roboti i, u nekim slučajevima, roboti dinosauri koji su uz nasmiješeni izraz ‘lica‘ obavljali proces prijave. Na recepciji je bilo moguće komunicirati na nekoliko jezika, uključujući japanski, engleski, korejski i kineski, a sustav je koristio prepoznavanje lica kako bi ubrzao i olakšao identifikaciju gostiju tijekom boravka.

image

Gostima je na raspolaganju i parno glačanje odjeće

RODRIGO REYES MARIN/AFLO/PROFIMEDIA
image
KYODO/NEWSCOM/NEWSCOM/PROFIMEDIA

Osim recepcije, brojni drugi segmenti hotelskog poslovanja u ovim su hotelima automatizirani. Na primjer, u sobama se nalazi glasovni asistent po imenu Churi koji upravlja svjetlima, televizorom i klimom, a gosti ne trebaju klasične ključeve jer vrata prepoznaju lice osobe koja boravi u sobi.

Sobe su uređene minimalistički, u skladu s japanskom estetikom, ali ispunjene suvremenom tehnologijom. U nekim hotela te nesvakidašnje franšize roboti dostavljaju ručnike, izbacuju prtljagu iz ormara i usisavaju tepihe. Čak je i garderoba automatizirana – postoji sustav koji analizira koliko često gosti koriste pojedine komade odjeće, i na temelju toga ih organizira. Ovaj spoj praktičnosti i znanstvene fantastike čini boravak u Henn-na Hotelu iskustvom koje gosti pamte dugo nakon odlaska.

image

U akvariju, naravno, plivaju ribe roboti

RODRIGO REYES MARIN/AFLO/PROFIMEDIA
image

Kao da roboti nisu bili dovoljni, ponuda recepcionista ‘pojačana‘ je hologramima

RODRIGO REYES MARIN/ZUMA PRESS/PROFIMEDIA

Međutim, projekt nije prošao bez izazova. Unatoč futurističkoj viziji, praksa je pokazala da tehnologija nije uvijek savršena. Neki roboti su pogrešno reagirali na zvukove iz okoline, neki nisu razumjeli dijalekte ili složenije rečenice, a bilo je i slučajeva gdje su gosti morali intervenirati sami jer tehnologija nije mogla odgovoriti na njihove potrebe.

image
RODRIGO REYES MARIN/AFLO/PROFIMEDIA

Tijekom godina, dio robotskog osoblja je povučen ili zamijenjen klasičnim ljudskim radnicima kako bi se povećala učinkovitost i zadovoljstvo gostiju. Ipak, Henn-na Hotel i dalje zadržava status pionira u području robotiziranog hotelijerstva.

Osim u Sasebu, lanac Henn-na Hotel proširio se na nekoliko lokacija diljem Japana, uključujući Tokio, Osaku i Kyoto, prilagođavajući se različitim vrstama gostiju - od poslovnih putnika do turista koji žele iskusiti nešto jedinstveno.

image

Za naše su pojmove kreveti ipak malo preblizu

RODRIGO REYES MARIN/AFLO/PROFIMEDIA

Iako se osnovna ideja razlikuje od lokacije do lokacije, zajednički im je fokus na inovaciju, održivost i smanjenje operativnih troškova. Hotel koristi energetski učinkovite sustave, uključujući solarne panele i tehnologije pametne potrošnje električne energije.

image

U hotelu radi niz robota, doslovno su na svakom koraku

RODRIGO REYES MARIN/AFLO/PROFIMEDIA

Henn-na Hotel nije samo mjesto za prenoćiti, to je simbol japanske fascinacije tehnologijom i spremnosti da se zakorači u budućnost. Istovremeno, ovaj hotel pokazuje da ni najnaprednija tehnologija ne može u potpunosti zamijeniti toplinu i fleksibilnost ljudskog kontakta. Kombinacija robota i ljudi postaje, barem zasad, najbolja formula za balans između inovacije i kvalitete usluge.

PROČITAJTE VIŠE Uskoro se otvara najiščekivaniji hrvatski hotel vrijedan 85 milijuna eura

Za mnoge posjetitelje, boravak u Henn-na Hotelu nije samo praktično rješenje, već i putovanje u svijet koji podsjeća na znanstveno-fantastične filmove - svijet u kojem tehnologija preuzima glavnu ulogu, ali još uvijek uz prisustvo čovjeka kao suptilnog vodiča. Djeca su još uvijek gosti koje ovakvi hoteli najviše iznenade i oduševe, ali ni odrasli ne ostaju ravnodušni na nesvakidašnje hotelsko iskustvo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
21. travanj 2025 07:37